Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Napęd wodorowy w prototypach LMP1?
Napęd wodorowy w prototypach LMP1?

Napęd wodorowy w prototypach LMP1?

2016-06-16 - G. Filiks     Tagi: Le Mans, LMP1, Wyścigi długodystansowe, Wodór
Organizacja ACO zarządzająca Długodystansowymi Mistrzostwami Świata i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans chce wprowadzić napęd wodorowy do prototypów LMP1.

Jak donosi serwis Autosport, powstała specjalna grupa robocza mająca na celu umożliwienie startów w najwyższej kategorii pojazdom zasilanym tego typu paliwem. Nie wiadomo, kiedy miałyby się pojawić, ale ACO ma nadzieję ogłosić to za rok.

„Wodór bez wątpienia jest kierunkiem, którym chcemy podążać w przyszłości".
- mówi dyrektor sportowy ACO, Vincent Beaumesnil.
Napęd wodorowy w prototypach LMP1?Napęd wodorowy w prototypach LMP1?
„Zalety takiego napędu to zerowa emisja, osiągi, niezależność (dystans, jaki można pokonać na jednym zbiorniku - red.) i krótki czas napełniania".

„Dlatego powołaliśmy grupę roboczą, ale wiemy, że wprowadzenie wodoru to skomplikowany problem".


Ale pomysłem interesują się producenci samochodowi. Podobno między innymi BMW, które w przeszłości chciało wystawić auto na wodór w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Prawdopodobnie z garażu zarezerwowanego dla eksperymentalnego, innowacyjnego wozu, z którego pochodzi m. in. Nissan DeltaWing.



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Napęd wodorowy w prototypach LMP1?

Galerie zdjęć
Newsletter