Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife
Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife

Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife

Latem tego roku Volkswagen podejmie próbę pobicia rekordu okrążenia na legendarnym torze Nurburgring Nordschleife w kategorii elektrycznych pojazdów. Maszyną, której użyje, będzie prototyp wyścigowy ID. R.
 
Volkswagen ID. R na torze Nurburgring Nordschleife - promo

Samochód w zeszłym roku pokonał rekordowo szybko trasę kultowego wyścigu górskiego Pikes Peak. VW chciał poprawić rekord wśród elektrycznych aut, udało się więcej. Romain Dumas w imponującym stylu ustanowił wozem nowy ogólny rekord 19,99-kilometrowego podjazdu w Stanach Zjednoczonych. Pobił aż o 16,730 sekundy czas uzyskany pięć lat wcześniej przez Sebastiena Loeba w Peugeocie 208 T16 Pikes Peak, jako pierwszy w historii schodząc poniżej 8 minut. Wkrótce przyjdzie pora na kolejne wyzwanie. Dumas i Volkswagen ID. R ruszą na Północną Pętlę. Słynna wersja Nurburgringu liczy nieco ponad 20 km, ma 75 zakrętów i uchodzi za najtrudniejszy tor wyścigowy świata. Jej aktualny rekord wśród elektrycznych samochodów wynosi 6 minut i 45,9 sekundy. Został ustanowiony w 2017 roku przez pojazd Nio EP9, który prowadził Peter Dumbreck.

Absolutny rekord toru to zaś 5 minut i 19,546 sekundy. Uzyskało go w 2018 roku Porsche 919 Hybrid EVO (podrasowany prototyp LMP1 z wyścigów długodystansowych), z Timo Bernhardem za sterami.

Jakiego czasu możemy spodziewać się po elektrycznym Volkswagenie? Na wstępnym etapie przygotowań maszyna podobno potrafiła uzyskiwać w symulatorze rezultaty poniżej 5 minut i 30 sekund. Model ID. R jest napędzany dwoma silnikami o łącznej mocy 500 kW (680 KM). Waży przy tym mniej niż 1100 kg (wraz z kierowcą). Jako że Nurburgring Nordschleife różni się od podjazdu Pikes Peak, samochód przejdzie zmiany. VW modyfikuje mu przede wszystkim aerodynamikę.

Jeżdżący ekstremalnym "elektrykiem" Dumas to weteran, który próbował sił w różnych dyscyplinach sportu samochodowego i ma na koncie wiele sukcesów. Oprócz zwycięstwa w Pikes Peak może pochwalić się m. in. mistrzostwem świata w wyścigach długodystansowych, czy triumfami w 24-godzinnych zawodach Le Mans. Niemniej jednak perspektywa pędzenia VW I.D. R po Północnej Pętli nawet na nim robi wrażenie.
„Sama myśl, że pojadę I.D. R na Nordschleife, już przyprawia mnie o gęsią skórkę". - mówi Francuz. „Znam ten tor bardzo dobrze, ale pokonanie go za kierownicą I.D. R będzie kompletnie innym wyzwaniem, biorąc pod uwagę  ekstremalne przyspieszenie samochodu oraz jego ogromne prędkości na zakrętach".



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Elektryczny Volkswagen ID. R spróbuje pobić rekord na Nurburgring Nordschleife

Newsletter
Galerie zdjęć