Motorsport » Sporty samochodowe » Arrinera Hussarya GT4 - polski samochód wyścigowy

Arrinera Hussarya GT4 - polski samochód wyścigowy
2016-01-14 - G. Filiks Tagi: Samochód wyścigowy, Arrinera Hussarya GT4
Na wystawie Autosport International w brytyjskim Birmingham zaprezentowano pierwszy polski samochód wyścigowy klasy GT - Arrinerę Hussaryę GT4.
Pojazd warszawskiej firmy Arrinera Automotive bazuje na produkcyjnej wersji supersamochodu Arrinera Hussarya. Ma centralnie umieszczony 6,2-litrowy silnik V8 o mocy od 420 do 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym od 580 do 810 Nm, napędzający tylną oś. Skrzynia biegów jest sekwencyjna, 6-stopniowa i obsługiwana łopatkami przy kierownicy. Auto zaopatrzono w opony Michelin. Nad wozem pracowali doświadczeni eksperci ze sportów motorowych, w tym z samej Formuły 1. W projekt zaangażowano także naukowców z polskich uczelni.
Nadwozie samochodu zaprojektowano przy użyciu technologii CFD i zbudowano w całości z włókna węglowego. Auto waży dzięki temu tylko 1250 kilogramów. Wewnątrz posiada ramę przestrzenną z homologacją FIA. Podłogę wzmocniono kevlarem. Hussarya GT4 ma być sprzedawana prywatnym zespołom w podstawowej, najsłabszej wersji w cenie około 800 tysięcy złotych. Za handel autem odpowiada brytyjska spółka Arrinera Racing.
Arrinera ma nadzieję zobaczyć swoje cacko w wyścigach serii GT4 w klasie open, w 24-godzinnych zawodach, w cyklu Super Challenge Pirelli, czy w Brytyjskich Mistrzostwach GT.
Na prezentacji samochodu byli obecni dwaj młodzi polscy kierowcy wyścigowi - Maciej Dreszer i Gosia Rdest.
Jak Wam się podoba owoc krajowej myśli technicznej?
Pojazd warszawskiej firmy Arrinera Automotive bazuje na produkcyjnej wersji supersamochodu Arrinera Hussarya. Ma centralnie umieszczony 6,2-litrowy silnik V8 o mocy od 420 do 650 KM i maksymalnym momencie obrotowym od 580 do 810 Nm, napędzający tylną oś. Skrzynia biegów jest sekwencyjna, 6-stopniowa i obsługiwana łopatkami przy kierownicy. Auto zaopatrzono w opony Michelin. Nad wozem pracowali doświadczeni eksperci ze sportów motorowych, w tym z samej Formuły 1. W projekt zaangażowano także naukowców z polskich uczelni.
Nadwozie samochodu zaprojektowano przy użyciu technologii CFD i zbudowano w całości z włókna węglowego. Auto waży dzięki temu tylko 1250 kilogramów. Wewnątrz posiada ramę przestrzenną z homologacją FIA. Podłogę wzmocniono kevlarem. Hussarya GT4 ma być sprzedawana prywatnym zespołom w podstawowej, najsłabszej wersji w cenie około 800 tysięcy złotych. Za handel autem odpowiada brytyjska spółka Arrinera Racing.
Arrinera ma nadzieję zobaczyć swoje cacko w wyścigach serii GT4 w klasie open, w 24-godzinnych zawodach, w cyklu Super Challenge Pirelli, czy w Brytyjskich Mistrzostwach GT.
Jak Wam się podoba owoc krajowej myśli technicznej?
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Arrinera Hussarya GT4 - polski samochód wyścigowy
Podobne: Arrinera Hussarya GT4 - polski samochód wyścigowy




Podobne galerie: Arrinera Hussarya GT4 - polski samochód wyścigowy
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter