Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań

Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań

2016-09-06 - G. Filiks     Tagi: Auta elektryczne, WSMP, Tor Poznań, Napęd elektryczny
Takich wyścigów na Torze Poznań, jakie rozegrano minionego weekendu, jeszcze nie było. Podczas 7. i 8. rundy Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski, 3. rundy Wyścigowych Mistrzostw Polski Hour Race oraz 7. i 8. rundy Pucharu Polski Motocity is Cup, po raz pierwszy w naszym kraju i tej części Europy przeprowadzono zawody aut o napędzie elektrycznym.

Do rywalizacji stanęło pięć pojazdów: Shark 3 i Bullet 1 i 2 Politechniki Śląskiej, Atomowa Taczka z gimnazjum nr 2 w Ustroniu oraz goście z Wielkiej Brytanii - Sonic z Wennington Hall School. Zespoły startujące najpierw zbudowały samochody na bazie dwóch akumulatorów motocyklowych oraz silnika o mocy 240 W. Uczestnicy zmagań byli bardzo zadowoleni, bo przecież po raz pierwszy w Polsce mogli pokazać swoje maszyny szerszej publiczności. W tym przypadku wyniki były mniej ważne, gdyż liczył się przede wszystkim start i możliwość udowodnienia, że ciężka praca podczas konstruowania pojazdu daje ciekawe rezultaty oraz otwiera nowe perspektywy na przyszłość.
Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze PoznańEliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
Tymczasem w sportowej rywalizacji mistrzostw Polski działo się wiele interesujących rzeczy. W klasie mistrzowskiej D4 3500 ccm bardzo blisko tytułu jest Artur Obuchowski, który wygrał obie rundy, podobnie jak w D4 +3500 ccm Radosław Kordecki. Podczas sobotnich zawodów Obuchowski toczył twardą walkę o zwycięstwo z Jakubem Glasse. Pokonał go o zaledwie 0,260 sekundy. Następnego dnia wyprzedził Dawida Bokieja zdecydowanie większą różnicą - 6,065 sekundy.
Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze PoznańEliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
Blisko ostatecznych rozstrzygnięć jest też w innych klasach, ale w niektórych sytuacja jeszcze pozostaje zagadkowa. W 1N dwa zwycięstwa zanotował Bartosz Kubicki i zrównał się liczbą punktów z Piotrem Kownerem, który tym razem był trzeci i drugi. Podczas dwóch ostatnich rund WSMP z pewnością stoczą zaciętą walkę o miano czempiona.
W klasie 2 zdecydowanym liderem klasyfikacji generalnej jest Wojciech Klimecki, który ostatniego weekendu wygrał obie eliminacje, wyprzedzając Bartosza Krysmanna. Teraz Klimecki ma 150 punktów, a Krysmann 105.

W klasie 3 lider tabeli Karol Jodko-Kamiński nie ukończył pierwszego wyścigu, a do drugiego w ogóle nie stanął - przez kłopoty z autem. Wykorzystali to inni zawodnicy. Sobotnią rundę wygrał Cezary Ruszkowski, a niedzielną Piotr Struzik.
Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze PoznańEliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
W klasie 5 Cup PL przewodzący generalce Konrad Tadla tym razem dwukrotnie meldował się na mecie na drugiej pozycji. Wygrywali natomiast kierowcy z dalszych miejsc w tabeli łącznej sezonu - w sobotę Paweł Malczak, w niedzielę Virnik.

W klasie 6 lider punktacji Łukasz Rawecki wygrał w niedzielę, zaś w sobotę triumfował Dawid Abramczyk.

Praktycznie wszystko jest już jasne w klasach 8.1 i 8.2, czyli rywalizacji maluchów. W obu kierowca zajmujący pierwsze miejsce w generalce był dwukrotnie najszybszy - odpowiednio Michał Ghany oraz Bartosz Idźkowski.
Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze PoznańEliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
W Mistrzostwach Polski Hour Race do godzinnej walki stanęło 18 teamów (niektórzy kierowcy startowali samodzielnie), reprezentujących sześć różnych klas. Najwięcej, bo 33 okrążenia Toru Poznań, zaliczył duet Maciej Marcinkiewicz i Mariusz Miszta, jadący Radicalem.

W Pucharze Polski Motocity is Cup trwa zacięta walka o ostateczny triumf. W sobotę najlepszy był Wojciech Smorawiński, a w niedzielę Mateusz Tokarski. O końcowych rozstrzygnięciach zadecydują finałowe rundy. Na razie w klasyfikacji generalnej prowadzi Smorawiński (136 pkt.), przed Krzysztofem Ratajczakiem (119 pkt.), Tokarskim (116 pkt.) i Jackiem Cichopkiem (103 pkt.).

Ostatni w tym roku przystanek WSMP odbędzie się na Torze Poznań w dniach 23-25 września. Do rywalizacji przystąpią wtedy również kierowcy jeżdżący w FIA-CEZ, czyli Mistrzostwach Europy Strefy Centralnej.



źródło: informacja prasowa/aw.poznan.pl, fot. T. Cichacka

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań

Podobne: Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
Podobne galerie: Eliminacje WSMP i historyczny wyścig pojazdów elektrycznych - relacja z weekendu na Torze Poznań
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter