Motorsport » Sporty samochodowe » Napęd wodorowy w prototypach LMP1?

Napęd wodorowy w prototypach LMP1?
2016-06-16 - G. Filiks Tagi: Le Mans, LMP1, Wyścigi długodystansowe, Wodór
Organizacja ACO zarządzająca Długodystansowymi Mistrzostwami Świata i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans chce wprowadzić napęd wodorowy do prototypów LMP1.
Jak donosi serwis Autosport, powstała specjalna grupa robocza mająca na celu umożliwienie startów w najwyższej kategorii pojazdom zasilanym tego typu paliwem. Nie wiadomo, kiedy miałyby się pojawić, ale ACO ma nadzieję ogłosić to za rok.
„Wodór bez wątpienia jest kierunkiem, którym chcemy podążać w przyszłości". - mówi dyrektor sportowy ACO, Vincent Beaumesnil. „Zalety takiego napędu to zerowa emisja, osiągi, niezależność (dystans, jaki można pokonać na jednym zbiorniku - red.) i krótki czas napełniania".
„Dlatego powołaliśmy grupę roboczą, ale wiemy, że wprowadzenie wodoru to skomplikowany problem".
Ale pomysłem interesują się producenci samochodowi. Podobno między innymi BMW, które w przeszłości chciało wystawić auto na wodór w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Prawdopodobnie z garażu zarezerwowanego dla eksperymentalnego, innowacyjnego wozu, z którego pochodzi m. in. Nissan DeltaWing.
Jak donosi serwis Autosport, powstała specjalna grupa robocza mająca na celu umożliwienie startów w najwyższej kategorii pojazdom zasilanym tego typu paliwem. Nie wiadomo, kiedy miałyby się pojawić, ale ACO ma nadzieję ogłosić to za rok.
„Wodór bez wątpienia jest kierunkiem, którym chcemy podążać w przyszłości". - mówi dyrektor sportowy ACO, Vincent Beaumesnil. „Zalety takiego napędu to zerowa emisja, osiągi, niezależność (dystans, jaki można pokonać na jednym zbiorniku - red.) i krótki czas napełniania".
„Dlatego powołaliśmy grupę roboczą, ale wiemy, że wprowadzenie wodoru to skomplikowany problem".
Ale pomysłem interesują się producenci samochodowi. Podobno między innymi BMW, które w przeszłości chciało wystawić auto na wodór w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Prawdopodobnie z garażu zarezerwowanego dla eksperymentalnego, innowacyjnego wozu, z którego pochodzi m. in. Nissan DeltaWing.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Napęd wodorowy w prototypach LMP1?
Podobne: Napęd wodorowy w prototypach LMP1?




Podobne galerie: Napęd wodorowy w prototypach LMP1?
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit