Motorsport » Sporty samochodowe » DTM: Ruszyły testy przed sezonem 2013. BMW, Audi i Mercedes sprawdzają DRS

DTM: Ruszyły testy przed sezonem 2013. BMW, Audi i Mercedes sprawdzają DRS
We wtorek na torze Catalunya pod Barceloną wystartowały zimowe testy niemieckiej serii aut turystycznych DTM. Uwagę wszystkich skupiał system regulacji tylnego spojlera znany z Formuły 1, który w Deutsche Tourenwagen Masters wypróbowano po raz pierwszy.
DRS zmienia kąt nachylenia tylnego skrzydła, by zmniejszyć docisk aerodynamiczny pojazdu i zwiększyć jego prędkość na prostych. Zadaniem urządzenia jest ułatwienie kierowcom wyprzedzania. System testowano na różnych partiach toru, we wszystkich trzech samochodach - BMW, Audi oraz Mercedesie. Ma zawitać do wyścigów DTM już tego roku. Panujący mistrz serii Bruno Spengler wyznał, że DRS daje spory efekt. „Wyraźnie czuć, że zmieniasz biegi wcześniej i rozwijasz większą prędkość maksymalną na prostych". - powiedział Kanadyjczyk. „Musisz się do tego dostosować, okrążenie po okrążeniu trzeba szukać limitu. Z tego względu testy tutaj pod Barceloną - i kolejne za trzy tygodnie na Hockenheimringu - są bardzo ważne".
Spengler był we wtorek piątym najszybszym kierowcą, a tempo dyktował jego rodak Robert Wickens. Reprezentant Mercedesa na krótkiej, 2.977-kilometrowej wersji toru Catalunya uzyskał czas 1:06.735, o 0.365 sekundy lepszy niż rezultat aktualnego czempiona DTM. Wickens przejechał 148 okrążeń i kilka minut przed końcem zajęć z nieznanej przyczyny stanął na trasie. Drugi miejsce zajął mistrz DTM z sezonu 2011 - Martin Tomczyk. Kierowca BMW pokonał aż 170 kółek, najwięcej ze wszystkich. Od Wickensa był wolniejszy o 0.052 sekundy.
Trzecia lokata przypadła debiutantowi Danielowi Juncadelli, ubiegłorocznemu mistrzowi Formuły 3 Euro Series oraz Europejskiej Formuły 3. Samochodem Mercedesa hiszpański zawodnik wykręcił czas 1:06.857, gorszy od rekordu Wickensa o 0.122 sekundy. Drugi nowicjusz Timo Glock w aucie BMW był tylko dziesiąty, czyli przedostatni. Były kierowca Formuły 1 zanotował stratę 1.174 sekundy.
Z kierowców Audi najszybszy okazał się Mike Rockenfeller. Niemiec nie miał sobie równych w porannej sesji, a ostatecznie zajął czwartą lokatę i stracił do Wickensa 0.335 sekundy. Nowy nabytek marki z Inglostadt - Jamie Green uzyskał siódmy czas.
Oprócz DRS, pod Barceloną testowano jeszcze nową, miękką mieszankę opon Hankook. Ma pozwalać przez około 40 kilometrów przejeżdżać okrążenie toru 1.0-1.5 sekundy szybciej. Na wyścigowy weekend każdy kierowca otrzyma tylko jeden komplet tego ogumienia.Testy DTM na obiekcie Catalunya potrwają do piątku.
DRS zmienia kąt nachylenia tylnego skrzydła, by zmniejszyć docisk aerodynamiczny pojazdu i zwiększyć jego prędkość na prostych. Zadaniem urządzenia jest ułatwienie kierowcom wyprzedzania. System testowano na różnych partiach toru, we wszystkich trzech samochodach - BMW, Audi oraz Mercedesie. Ma zawitać do wyścigów DTM już tego roku. Panujący mistrz serii Bruno Spengler wyznał, że DRS daje spory efekt. „Wyraźnie czuć, że zmieniasz biegi wcześniej i rozwijasz większą prędkość maksymalną na prostych". - powiedział Kanadyjczyk. „Musisz się do tego dostosować, okrążenie po okrążeniu trzeba szukać limitu. Z tego względu testy tutaj pod Barceloną - i kolejne za trzy tygodnie na Hockenheimringu - są bardzo ważne".
Spengler był we wtorek piątym najszybszym kierowcą, a tempo dyktował jego rodak Robert Wickens. Reprezentant Mercedesa na krótkiej, 2.977-kilometrowej wersji toru Catalunya uzyskał czas 1:06.735, o 0.365 sekundy lepszy niż rezultat aktualnego czempiona DTM. Wickens przejechał 148 okrążeń i kilka minut przed końcem zajęć z nieznanej przyczyny stanął na trasie. Drugi miejsce zajął mistrz DTM z sezonu 2011 - Martin Tomczyk. Kierowca BMW pokonał aż 170 kółek, najwięcej ze wszystkich. Od Wickensa był wolniejszy o 0.052 sekundy.
Trzecia lokata przypadła debiutantowi Danielowi Juncadelli, ubiegłorocznemu mistrzowi Formuły 3 Euro Series oraz Europejskiej Formuły 3. Samochodem Mercedesa hiszpański zawodnik wykręcił czas 1:06.857, gorszy od rekordu Wickensa o 0.122 sekundy. Drugi nowicjusz Timo Glock w aucie BMW był tylko dziesiąty, czyli przedostatni. Były kierowca Formuły 1 zanotował stratę 1.174 sekundy.
Oprócz DRS, pod Barceloną testowano jeszcze nową, miękką mieszankę opon Hankook. Ma pozwalać przez około 40 kilometrów przejeżdżać okrążenie toru 1.0-1.5 sekundy szybciej. Na wyścigowy weekend każdy kierowca otrzyma tylko jeden komplet tego ogumienia.Testy DTM na obiekcie Catalunya potrwają do piątku.
DTM - zimowe testy 2013 - Barcelona - dzień 1. | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Czas | Strata (sek.) | ||
1. | Robert Wickens | Mercedes | 1:06.735 | - | |
2. | Martin Tomczyk | BMW | 1:06.787 | 0.052 | |
3. | Daniel Juncadella | Mercedes | 1:06.857 | 0.122 | |
4. | Mike Rockenfeller | Audi | 1:07.070 | 0.335 | |
5. | Bruno Spengler | BMW | 1:07.100 | 0.365 | |
6. | Gary Paffett | Mercedes | 1:07.374 | 0.639 | |
7. | Jamie Green | Audi | 1:07.428 | 0.693 | |
8. | Adrien Tambay | Audi | 1:07.536 | 0.801 | |
9. | Augusto Farfus | BMW | 1:07.615 | 0.880 | |
10. | Timo Glock | BMW | 1:07.909 | 1.174 | |
11. | Filipe Albuquerque | Audi | 1:08.000 | 1.265 |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM: Ruszyły testy przed sezonem 2013. BMW, Audi i Mercedes sprawdzają DRS
Podobne: DTM: Ruszyły testy przed sezonem 2013. BMW, Audi i Mercedes sprawdzają DRS




Podobne galerie: DTM: Ruszyły testy przed sezonem 2013. BMW, Audi i Mercedes sprawdzają DRS



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć