Motorsport » Sporty samochodowe » DTM, Lausitz, Wyścig: Spengler dowiózł BMW na pierwszym miejscu

DTM, Lausitz, Wyścig: Spengler dowiózł BMW na pierwszym miejscu
Bruno Spengler dał BMW pierwszy triumf w serii DTM od 20 lat, przetrzymując ogromną presję ze strony Gary'ego Paffetta i wygrywając drugą rundę sezonu 2012 rozegraną na torze Lausitz.
Atomowy start Paffetta z trzeciego pola sprawił, że pierwszy zakręt Brytyjczyk pokonał tuż za zdobywcą pole position Spenglerem. Obaj zawodnicy następnie oddalili się od reszty stawki. Przez większość dystansu podążali w odstępie jednej sekundy od siebie, ale w kluczowych momentach - przed zjazdami na pit-stopy, Spengler potrafił zwiększyć przewagę nad Paffettem do 1.5 sekundy.
Dzięki temu chociaż załoga HWA szybciej obsługiwała swojego kierowcę, a Gary kręcił lepsze czasy na okrążeniach zjazdowych i wyjazdowych niż Spengler, reprezentant stajni Schnitzer utrzymał prowadzenie. Ostatnie 16 kółek Paffett spędził na ogonie Spenglera - dystans między oboma nie przekraczał 0.6 sekundy. Nadzieje na zwycięstwo Paffett pogrzebał dopiero podczas finałowego okrążenia, lekko przestrzeliwując zakręt nr 1. Spengler odniósł swój 10. triumf w DTM i pierwszy dla BMW od podwójnego zwycięstwa Roberto Ravaglii (także reprezentanta teamu Schnitzer) na Hockenheim w październiku 1992 roku.
Za czołową dwójką toczyła się inna batalia zawodnika BMW z kierowcą Mercedesa. Augusto Farfus, który na starcie oddał drugie miejsce Paffettowi, od półmetku wyścigu został poddany presji ze strony Jamie Greena podobnej do tej, jaką przetrzymał Spengler.
Green ruszając z 6. pola na dziewiątym okrążeniu świetnym manewrem ograł Edoardo Mortarę odbierając mu 4. pozycję. Dogonić Farfusa udało mu się dzięki zjechaniu na pierwszy pit-stop o 10 kółek później, niż ktokolwiek z czołówki. Jednak podczas ostatniej zmiany kół mechanicy HWA przytrzymali Jamie o 3 sekundy dłużej, niż trwał pit-stop Farfusa, wobec czego Brazylijczyk utrzymał trzecią lokatę, stając na podium DTM w swoim zaledwie 2. starcie.Mattias Ekstrom po równej jeździe minął metę jako piąty, sekundę przed zespołowym partnerem z Abt Audi - Timo Scheiderem, który startując z 12. pola podobnie jak Green długo zwlekał z pierwszym pit-stopem, dzięki czemu po odbyciu drugiej wizyty w boksach na tor wrócił obok Ekstroma.Panujący mistrz Martin Tomczyk, który początkowo walczył z Greenem i Mortarą o 4. lokatę, zdobył swoje pierwsze punkty jako reprezentant BMW, finiszując na siódmym miejscu. Mortara był ósmy, przed Filipe Albuquerque.
Mike Rockenfeller ruszając z 4. pola na pierwszym okrążeniu stracił cztery pozycje. Kierowca Phoenix Audi mógł uratować punkty, ale jego ostatni pit-stop trwał dłużej niż powinien, przez co Niemiec dojechał dopiero na 13. lokacie.
Pech Rockenfellera pozwoliłby zdobyć pierwszy punkt w DTM Robertowi Wickensowi, ale w Mercedesie Kanadyjczyka cztery okrążenia przed metą doszło do awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę. Zamiast Wickensa, na dziesiątym miejscu uplasował się Ralf Schumacher.
Atomowy start Paffetta z trzeciego pola sprawił, że pierwszy zakręt Brytyjczyk pokonał tuż za zdobywcą pole position Spenglerem. Obaj zawodnicy następnie oddalili się od reszty stawki. Przez większość dystansu podążali w odstępie jednej sekundy od siebie, ale w kluczowych momentach - przed zjazdami na pit-stopy, Spengler potrafił zwiększyć przewagę nad Paffettem do 1.5 sekundy.
Dzięki temu chociaż załoga HWA szybciej obsługiwała swojego kierowcę, a Gary kręcił lepsze czasy na okrążeniach zjazdowych i wyjazdowych niż Spengler, reprezentant stajni Schnitzer utrzymał prowadzenie. Ostatnie 16 kółek Paffett spędził na ogonie Spenglera - dystans między oboma nie przekraczał 0.6 sekundy. Nadzieje na zwycięstwo Paffett pogrzebał dopiero podczas finałowego okrążenia, lekko przestrzeliwując zakręt nr 1. Spengler odniósł swój 10. triumf w DTM i pierwszy dla BMW od podwójnego zwycięstwa Roberto Ravaglii (także reprezentanta teamu Schnitzer) na Hockenheim w październiku 1992 roku.
Za czołową dwójką toczyła się inna batalia zawodnika BMW z kierowcą Mercedesa. Augusto Farfus, który na starcie oddał drugie miejsce Paffettowi, od półmetku wyścigu został poddany presji ze strony Jamie Greena podobnej do tej, jaką przetrzymał Spengler.
Mike Rockenfeller ruszając z 4. pola na pierwszym okrążeniu stracił cztery pozycje. Kierowca Phoenix Audi mógł uratować punkty, ale jego ostatni pit-stop trwał dłużej niż powinien, przez co Niemiec dojechał dopiero na 13. lokacie.
Pech Rockenfellera pozwoliłby zdobyć pierwszy punkt w DTM Robertowi Wickensowi, ale w Mercedesie Kanadyjczyka cztery okrążenia przed metą doszło do awarii uniemożliwiającej dalszą jazdę. Zamiast Wickensa, na dziesiątym miejscu uplasował się Ralf Schumacher.
DTM - Lausitz - Wyścig | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Strata | ||
1. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | 52. okrążenie | |
2. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | +1.019 | |
3. | Augusto Farfus | RBM/BMW | +7.069 | |
4. | Jamie Green | HWA/Mercedes | +7.676 | |
5. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | +21.362 | |
6. | Timo Scheider | Abt/Audi | +22.607 | |
7. | Martin Tomczyk | RMG/BMW | +25.446 | |
8. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | +32.202 | |
9. | Filipe Albuquerque | Rosberg/Audi | +32.658 | |
10. | Ralf Schumacher | HWA/Mercedes | +35.513 | |
11. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | +45.699 | |
12. | David Coulthard | Mucke/Mercedes | +46.355 | |
13. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | +47.667 | |
14. | Joey Hand | RMG/BMW | +48.034 | |
15. | Miguel Molina | Phoenix/Audi | +48.836 | |
16. | Roberto Mehri | Persson/Mercedes | +56.454 | |
17. | Andy Priaulx | RBM/BMW | +58.984 | |
18. | Adrien Tambay | Abt/Audi | +1:04.646 | |
19. | Dirk Werner | Schnitzer/BMW | +1:05.201 | |
20. | Rahel Frey | Abt/Audi | +1:08.570 | |
21. | Susie Wolff | Persson/Mercedes | +1 okr. | |
22. | Robert Wickens | Mucke/Mercedes | nie ukończył |
DTM - Klasyfikacja generalna 2012 po 2 rundach | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół/Auto | Pkt. | ||
1. | Gary Paffett | HWA/Mercedes | 43 | |
2. | Jamie Green | HWA/Mercedes | 30 | |
3. | Bruno Spengler | Schnitzer/BMW | 25 | |
4. | Mattias Ekstrom | Abt/Audi | 25 | |
5. | Augusto Farfus | RBM/BMW | 15 | |
6. | Christian Vietoris | HWA/Mercedes | 12 | |
7. | Mike Rockenfeller | Phoenix/Audi | 10 | |
8. | Andy Priaulx | RBM/BMW | 8 | |
9. | Timo Scheider | Abt/Audi | 8 | |
10. | Ralf Schumacher | HWA/Mercedes | 7 | |
11. | Martin Tomczyk | RMG/BMW | 6 | |
12. | Edoardo Mortara | Rosberg/Audi | 4 | |
13. | David Coulthard | Mucke/Mercedes | 4 | |
14. | Filipe Albuquerque | Rosberg/Audi | 3 | |
15. | Miguel Molina | Phoenix/Audi | 2 |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM, Lausitz, Wyścig: Spengler dowiózł BMW na pierwszym miejscu
Podobne: DTM, Lausitz, Wyścig: Spengler dowiózł BMW na pierwszym miejscu




Podobne galerie: DTM, Lausitz, Wyścig: Spengler dowiózł BMW na pierwszym miejscu



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć