Motorsport » Sporty samochodowe » DTM zmienia format swojego weekendu wyścigowego na sezon 2017

Niemiecka seria wyścigowa samochodów turystycznych Deutsche Tourenwagen Masters zmodyfikowała format swojego weekendu wyścigowego przed sezonem 2017.
Zobacz także: Berger nowym szefem DTM »W dwóch poprzednich latach mistrzostwa rozgrywały 40-minutowy wyścig w sobotę bez pit-stopu i 60-minutowy w niedzielę z postojem. Teraz oba zawody będą liczyć 55 minut plus jedno okrążenie i w obydwu kierowcy będą zobowiązani odwiedzić boksy.
Jednocześnie porzucono wyznaczanie wszystkim okresu na zjazd do mechaników. Teraz każdy będzie mógł wykonać pit-stop niemal w dowolnym momencie. Nie będzie wolno tego robić tylko na pierwszym i ostatnim okrążeniu. To radykalnie zwiększa możliwości strategiczne.
Poza tym, zakazano używania koców grzewczych na opony, ograniczono kierowcę do 8 kompletów ogumienia typu slick na jeden weekend wyścigowy i utrudniono pit-stopy, zmniejszając liczbę mechaników obsługujących samochód oraz zezwalając na użycie w trakcie postoju tylko dwóch pistoletów do odkręcania i przykręcania kół zamiast czterech. Przypomnijmy, że wcześniej postanowiono też wprowadzić zmiany w konstrukcji samochodów, przede wszystkim po to, aby trudniej się prowadziły. Zwiększono ich moc do ponad 500 KM, a zarazem zmniejszono docisk aerodynamiczny. Dodatkowo poprawiono wydajność systemu DRS.
Zobacz także: DTM: Audi nowej generacji na sezon 2017 zaprezentowane »Ponadto firma Hankook dostarczy opony, które dają lepszą przyczepność, ale szybciej się zużywają.
Wszystko to ma na celu uatrakcyjnienie wyścigów.
Jednocześnie zmniejszono liczbę aut startujących w mistrzostwach z 24 do 18. Teraz Audi, BMW i Mercedes będą wystawiać po 6 pojazdów zamiast 8.
Pierwsza runda nowego sezonu tradycyjnie na początku maja na torze Hockenheimring.
Zobacz także: Berger nowym szefem DTM »
Poza tym, zakazano używania koców grzewczych na opony, ograniczono kierowcę do 8 kompletów ogumienia typu slick na jeden weekend wyścigowy i utrudniono pit-stopy, zmniejszając liczbę mechaników obsługujących samochód oraz zezwalając na użycie w trakcie postoju tylko dwóch pistoletów do odkręcania i przykręcania kół zamiast czterech. Przypomnijmy, że wcześniej postanowiono też wprowadzić zmiany w konstrukcji samochodów, przede wszystkim po to, aby trudniej się prowadziły. Zwiększono ich moc do ponad 500 KM, a zarazem zmniejszono docisk aerodynamiczny. Dodatkowo poprawiono wydajność systemu DRS.
Zobacz także: DTM: Audi nowej generacji na sezon 2017 zaprezentowane »
Jednocześnie zmniejszono liczbę aut startujących w mistrzostwach z 24 do 18. Teraz Audi, BMW i Mercedes będą wystawiać po 6 pojazdów zamiast 8.
Pierwsza runda nowego sezonu tradycyjnie na początku maja na torze Hockenheimring.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
DTM zmienia format swojego weekendu wyścigowego na sezon 2017
Podobne: DTM zmienia format swojego weekendu wyścigowego na sezon 2017




Podobne galerie: DTM zmienia format swojego weekendu wyścigowego na sezon 2017
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć