Motorsport » Sporty samochodowe » Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife

Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife
2019-01-24 - G. Filiks Tagi: Volkswagen I.D. R, Północna Pętla, Napęd elektryczny, Nurburgring, Nordschleife, Dumas
Latem tego roku Volkswagen podejmie próbę pobicia rekordu okrążenia na legendarnym torze Nurburgring Nordschleife w kategorii elektrycznych pojazdów. Maszyną, której użyje, będzie prototyp wyścigowy ID. R.
Samochód w zeszłym roku pokonał rekordowo szybko trasę kultowego wyścigu górskiego Pikes Peak. VW chciał poprawić rekord wśród elektrycznych aut, udało się więcej. Romain Dumas w imponującym stylu ustanowił wozem nowy ogólny rekord 19,99-kilometrowego podjazdu w Stanach Zjednoczonych. Pobił aż o 16,730 sekundy czas uzyskany pięć lat wcześniej przez Sebastiena Loeba w Peugeocie 208 T16 Pikes Peak, jako pierwszy w historii schodząc poniżej 8 minut. Wkrótce przyjdzie pora na kolejne wyzwanie. Dumas i Volkswagen ID. R ruszą na Północną Pętlę. Słynna wersja Nurburgringu liczy nieco ponad 20 km, ma 75 zakrętów i uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy świata. Jej aktualny rekord wśród elektrycznych samochodów wynosi 6 minut i 45,9 sekundy. Został ustanowiony w 2017 roku przez pojazd Nio EP9, który prowadził Peter Dumbreck.
Absolutny rekord toru to zaś 5 minut i 19,546 sekundy. Uzyskało go w 2018 roku Porsche 919 Hybrid EVO (podrasowany prototyp LMP1 z wyścigów długodystansowych), z Timo Bernhardem za sterami.
Jakiego czasu możemy spodziewać się po elektrycznym Volkswagenie? Na wstępnym etapie przygotowań maszyna podobno potrafiła uzyskiwać w symulatorze rezultaty poniżej 5 minut i 30 sekund. Model ID. R jest napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 500 kW (680 KM). Waży przy tym mniej niż 1100 kg (wraz z kierowcą). Jako że Nurburgring Nordschleife różni się od podjazdu Pikes Peak, samochód przejdzie zmiany. VW modyfikuje mu przede wszystkim aerodynamikę.
Jeżdżący ekstremalnym "elektrykiem" Dumas to weteran, który próbował sił w różnych dyscyplinach sportu samochodowego i ma na koncie wiele sukcesów. Oprócz zwycięstwa w Pikes Peak może pochwalić się m. in. mistrzostwem świata w wyścigach długodystansowych, czy triumfami w 24-godzinnych zawodach Le Mans. Niemniej jednak perspektywa pędzenia VW I.D. R po Północnej Pętli nawet na nim robi wrażenie.
„Sama myśl, że pojadę I.D. R na Nordschleife, już przyprawia mnie o gęsią skórkę". - mówi Francuz. „Znam ten tor bardzo dobrze, ale pokonanie go za kierownicą I.D. R będzie kompletnie innym wyzwaniem, biorąc pod uwagę ekstremalne przyspieszenie samochodu oraz jego ogromne prędkości na zakrętach".
Volkswagen ID. R na torze Nurburgring Nordschleife - promo
Samochód w zeszłym roku pokonał rekordowo szybko trasę kultowego wyścigu górskiego Pikes Peak. VW chciał poprawić rekord wśród elektrycznych aut, udało się więcej. Romain Dumas w imponującym stylu ustanowił wozem nowy ogólny rekord 19,99-kilometrowego podjazdu w Stanach Zjednoczonych. Pobił aż o 16,730 sekundy czas uzyskany pięć lat wcześniej przez Sebastiena Loeba w Peugeocie 208 T16 Pikes Peak, jako pierwszy w historii schodząc poniżej 8 minut. Wkrótce przyjdzie pora na kolejne wyzwanie. Dumas i Volkswagen ID. R ruszą na Północną Pętlę. Słynna wersja Nurburgringu liczy nieco ponad 20 km, ma 75 zakrętów i uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy świata. Jej aktualny rekord wśród elektrycznych samochodów wynosi 6 minut i 45,9 sekundy. Został ustanowiony w 2017 roku przez pojazd Nio EP9, który prowadził Peter Dumbreck.
Absolutny rekord toru to zaś 5 minut i 19,546 sekundy. Uzyskało go w 2018 roku Porsche 919 Hybrid EVO (podrasowany prototyp LMP1 z wyścigów długodystansowych), z Timo Bernhardem za sterami.
Jakiego czasu możemy spodziewać się po elektrycznym Volkswagenie? Na wstępnym etapie przygotowań maszyna podobno potrafiła uzyskiwać w symulatorze rezultaty poniżej 5 minut i 30 sekund. Model ID. R jest napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 500 kW (680 KM). Waży przy tym mniej niż 1100 kg (wraz z kierowcą). Jako że Nurburgring Nordschleife różni się od podjazdu Pikes Peak, samochód przejdzie zmiany. VW modyfikuje mu przede wszystkim aerodynamikę.
Jeżdżący ekstremalnym "elektrykiem" Dumas to weteran, który próbował sił w różnych dyscyplinach sportu samochodowego i ma na koncie wiele sukcesów. Oprócz zwycięstwa w Pikes Peak może pochwalić się m. in. mistrzostwem świata w wyścigach długodystansowych, czy triumfami w 24-godzinnych zawodach Le Mans. Niemniej jednak perspektywa pędzenia VW I.D. R po Północnej Pętli nawet na nim robi wrażenie.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife
Podobne: Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife


Podobne galerie: Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter