Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
2019-01-02 - G. Filiks Tagi: Silnik, Rockenfeller, DTM
Nowe samochody w niemieckiej serii wyścigowej DTM powinny być szybsze od poprzednich o 2-3 sekundy na okrążeniu, twierdzi Mike Rockenfeller z Audi.
Na sezon 2019 w cyklu Deutsche Tourenwagen Masters dość poważnie zmieniają się przepisy techniczne. Wchodzą przede wszystkim mocniejsze silniki. Wolnossące V8 o pojemności czterech litrów zostaną zastąpione przez turbodoładowane, czterocylindrowe, dwulitrowe jednostki, generujące około 620 koni mechanicznych. Zawodnicy będą mieć zatem gdzieś 100 KM więcej niż dotychczas. Producenci opracowali także zmodyfikowaną aerodynamikę, zapewniającą większy docisk.
Nowe auta już testowano na torze. Rockenfeller jest pod wrażeniem ich osiągów.
Spytany, o ile szybsze okażą się tegoroczne maszyny, mistrz DTM z sezonu 2013 odpowiedział: „W zależności od toru, czasy okrążeń będą lepsze o dwie-trzy sekundy". „Teraz szybciej wchodzisz w zakręty i nieco dłużej hamujesz. Pokonujemy proste w krótszym czasie, ponieważ uzyskujemy wyższe prędkości - może pierwszy raz przekroczymy 300 km/h. To byłoby fantastyczne i zdecydowanie powinno być możliwe przy włączonym DRS oraz jeździe w cieniu aerodynamicznym".
Komentując nowy silnik, Niemiec ekscytował się: „Mamy około 100 koni więcej. Oczywiście można to poczuć. Silnik ma większy ciąg".
„Uczucie przyspieszania nawet na czwartym, piątym, szóstym biegu jest fantastyczne. Dostajesz ogromną moc, kiedy tylko uruchamia się turbo".„Opony są takie same, ale 100 dodatkowych koni napędza tylne koła, dzięki czemu kręcą się szybciej. Obciążenie jest większe, zwłaszcza dla tylnej osi".
Turbodoładowane jednostki zarazem inaczej brzmią. Są nieco mniej głośne, ale Rockenfeller cieszy się ich dźwiękiem podczas redukcji biegu.W tym roku w DTM zobaczymy znowu trzech producentów, niemniej jednak zmienił się ich skład. W mistrzostwach zostały marki Audi i BMW, natomiast odszedł Mercedes. Na jego miejsce pojawił się Aston Martin.
Sezon ruszy tradycyjnie na początku maja.
Na sezon 2019 w cyklu Deutsche Tourenwagen Masters dość poważnie zmieniają się przepisy techniczne. Wchodzą przede wszystkim mocniejsze silniki. Wolnossące V8 o pojemności czterech litrów zostaną zastąpione przez turbodoładowane, czterocylindrowe, dwulitrowe jednostki, generujące około 620 koni mechanicznych. Zawodnicy będą mieć zatem gdzieś 100 KM więcej niż dotychczas. Producenci opracowali także zmodyfikowaną aerodynamikę, zapewniającą większy docisk.
Nowe auta już testowano na torze. Rockenfeller jest pod wrażeniem ich osiągów.
Spytany, o ile szybsze okażą się tegoroczne maszyny, mistrz DTM z sezonu 2013 odpowiedział: „W zależności od toru, czasy okrążeń będą lepsze o dwie-trzy sekundy". „Teraz szybciej wchodzisz w zakręty i nieco dłużej hamujesz. Pokonujemy proste w krótszym czasie, ponieważ uzyskujemy wyższe prędkości - może pierwszy raz przekroczymy 300 km/h. To byłoby fantastyczne i zdecydowanie powinno być możliwe przy włączonym DRS oraz jeździe w cieniu aerodynamicznym".
„Uczucie przyspieszania nawet na czwartym, piątym, szóstym biegu jest fantastyczne. Dostajesz ogromną moc, kiedy tylko uruchamia się turbo".„Opony są takie same, ale 100 dodatkowych koni napędza tylne koła, dzięki czemu kręcą się szybciej. Obciążenie jest większe, zwłaszcza dla tylnej osi".
Turbodoładowane jednostki zarazem inaczej brzmią. Są nieco mniej głośne, ale Rockenfeller cieszy się ich dźwiękiem podczas redukcji biegu.W tym roku w DTM zobaczymy znowu trzech producentów, niemniej jednak zmienił się ich skład. W mistrzostwach zostały marki Audi i BMW, natomiast odszedł Mercedes. Na jego miejsce pojawił się Aston Martin.
Sezon ruszy tradycyjnie na początku maja.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
Podobne: DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Wygrane Glocka i Rockenfellera w DTM »
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Marquez przejmuje inicjatywę w MotoGP »
DTM: Rockenfeller wygrywa po ponad dwóch latach, Ekstrom z powrotem pierwszy w punktacji »
DTM: Rockenfeller zwycięzcą zaciętych kwalifikacji do drugiego wyścigu na Moscow Raceway »
Podobne galerie: DTM: Nowe samochody na sezon 2019 mają być szybsze o 2-3 sekundy na okrążeniu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter