Motorsport » Sporty motocyklowe » MotoGP: Standardowe ECU obowi±zkowe od sezonu 2014. Ale nie dla wszystkich...

MotoGP: Standardowe ECU obowi±zkowe od sezonu 2014. Ale nie dla wszystkich...
Jak poinformowa³a Miêdzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM), od sezonu 2014 zespo³y MotoGP bêd± musia³y wyposa¿aæ swoje motocykle w standardow± elektroniczn± jednostkê steruj±c± (ECU) firmy Magneti Marelli. Stanie siê ona dostêpna ju¿ na przysz³y rok.
ECU odgrywa obecnie bardzo wa¿n± rolê w kwestii osi±gów motocykla, dlatego czo³owe teamy - zw³aszcza Honda - nie godzi³y siê, aby je ustandaryzowaæ. Wobec zaistnia³ej sytuacji, postanowiono pój¶æ na kompromis. Fabryczne stajnie - Honda, Yamaha oraz Ducati - bêd± mog³y dalej u¿ywaæ w³asnych ECU, o ile jednocze¶nie zredukuj± z 24 do 20 liczbê litrów paliwa, jakie przeznaczaj± na ka¿dy wy¶cig. Uzgodniono dodatkowo, ¿e fabryczne zespo³y w trakcie jednego sezonu bêd± mog³y wykorzystaæ tylko 5 silników. Reszta ekip ograniczy siê do 12 jednostek napêdowych. Wyj±tek stanowi fabryczny team zaliczaj±cy w MotoGP swój debiutancki sezon. W takim przypadku limit wyniesie 9 silników. Je¶li wierzyæ spekulacjom, na 2014 rok do królewskiej klasy zamierza wróciæ Suzuki. FIM zastrzeg³a jednak, i¿ wszystkie wspomniane zmiany wejd± w ¿ycie tylko wtedy, gdy do pierwszych zawodów sezonu 2013 uda siê osi±gn±æ porozumienie dotycz±ce zaopatrywania przez fabryczne zespo³y prywatnych stajni w motocykle oraz silniki.
ECU odgrywa obecnie bardzo wa¿n± rolê w kwestii osi±gów motocykla, dlatego czo³owe teamy - zw³aszcza Honda - nie godzi³y siê, aby je ustandaryzowaæ. Wobec zaistnia³ej sytuacji, postanowiono pój¶æ na kompromis. Fabryczne stajnie - Honda, Yamaha oraz Ducati - bêd± mog³y dalej u¿ywaæ w³asnych ECU, o ile jednocze¶nie zredukuj± z 24 do 20 liczbê litrów paliwa, jakie przeznaczaj± na ka¿dy wy¶cig. Uzgodniono dodatkowo, ¿e fabryczne zespo³y w trakcie jednego sezonu bêd± mog³y wykorzystaæ tylko 5 silników. Reszta ekip ograniczy siê do 12 jednostek napêdowych. Wyj±tek stanowi fabryczny team zaliczaj±cy w MotoGP swój debiutancki sezon. W takim przypadku limit wyniesie 9 silników. Je¶li wierzyæ spekulacjom, na 2014 rok do królewskiej klasy zamierza wróciæ Suzuki. FIM zastrzeg³a jednak, i¿ wszystkie wspomniane zmiany wejd± w ¿ycie tylko wtedy, gdy do pierwszych zawodów sezonu 2013 uda siê osi±gn±æ porozumienie dotycz±ce zaopatrywania przez fabryczne zespo³y prywatnych stajni w motocykle oraz silniki.
Dodaj komentarz
Aby komentowaæ pod zarezerowanym, sta³ym nickiem, bez potrzeby
logowania siê za ka¿dym wej¶ciem, musisz siê zarejestrowaæ lub zalogowaæ.
logowania siê za ka¿dym wej¶ciem, musisz siê zarejestrowaæ lub zalogowaæ.
Zaloguj siê
0
Komentarze do:
MotoGP: Standardowe ECU obowi±zkowe od sezonu 2014. Ale nie dla wszystkich...
Podobne: MotoGP: Standardowe ECU obowi±zkowe od sezonu 2014. Ale nie dla wszystkich...




Podobne galerie: MotoGP: Standardowe ECU obowi±zkowe od sezonu 2014. Ale nie dla wszystkich...
Najczê¶ciej czytane w tym miesi±cu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjêæ