Motorsport » Sporty samochodowe » DTM i Super GT zorganizują dwa wspólne zawody w 2019 roku

DTM i Super GT zorganizują dwa wspólne zawody w 2019 roku
Serie wyścigowe DTM i Super GT w 2019 roku mają w końcu zorganizować wspólne zawody.
Niemieckie oraz japońskie mistrzostwa porozumiały się ze sobą już kilka lat temu, ale dopiero teraz naprawdę połączyły siły.
Dla DTM współpraca z Super GT będzie niejako wypełnieniem luki po Mercedesie, który opuści cykl z końcem sezonu 2018. Obie serie przyjmą takie same przepisy techniczne ("Class 1"). Pomimo, że Super GT zrobi to dopiero w roku 2020, już w przyszłym odbędą się dwie wspólne eliminacje czempionatów - jedna w Europie, druga w Azji.
Nowy regulamin techniczny dla DTM i Super GT oparto na trzech filarach. To bezpieczeństwo, redukcja kosztów oraz równe szanse. Najważniejszym elementem przepisów Class 1 jest zastosowanie standardowych, jednakowych części niemal we wszystkich obszarach auta. Dla DTM dużą zmianą będzie nowy silnik. Dziś mistrzostwa startują na 4-litrowych, wolnossących jednostkach V8, od następnego roku zaczną używać 2-litrowych motorów z 4 cylindrami i turbodoładowaniem, generujących w przybliżeniu 620 KM, około 100 KM więcej niż obecne. Pozwoli to samochodom rozpędzać się do ponad 300 km/h.
Po zniknięciu Mercedesa, w DTM pozostanie Audi i BMW. W Super GT ścigają się Nissan, Honda i Lexus (w wyższej klasie GT 500).
We wspólnych rundach DTM i Super GT będzie obowiązywał format weekendu pierwszych z wymienionych mistrzostw. Podczas każdej zostaną rozegrane dwa sprinterskie wyścigi, bez zmiany kierowcy i dotankowywania, ale z obowiązkowym pit-stopem na wymianę wszystkich czterech opon.
Chociaż w Super GT nadal nie będą obowiązywały przepisy Class 1, samochody obydwu mistrzostw i tak będą bardzo zbliżone do siebie. Niemniej jednak aby było całkowicie sprawiedliwie zostaną użyte jednorazowe zasady wyrównywania osiągów aut.
Niemieckie oraz japońskie mistrzostwa porozumiały się ze sobą już kilka lat temu, ale dopiero teraz naprawdę połączyły siły.
Dla DTM współpraca z Super GT będzie niejako wypełnieniem luki po Mercedesie, który opuści cykl z końcem sezonu 2018. Obie serie przyjmą takie same przepisy techniczne ("Class 1"). Pomimo, że Super GT zrobi to dopiero w roku 2020, już w przyszłym odbędą się dwie wspólne eliminacje czempionatów - jedna w Europie, druga w Azji.
Nowy regulamin techniczny dla DTM i Super GT oparto na trzech filarach. To bezpieczeństwo, redukcja kosztów oraz równe szanse. Najważniejszym elementem przepisów Class 1 jest zastosowanie standardowych, jednakowych części niemal we wszystkich obszarach auta. Dla DTM dużą zmianą będzie nowy silnik. Dziś mistrzostwa startują na 4-litrowych, wolnossących jednostkach V8, od następnego roku zaczną używać 2-litrowych motorów z 4 cylindrami i turbodoładowaniem, generujących w przybliżeniu 620 KM, około 100 KM więcej niż obecne. Pozwoli to samochodom rozpędzać się do ponad 300 km/h.
We wspólnych rundach DTM i Super GT będzie obowiązywał format weekendu pierwszych z wymienionych mistrzostw. Podczas każdej zostaną rozegrane dwa sprinterskie wyścigi, bez zmiany kierowcy i dotankowywania, ale z obowiązkowym pit-stopem na wymianę wszystkich czterech opon.
Chociaż w Super GT nadal nie będą obowiązywały przepisy Class 1, samochody obydwu mistrzostw i tak będą bardzo zbliżone do siebie. Niemniej jednak aby było całkowicie sprawiedliwie zostaną użyte jednorazowe zasady wyrównywania osiągów aut.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM i Super GT zorganizują dwa wspólne zawody w 2019 roku
Podobne: DTM i Super GT zorganizują dwa wspólne zawody w 2019 roku




Podobne galerie: DTM i Super GT zorganizują dwa wspólne zawody w 2019 roku
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć