Motorsport » Sporty samochodowe » GP2: Dominacja Vandoorne'a podczas wyścigu głównego w Bahrajnie

GP2: Dominacja Vandoorne'a podczas wyścigu głównego w Bahrajnie
Stoffel Vandoorne, który już wcześniej zapewnił sobie mistrzostwo GP2, dzielił i rządził w wyścigu głównym przedostatniej rundy sezonu 2015 serii nazywanej przedsionkiem Formuły 1 na torze Sakhir w Bahrajnie.
Świetnie spisał się również drugi kierowca ART Grand Prix - Nobuharu Matushita. Wraz z Vandoorne'em dali swojej ekipie dublet, a jednocześnie mistrzostwo wśród teamów. ART Grand Prix zdobyło je tego samego dnia co mistrzostwo w GP3.
Podium uzupełnił Mitch Evans z RUSSIAN TIME. Dzięki temu przeskoczył Alexa Lynna z DAMS w pojedynku o piąte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.
Vandoorne po starcie z drugiego pola od razu wyprzedził zdobywcę pole position Pierre Gasly'ego - drugiego zawodnika DAMS i juniora Red Bulla. Gdy to zrobił, stopniowo odjechał rywalom. Udając się na obowiązkowy pit-stop na 22. okrążeniu z 32, junior McLarena prowadził z ponad 5-sekundową przewagą. Triumfował z 13,5-sekundową.
To jego jubileuszowe, już 10. zwycięstwo w GP2.
Dominacja Vandoorne'a nie pozwoliła emocjonować się walką o wygraną, za to było bardzo ciekawie za jego plecami.
Przez pewien czas drugi jechał Nathanael Berthon, który startował z odległego 15. pola. Francuz skorzystał na alternatywnej strategii doboru opon i dysponowaniu miękkim ogumieniem w pierwszej połowie zmagań zamiast w drugiej. Ale gdy inni założyli szybszą mieszankę, spadł wgłąb stawki.Gasly po spadku za Vandoorne'a, szybko skapitulował też przed Raffaele Marciello, a później przed kolejnymi.
Marciello długo był wiceliderem, ale stracił pozycje w pit-stopie.
Po postojach na drugim miejscu znalazł się Evans, a na trzecim wicelider klasyfikacji generalnej Alexander Rossi. Amerykanin rozpoczynał rywalizację tylko jako 10., ale dołączył do pojedynku o najwyższe laury dzięki wczesnej wymianie opon na miękkie i kręceniu czasów lepszych o 3 sekundy nawet od Vandoorne'a.Jednak ostatecznie Rossi uderzył w Evansa od tyłu. Uszkodził sobie przednie skrzydło, wykonał drugi postój i finiszował dopiero jako 18.
Dwa kółka przed metą Evans został połknięty przez Matsushitę z pomocą DRS. Japończyk startował z 8. pozycji, ale przebił się na 3. nim zjechał na postój.Marciello musiał zadowolić się 4. miejscem. Junior Ferrari pod koniec wyszedł zwycięsko z pojedynku koło w koło z Siergiejem Sirotkinem. Rosjanin rywalizujący z Rio Haryanto o najniższym stopień podium tabeli łącznej sezonu, mimo porażki i tak może być zadowolony. Zajął 5. lokatę mimo startu z 14. pola.Gasly wylądował na 6. pozycji. Pod koniec wrócił przed Haryanto.
Wspomniany na początku Lynn spadł z 4. na 8. miejsce, które jednak daje mu pole position do drugiego wyścigu. Kierowca rozwojowy Williamsa w F1 walczył o nie z Jordanem Kingiem, który uniknął kary za niewłaściwy wjazd do alei serwisowej.Czołową dziesiątkę uzupełnił Arthur Pic, wyprzedzając Berthona na przedostatnim kółku.
W ścisłej czołówce ścigał się jeszcze Norman Nato - był nawet trzeci - ale potem przebił oponę i zajął ostatnie, 24. miejsce.
Świetnie spisał się również drugi kierowca ART Grand Prix - Nobuharu Matushita. Wraz z Vandoorne'em dali swojej ekipie dublet, a jednocześnie mistrzostwo wśród teamów. ART Grand Prix zdobyło je tego samego dnia co mistrzostwo w GP3.
Podium uzupełnił Mitch Evans z RUSSIAN TIME. Dzięki temu przeskoczył Alexa Lynna z DAMS w pojedynku o piąte miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.
Vandoorne po starcie z drugiego pola od razu wyprzedził zdobywcę pole position Pierre Gasly'ego - drugiego zawodnika DAMS i juniora Red Bulla. Gdy to zrobił, stopniowo odjechał rywalom. Udając się na obowiązkowy pit-stop na 22. okrążeniu z 32, junior McLarena prowadził z ponad 5-sekundową przewagą. Triumfował z 13,5-sekundową.
To jego jubileuszowe, już 10. zwycięstwo w GP2.
Dominacja Vandoorne'a nie pozwoliła emocjonować się walką o wygraną, za to było bardzo ciekawie za jego plecami.
Marciello długo był wiceliderem, ale stracił pozycje w pit-stopie.
Po postojach na drugim miejscu znalazł się Evans, a na trzecim wicelider klasyfikacji generalnej Alexander Rossi. Amerykanin rozpoczynał rywalizację tylko jako 10., ale dołączył do pojedynku o najwyższe laury dzięki wczesnej wymianie opon na miękkie i kręceniu czasów lepszych o 3 sekundy nawet od Vandoorne'a.Jednak ostatecznie Rossi uderzył w Evansa od tyłu. Uszkodził sobie przednie skrzydło, wykonał drugi postój i finiszował dopiero jako 18.
Dwa kółka przed metą Evans został połknięty przez Matsushitę z pomocą DRS. Japończyk startował z 8. pozycji, ale przebił się na 3. nim zjechał na postój.Marciello musiał zadowolić się 4. miejscem. Junior Ferrari pod koniec wyszedł zwycięsko z pojedynku koło w koło z Siergiejem Sirotkinem. Rosjanin rywalizujący z Rio Haryanto o najniższym stopień podium tabeli łącznej sezonu, mimo porażki i tak może być zadowolony. Zajął 5. lokatę mimo startu z 14. pola.Gasly wylądował na 6. pozycji. Pod koniec wrócił przed Haryanto.
Wspomniany na początku Lynn spadł z 4. na 8. miejsce, które jednak daje mu pole position do drugiego wyścigu. Kierowca rozwojowy Williamsa w F1 walczył o nie z Jordanem Kingiem, który uniknął kary za niewłaściwy wjazd do alei serwisowej.Czołową dziesiątkę uzupełnił Arthur Pic, wyprzedzając Berthona na przedostatnim kółku.
W ścisłej czołówce ścigał się jeszcze Norman Nato - był nawet trzeci - ale potem przebił oponę i zajął ostatnie, 24. miejsce.
GP2 - sezon 2015 - Bahrajn 2 (tor Sakhir) - wyścig główny | ||||
---|---|---|---|---|
Kierowca | Zespół | Strata | ||
1. | Stoffel Vandoorne | ART Grand Prix | 32 okrążenia | |
2. | Nobuharu Matsushita | ART Grand Prix | +13,526 sek. | |
3. | Mitch Evans | RUSSIAN TIME | +17,617 sek. | |
4. | Raffaele Marciello | Trident | +20,494 sek. | |
5. | Siergiej Sirotkin | Rapax | +21,924 sek. | |
6. | Pierre Gasly | DAMS | +22,622 sek. | |
7. | Rio Haryanto | Campos Racing | +26,972 sek. | |
8. | Alex Lynn | DAMS | +30,590 sek. | |
9. | Jordan King | Racing Engineering | +31,312 sek. | |
10. | Arthur Pic | Campos Racing | +41,514 sek. | |
11. | Nathanael Berthon | Daiko Team Lazarus | +43,621 sek. | |
12. | Sergio Canamasas | Daiko Team Lazarus | +45,597 sek. | |
13. | Marlon Stockinger | Status Grand Prix | +47,319 sek. | |
14. | Nicholas Latifi | MP Motorsport | +49,854 sek. | |
15. | Artiom Markiełow | RUSSIAN TIME | +56,728 sek. | |
16. | Gustav Malja | Rapax | +57,380 sek. | |
17. | Andre Negrao | Arden | +59,439 sek. | |
18. | Alexander Rossi | Racing Engineering | +59,845 sek. | |
19. | Daniel de Jong | Trident | +60,613 sek. | |
20. | Rene Binder | MP Motorsport | +60,700 sek. | |
21. | Dean Stoneman | Carlin | +68,684 sek. | |
22. | Oliver Rowland | Status Grand Prix | +71,829 sek. | |
23. | Sean Gelael | Carlin | +1 okr. | |
24. | Norman Nato | Arden | +1 okr. |
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
GP2: Dominacja Vandoorne'a podczas wyścigu głównego w Bahrajnie
Podobne: GP2: Dominacja Vandoorne'a podczas wyścigu głównego w Bahrajnie




Podobne galerie: GP2: Dominacja Vandoorne'a podczas wyścigu głównego w Bahrajnie
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit