Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019
Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019

Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019

2019-03-12 - G. Filiks     Tagi: Kia Platinum Cup, Kia Picanto
Sześć rund, od niezwykle popularnego u nas Hungaroringu po kultową Monzę, czeka na kierowców w sezonie 2019 polskiego pucharu Kia Platinum Cup. Cykl ponownie zostanie zorganizowany jako międzynarodowa seria pod egidą FIA. Już zgłoszeni zawodnicy oraz Ci, którzy do ostatniej chwili zastanawiają się nad swoją decyzją, ponownie będą mieli okazję walczyć na obiektach, gdzie pojawi się również Puchar Świata Samochodów Turystycznych (WTCR), czy mistrzostwa Europy ciągników siodłowych. Rekrutacja nadal trwa!
Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019
Kia Platinum Cup jest jedyną polską monomarkową serią wyścigową, która zapewnia młodym talentom tak wielkie szanse rozwoju. Rywalizacja na najbardziej znanych torach Europy, obok najlepszych na świecie zawodników, pozwala podpatrzeć pracę zespołów rywalizujących w m.in. imprezach rangi Pucharu Świata. Co więcej, jest to najtańsza w Europie szansa ścigania się na międzynarodowym poziomie. Mistrzostwa Polski Kia Picanto od ponad dekady przyciągają na start niezwykle utalentowanych i młodych kierowców obu płci. Wystarczy wspomnieć, że swoje pierwsze wyścigowe kroki stawiał tutaj m.in. Piotr Parys, który walczył w Porsche Supercup, serii towarzyszącej Formule 1. Wychodząc z założenia, że po co zmieniać coś co jest bardzo dobre, organizator nie przewiduje wprowadzenia większych modyfikacji w formule zawodów w stosunku do minionego sezonu. Nadal obowiązywały będą także pakiety świadczeń dla zawodników:

nagrody finansowe po każdej rundzie, przyznawane kierowcom sklasyfikowanym do 15-ego miejsca włącznie oraz nagrody finansowe dla zdobywców tytułów mistrzowskich (pierwsza trójka klasyfikacji generalnej sezonu). Łączna pula nagród w tym roku wynosi ponad 125 tysięcy złotych. Zawiera też wsparcie „produktowe” ze strony sponsora tytularnego mistrzostw (paliwo, oleje, nagrody za tytuły), wsparcie ze strony Kia Motors Polska (rabat 40% na części seryjne, treningi bezpłatne na każdej rundzie, zaplecze, catering, odzież KPC, stałe ceny części sportowych, obsługa i wsparcie mediowe).
Kia Platinum Cup należy do elitarnego grona wyścigów, zaliczanych do „International Series sanctioned by the FIA”. Dla podniesienia standardów serii w tym roku kierowcy zobowiązani są do startów autami wyposażonymi w bezpieczne zbiorniki paliwa z homologacją FIA. Gotowe do rywalizacji wyścigowe Picanto kosztuje 59 370 zł dla zawodników, którzy startowali już w poprzednich sezonach oraz 65 470 zł dla debiutantów. Organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych zawodników do wysyłania swoich zgłoszeń oraz wszelkich pytań na adres mailowy: kpc@kia.com.pl.
Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019
Tegoroczne zmagania rozpoczną się od znanego m.in. z kalendarza F1 Hungaroringu, gdzie wyścigowy debiut w królowej sportów motorowych zaliczył Robert Kubica. Kierowcy mistrzostw Polski Kia Picanto pierwszy raz pojawili się na Węgrzech już w 2007 roku i od tego czasu co sezon pojawiają się na linii startu tego toru.

„Hungaroring jest drugim domem Kia Platinum Cup. Węgierscy kibice mogą oglądać wyścigowe Picanto już od 2007 roku i co ważniejsze, wielu z nich mocno dopinguje naszą serię. Ponadto w ten sam weekend na torze rywalizują kierowcy Mistrzostw Świata Samochodów Turystycznych, które od zeszłego roku zostały przemianowane na Puchar Świata. To bardzo ważne dla nas i cieszy nas tak dobra współpraca z organizatorami, którzy zawsze chętnie zapraszają nas na początek sezonu". - mówi dyrektor zarządzający Kia Motors Polska, Wojciech Szyszko.Drugą areną zmagań Kia Platinum Cup będzie austriacki Red Bull Ring, na który kierowcy wrócili w zeszłym roku, co zaowocowało wówczas małymi niespodziankami podczas wyścigowego weekendu. Krótkie okrążenie i pierwszy zakręt, który może zadecydować o rezultacie na linii mety, wymaga od kierowców maksymalnej koncentracji i walki o każdy milimetr toru. Runda będzie towarzyszyć wyścigowym mistrzostwom Europy strefy centralnej.

Pierwszą połowę sezonu zakończy domowa rywalizacja na Torze Poznań, gdzie podobnie jak w Austrii walczyć będą również kierowcy Central European Zone Championship. Najpopularniejszy wyścigowy obiekt w Polsce jest szansą dla kibiców, by zobaczyć zaciętą walkę w Kia Platinum Cup. Ponadto organizatorzy podobnie jak w zeszłym roku planują zaprosić do Poznania Kubę Przygońskiego, który w zeszłym roku przed startem rywalizacji w KPC dał pokaz driftu.„Nie wyobrażam sobie kalendarza Kia Platinum Cup bez Toru Poznań. To dla nas jedyna okazja, by pokazać się polskim kibicom i zaprezentować im możliwości Picanto oraz naszej stawki, która od pierwszego do ostatniego zakrętu zaciekle walczy o jak najlepsze pozycje, zarówno na czele rywalizacji, jak i na dalszych miejscach". - komentuje Szyszko.

Drugą część sezonu rozpocznie Slovakiaring, gdzie małe Picanto spotkają się z ciężarówkami ETRC. Po rywalizacji za naszą południową granicą nastąpi zasłużona wakacyjna przerwa. Przełom sierpnia i września to wizyta w czeskim Moście i ponowne spotkanie z zespołami mistrzostw Europy ciągników siodłowych, a finał sezonu odbędzie się na kultowym torze Monza, na który Kia Platinum Cup wróci po rocznej przerwie. Lesmo, Variante Ascari czy Parabolica to nazwy zakrętów, których nie trzeba przedstawiać fanom motorsportu. Włoski obiekt to jednak przede wszystkim długie proste. Kierowcy Formuły 1 pokonują tam aż 75% okrążenia z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu.W ten sam weekend co Kia Platinum Cup na Monzy wystartuje seria International GT Open .

„Monza to wręcz świętość dla wielu fanów motorsportu. Dla nas jest to okazja do zaprezentowania się na kultowym torze, gdzie jesteśmy dopingowani przez entuzjastycznych włoskich fanów, co zawsze wzbudza u mnie poczucie dumy. Projekt, który organizujemy już od 2006 roku jest najdłużej istniejącym w Polsce serialem motorsportowym, czego nie dokonalibyśmy bez naszych partnerów. Mamy nadzieję, że na koniec roku wszyscy będziemy mogli zgodnie stwierdzić, że był to kolejny wspaniały sezon pełen sportowych emocji".
- kończy Szyszko.
Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019
Kalendarz Kia Platinum Cup na sezon 2019:
Hungaroring (Węgry) - 27-28 kwietnia
Red Bull Ring (Austria) - 18-19 maja
Poznań (Polska) - 8-9 czerwca
Slovakiaring (Słowacja) - 6-7 lipca
Autodrom Most (Czechy) - 31 sierpnia - 1 września
Monza (Włochy) - 10-12 października



źródło: informacja prasowa/kiaplatinumcup.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019

Podobne: Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019
Podobne galerie: Kia Platinum Cup - od Hungaroringu po Monzę, czyli kalendarz wyścigów polskiego pucharu na sezon 2019
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter