Motorsport » Sporty motocyklowe » MotoGP: Czołowi zawodnicy na motocyklach CRT? Szef serii chciałby eksperymentu

MotoGP: Czołowi zawodnicy na motocyklach CRT? Szef serii chciałby eksperymentu
Szef MotoGP - Carmelo Ezpeleta chętnie zobaczyłby, jak na motocyklach CRT radzą sobie najlepsi zawodnicy wierząc, że tego typu maszyny są w rzeczywistości dużo bardziej konkurencyjne niż wskazują wyniki.
Wprowadzone na 2012 rok motocykle CRT mają prototypową ramę, ale w odróżnieniu od reszty stawki MotoGP seryjny silnik. Podczas minionego sezonu wyraźnie ustępowały osiągami pełnym prototypom, choć Michele Pirro raz zdołał wywalczyć takim motocyklem piąte miejsce, a Aleix Espargaro nawet liderował nim mokry ostatni wyścig kampanii w Walencji. CRT początkowo spotkały się z krytyką, jednak zdaniem Ezpelety są bliżej najlepszych niż się wydaje. Jak sugeruje szef MotoGP, ich strata do czołówki wynika w dużej mierze z różnicy klas zawodników, którzy dosiadają oba typy motocykli.
„Naszym zdaniem CRT odniosło wielki sukces w 2012 roku". - powiedział Ezpeleta. „Wiem, że było to na mokrej nawierzchni, tak czy inaczej CRT prowadziło zawody w Walencji przez wiele okrążeń. Te motocykle nie odstają tak bardzo. Teoretycznie zawodnicy, którzy nimi jeżdżą, nie są najlepsi. Myślę, że to niemożliwe, lecz jeżeli któryś z topowych motocyklistów przesiadłby się na CRT, nie wiem czy różnica byłaby taka duża". Tego roku motocykle CRT dostaną od Bridgestone zrobione na zamówienie tylne opony, a niektóre też zaczną używać nowej, standardowej elektronicznej jednostki sterującej (ECU). Dzięki temu mają się zbliżyć do czołówki. „Wiążemy z tym duże nadzieje". - przyznał Ezpeleta.
Wprowadzone na 2012 rok motocykle CRT mają prototypową ramę, ale w odróżnieniu od reszty stawki MotoGP seryjny silnik. Podczas minionego sezonu wyraźnie ustępowały osiągami pełnym prototypom, choć Michele Pirro raz zdołał wywalczyć takim motocyklem piąte miejsce, a Aleix Espargaro nawet liderował nim mokry ostatni wyścig kampanii w Walencji. CRT początkowo spotkały się z krytyką, jednak zdaniem Ezpelety są bliżej najlepszych niż się wydaje. Jak sugeruje szef MotoGP, ich strata do czołówki wynika w dużej mierze z różnicy klas zawodników, którzy dosiadają oba typy motocykli.
„Naszym zdaniem CRT odniosło wielki sukces w 2012 roku". - powiedział Ezpeleta. „Wiem, że było to na mokrej nawierzchni, tak czy inaczej CRT prowadziło zawody w Walencji przez wiele okrążeń. Te motocykle nie odstają tak bardzo. Teoretycznie zawodnicy, którzy nimi jeżdżą, nie są najlepsi. Myślę, że to niemożliwe, lecz jeżeli któryś z topowych motocyklistów przesiadłby się na CRT, nie wiem czy różnica byłaby taka duża". Tego roku motocykle CRT dostaną od Bridgestone zrobione na zamówienie tylne opony, a niektóre też zaczną używać nowej, standardowej elektronicznej jednostki sterującej (ECU). Dzięki temu mają się zbliżyć do czołówki. „Wiążemy z tym duże nadzieje". - przyznał Ezpeleta.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
MotoGP: Czołowi zawodnicy na motocyklach CRT? Szef serii chciałby eksperymentu
Podobne: MotoGP: Czołowi zawodnicy na motocyklach CRT? Szef serii chciałby eksperymentu




Podobne galerie: MotoGP: Czołowi zawodnicy na motocyklach CRT? Szef serii chciałby eksperymentu
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter