Motorsport » Sporty samochodowe » Dallara wśród konstruktorów prototypów LMP2 nowej generacji

Dallara wśród konstruktorów prototypów LMP2 nowej generacji
2015-07-10 - G. Filiks Tagi: Wyścigi długodystansowe, Oreca, Dallara, LMP2, Onroak, Riley Technologies, Multimatic
Dallara została wybrana na jednego z czterech konstruktorów prototypów wyścigowych LMP2 nowej generacji na 2017 rok.
Włoska firma znana głównie z budowania jednomiejscowych bolidów, wygrała przetarg razem z markami ORECA, Onroak Automotive i wspólnym projektem Riley Technologies oraz Multimatic Motorsports. Opracowane przez nich wyścigówki będą startować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), amerykańskim cyklu United SportsCar Championship (USCC) oraz europejskiej i azjatyckiej odmianie serii Le Mans.
W przetargu zorganizowanym wspólnie przez ACO, IMSA i FIA, polegli m. in. tacy producenci, jak Honda Performance Development, BR Engineering, Ginetta Cars i Wolf. Z kolei Gibson Engineering (dawniej Zytek) czy Strakka Racing w ogóle nie stanęli do rywalizacji. Prawdopodobnie około 600-konne prototypy LMP2 nowej generacji mają być szybsze od obecnych, tańsze dla wystawiających je zespołów, a także bezpieczniejsze, dzięki przyjęciu rozwiązań technicznych dotyczących tej kwestii wprowadzonych w 2014 roku w LMP1.
Ostatnim prototypem Le Mans autorstwa Dallary był model SP1 (znany początkowo jako prototyp Chryslera), oglądany w wyścigach do 2005 roku.
Dallara poza tym stoi za Toyotą GT-One, czy różnymi inkarnacjami Audi R8.
Włoska firma znana głównie z budowania jednomiejscowych bolidów, wygrała przetarg razem z markami ORECA, Onroak Automotive i wspólnym projektem Riley Technologies oraz Multimatic Motorsports. Opracowane przez nich wyścigówki będą startować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), amerykańskim cyklu United SportsCar Championship (USCC) oraz europejskiej i azjatyckiej odmianie serii Le Mans.
W przetargu zorganizowanym wspólnie przez ACO, IMSA i FIA, polegli m. in. tacy producenci, jak Honda Performance Development, BR Engineering, Ginetta Cars i Wolf. Z kolei Gibson Engineering (dawniej Zytek) czy Strakka Racing w ogóle nie stanęli do rywalizacji. Prawdopodobnie około 600-konne prototypy LMP2 nowej generacji mają być szybsze od obecnych, tańsze dla wystawiających je zespołów, a także bezpieczniejsze, dzięki przyjęciu rozwiązań technicznych dotyczących tej kwestii wprowadzonych w 2014 roku w LMP1.
Ostatnim prototypem Le Mans autorstwa Dallary był model SP1 (znany początkowo jako prototyp Chryslera), oglądany w wyścigach do 2005 roku.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Dallara wśród konstruktorów prototypów LMP2 nowej generacji
Podobne: Dallara wśród konstruktorów prototypów LMP2 nowej generacji




Podobne galerie: Dallara wśród konstruktorów prototypów LMP2 nowej generacji
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter