Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili
Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili

Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili

2013-09-23 - G. Filiks     Tagi: 1/4 mili, Grzegorz Staszewski
Minionej niedzieli na zawodach „Das Drag Day” w niemieckim Bitburgu, Grzegorz
Staszewski pobił własny rekord Polski przejazdu na 1/4 mili. Zawodnik Castrol EDGE Team osiągnął niesamowity czas 7,896 sekundy. Jego Corvetta została pierwszym wozem zbudowanym w naszym kraju, który przełamał barierę ośmiu sekund. I jednym z najszybszych na świecie.
Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili
Staszewski pojechał do Bitburga z jedną myślą - zejść poniżej 8 sekund na ¼ mili. „Jeszcze w sobotę, po pierwszych ustawieniach samochodu zaliczyliśmy wynik przejazdu w dokładnie 8,048 s. Później spędziliśmy noc na dopracowywaniu parametrów i w niedzielę stanęliśmy do kolejnej próby, która skończyła się wynikiem 7,896 s.” - powiedział Grzegorz. „To był najlepszy wynik na tych zawodach i drugi rezultat w historii toru. Cały sezon kończymy na 3. miejscu w Europie i 4. na świecie w klasyfikacji samochodów z napędem na cztery koła”. - dodał.
Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili
Zawody „Das Drag Day” różnią się od większości imprez tego typu, relacjonowanych w telewizji. Są one rozgrywane według zasady „tune and drive”, w której kierowcy modyfikują ustawienia, poprawiają osiągi i stają do kolejnych prób na torze. „To są zawody otwarte, na które każdy może przyjechać i sprawdzić swoje umiejętności na profesjonalnie przygotowanym torze. Celem jest bicie rekordów i walka z samym sobą. Nie ma tu rywalizacji pomiędzy dwoma zawodnikami”. - objaśnia Staszewski.
Corvette Grzegorza Staszewskiego jest napędzana doładowanym silnikiem V8 o mocy dochodzącej do nawet 2000 KM - zależnie od paliwa i ustawień. Konstrukcja, która została stworzona od podstaw w Polsce, z szerokim wykorzystaniem kevlaru i włókien węglowych, ma jeden cel - uzyskiwanie jak najlepszych czasów na dystansie ¼ mili. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w mniej niż 2 sekundy, a kolejne ok. 2 s zajmuje uzyskanie 200 km/h.
Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć miliGrzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Grzegorz Staszewski - pierwszy Polak poniżej 8 sekund na ćwierć mili