Motorsport » Sporty samochodowe » Nowe Porsche 911 GT3 Cup dla pucharu Porsche Supercup na 2017 rok - zobacz
Nowe Porsche 911 GT3 Cup dla pucharu Porsche Supercup na 2017 rok - zobacz
2016-09-30 - G. Filiks Tagi: Porsche 911 GT3 Cup, Porsche SuperCup
Porsche zaprezentowało na salonie samochodowym w Paryżu nową odmianę 911 GT3 Cup - auta wykorzystywanego między innymi w doskonale znanym polskim kibicom pucharze Porsche Supercup towarzyszącym eliminacjom Formuły 1. Przedstawiony wóz jest według Porsche szybszy, bezpieczniejszy, wytrzymalszy i wydajniejszy od aktualnie startującego.
Otrzymał 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów - taki, jaki trafił do drogowego 911 GT3 RS. Ale w 911 GT3 Cup moc jednostki jest nieco mniejsza - wynosi 485 zamiast 500 KM. Wydajność wolnossącego motoru zwiększa szereg innowacyjnych detali, które zapewniają jeszcze wyższą trwałość podczas wyścigowej jazdy i ograniczają koszty utrzymania. Po raz pierwszy wykorzystano napęd rozrządu ze sztywno zamocowanymi dźwigienkami zaworowymi oraz centralny natrysk oleju. Inżynierowie zamontowali także zintegrowany, odśrodkowy filtr oleju, zapobiegający jego spienianiu oraz znacznie sztywniejszy wał korbowy.
Nowy przedni zderzak i tylny pas poprawiają siłę docisku nowego 911 GT3 Cup, a tym samym zwiększają przyczepność oraz osiągi. Imponujące tylne skrzydło o szerokości 184 cm pochodzi z poprzednika, niezmienione pozostały również rozmiary kół. Z przodu na jednoczęściowe, 18-calowe obręcze z centralną śrubą założono slicki Michelin o szerokości 270 mm, a z tyłu - 310 mm. Inteligentna, aluminiowo-stalowo-kompozytowa konstrukcja gwarantuje maksymalną sztywność nadwozia, a jednocześnie pozwala ograniczyć jego masę. Gotowe do startów, nowe 911 GT3 Cup waży zaledwie 1200 kg. Przy okazji inżynierowie po raz kolejny skoncentrowali się na zapewnieniu jeszcze wyższego poziomu ochrony kierowcy. Zabezpiecza go pełna klatka bezpieczeństwa oraz innowacyjny, kubełkowy fotel ze szczególnie wydatnym podparciem w obszarze głowy i ramion. Powiększony zgodnie z najnowszymi standardami FIA luk ratunkowy w dachu ułatwia udzielenie pomocy w razie wypadku.
Porsche wytwarza 911 GT3 Cup w głównych zakładach w Stuttgarcie-Zuffenhausen, na tej samej linii produkcyjnej, co drogowe wersje 911. Nim samochody trafiają do klientów, specjaliści w centrum motorsportu w Weissach dokonują w nich wstępnych ustawień torowych, a profesjonalny kierowca wyścigowy poddaje je wnikliwym testom na terenie ośrodka.Od 1998 roku powstało już 3031 egzemplarzy 911 GT3 Cup linii modelowych 996, 997 oraz 991 - co oznacza, że model ten jest najliczniej produkowanym i najczęściej sprzedawanym samochodem wyścigowym serii GT na świecie.
Nowe Porsche 911 GT3 Cup zadebiutuje w 2017 roku w Porsche Supercup, Porsche Carrera Cup Deutschland i w Ameryce Północnej. W roku 2018 zostanie udostępnione w pucharowych seriach Porsche.
Niemiecka marka organizuje na całym świecie łącznie 20 serii wyścigowych, w których startuje wyłącznie 911 GT3 Cup.
Otrzymał 6-cylindrowy silnik typu bokser o pojemności 4 litrów - taki, jaki trafił do drogowego 911 GT3 RS. Ale w 911 GT3 Cup moc jednostki jest nieco mniejsza - wynosi 485 zamiast 500 KM. Wydajność wolnossącego motoru zwiększa szereg innowacyjnych detali, które zapewniają jeszcze wyższą trwałość podczas wyścigowej jazdy i ograniczają koszty utrzymania. Po raz pierwszy wykorzystano napęd rozrządu ze sztywno zamocowanymi dźwigienkami zaworowymi oraz centralny natrysk oleju. Inżynierowie zamontowali także zintegrowany, odśrodkowy filtr oleju, zapobiegający jego spienianiu oraz znacznie sztywniejszy wał korbowy.
Nowy przedni zderzak i tylny pas poprawiają siłę docisku nowego 911 GT3 Cup, a tym samym zwiększają przyczepność oraz osiągi. Imponujące tylne skrzydło o szerokości 184 cm pochodzi z poprzednika, niezmienione pozostały również rozmiary kół. Z przodu na jednoczęściowe, 18-calowe obręcze z centralną śrubą założono slicki Michelin o szerokości 270 mm, a z tyłu - 310 mm. Inteligentna, aluminiowo-stalowo-kompozytowa konstrukcja gwarantuje maksymalną sztywność nadwozia, a jednocześnie pozwala ograniczyć jego masę. Gotowe do startów, nowe 911 GT3 Cup waży zaledwie 1200 kg. Przy okazji inżynierowie po raz kolejny skoncentrowali się na zapewnieniu jeszcze wyższego poziomu ochrony kierowcy. Zabezpiecza go pełna klatka bezpieczeństwa oraz innowacyjny, kubełkowy fotel ze szczególnie wydatnym podparciem w obszarze głowy i ramion. Powiększony zgodnie z najnowszymi standardami FIA luk ratunkowy w dachu ułatwia udzielenie pomocy w razie wypadku.
Nowe Porsche 911 GT3 Cup zadebiutuje w 2017 roku w Porsche Supercup, Porsche Carrera Cup Deutschland i w Ameryce Północnej. W roku 2018 zostanie udostępnione w pucharowych seriach Porsche.
Niemiecka marka organizuje na całym świecie łącznie 20 serii wyścigowych, w których startuje wyłącznie 911 GT3 Cup.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe Porsche 911 GT3 Cup dla pucharu Porsche Supercup na 2017 rok - zobacz
Podobne: Nowe Porsche 911 GT3 Cup dla pucharu Porsche Supercup na 2017 rok - zobacz
Porsche Supercup: Zaprezentowano nowy samochód na sezon 2013 »
Porsche Supercup, Hungaroring: Giermaziak zdeklasował rywali! Lukas szósty »
Porsche Supercup, Hungaroring: Estre z niewiarygodnym pole position »
Porsche Supercup zakończy sezon w Abu Zabi »
Podobne galerie: Nowe Porsche 911 GT3 Cup dla pucharu Porsche Supercup na 2017 rok - zobacz
Porsche Supercup - Circuit of the Americas 2015 »
Porsche Supercup - Monza 2015 »
Porsche Supercup - Spa 2015 »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter