Motorsport » Sporty samochodowe » DTM wprowadza szereg zmian na sezon 2014
Niemiecka seria wyścigowa samochodów turystycznych DTM będzie rozgrywana tego roku według kilku nowych zasad.
Pit-stopy
Chyba majwiększą zmianą jest zmniejszenie liczby obowiązkowych pit-stopów dla kierowcy w wyścigu z dwóch do jednego.
Postoju nie będzie można wykonać przez pierwsze 33% dystansu zawodów oraz podczas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Balast
Kolejna ważna kwestia to wprowadzenie znanego z WTCC balastu dla aut, by wyrównać ich osiągi.
Zwycięzca wyścigu oraz wszyscy kierowcy, którzy takim samym samochodem osiągnęli metę pośród czołowej dziesiątki, na następne zawody zostaną dociążeni o 5 kilogramów. Ci, którzy jechali takim samym wozem co triumfator wyścigu, ale nie weszli do najlepszej dziesiątki, będą musieli wozić 2.5-kilogramowy ładunek.
Natomiast zawodnicy najgorszego w danym wyścigu samochodu, na kolejną rundę zostaną odciążeni o 5 lub 2.5 kilograma w zależności, czy finiszowali w TOP 10, czy nie.
Kwalifikacje
DTM przyjęło również nowy format kwalifikacji. Zamiast jak dotąd czterech, czasówka będzie miała trzy części - na wzór Formuły 1.
Q1 potrwa 13 minut i nie przejdzie jej pięciu najwolniejszych kierowców.
Q2 będzie liczyć 11 minut i wyeliminuje kolejnych 10 zawodników.W Q3 ośmiu kierowców będzie walczyło o pole position także przez 11 minut.
Opony
Zmieniły się też zasady używania ogumienia. Na miękkiej mieszance opon Hankook będzie można przejechać już nie więcej niż połowę wyścigu. Chodzi o uproszczenie strategii zawodników tak, by kibicom było łatwiej śledzić ich zmagania.
DRS
Ostatnią istotną zmianą jest zezwolenie kierowcom na używanie regulacji tylnego spojlera (DRS) do samego końca wyścigu.Tegoroczny sezon DTM rusza 4 maja na torze Hockenheimring.
Pit-stopy
Chyba majwiększą zmianą jest zmniejszenie liczby obowiązkowych pit-stopów dla kierowcy w wyścigu z dwóch do jednego.
Postoju nie będzie można wykonać przez pierwsze 33% dystansu zawodów oraz podczas wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Balast
Kolejna ważna kwestia to wprowadzenie znanego z WTCC balastu dla aut, by wyrównać ich osiągi.
Zwycięzca wyścigu oraz wszyscy kierowcy, którzy takim samym samochodem osiągnęli metę pośród czołowej dziesiątki, na następne zawody zostaną dociążeni o 5 kilogramów. Ci, którzy jechali takim samym wozem co triumfator wyścigu, ale nie weszli do najlepszej dziesiątki, będą musieli wozić 2.5-kilogramowy ładunek.
Natomiast zawodnicy najgorszego w danym wyścigu samochodu, na kolejną rundę zostaną odciążeni o 5 lub 2.5 kilograma w zależności, czy finiszowali w TOP 10, czy nie.
DTM przyjęło również nowy format kwalifikacji. Zamiast jak dotąd czterech, czasówka będzie miała trzy części - na wzór Formuły 1.
Q1 potrwa 13 minut i nie przejdzie jej pięciu najwolniejszych kierowców.
Q2 będzie liczyć 11 minut i wyeliminuje kolejnych 10 zawodników.W Q3 ośmiu kierowców będzie walczyło o pole position także przez 11 minut.
Opony
Zmieniły się też zasady używania ogumienia. Na miękkiej mieszance opon Hankook będzie można przejechać już nie więcej niż połowę wyścigu. Chodzi o uproszczenie strategii zawodników tak, by kibicom było łatwiej śledzić ich zmagania.
DRS
Ostatnią istotną zmianą jest zezwolenie kierowcom na używanie regulacji tylnego spojlera (DRS) do samego końca wyścigu.Tegoroczny sezon DTM rusza 4 maja na torze Hockenheimring.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM wprowadza szereg zmian na sezon 2014
Podobne: DTM wprowadza szereg zmian na sezon 2014
Podobne galerie: DTM wprowadza szereg zmian na sezon 2014
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit

