Motorsport » Sporty samochodowe » Nowy bolid Formuły 2 na sezon 2018 z osłoną na kokpit - zobacz
Nowy bolid Formuły 2 na sezon 2018 z osłoną na kokpit - zobacz
2017-08-31 - G. Filiks Tagi: Formuła 2
Formuła 2 zaprezentowała nowy bolid na sezon 2018, wyposażony w osłonę na kokpit. Samochód zaprojektowano tak, aby był zbliżony do agresywnych bolidów Formuły 1 nowej generacji. Widać to już na pierwszy rzut oka - ma bardzo podobny wygląd.
Najwięcej uwagi przyciąga tak zwana "Aureola" (z ang. "Halo"), forsowana przez FIA w podlegających jej seriach wyścigowych jednomiejscowych bolidów. Na czele z F1, w której kontrowersyjna, dodatkowa ochrona dla głowy kierowcy też ma pojawić się w przyszłym roku.
Opracowany przez Dallarę model F2 2018 napędza 3,4-litrowy silnik turbo Mecachrome, generujący 620 KM przy 8750 obr./min. Dzięki niemu wóz przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i od 0 do 200 km/h w 6,6 sekundy. W przeciwieństwie do jednostek napędowych F1, nie jest to hybryda. Silnik z systemami odzyskiwania energii po prostu byłby zbyt kosztowny dla zespołów. Aby trzymać w ryzach koszty zdecydowano się także wyposażyć nowy bolid w wiele części mechanicznych pochodzących z obecnego samochodu, wdrożonego w 2011 roku, gdy mistrzostwa nosiły nazwę GP2. Nie zmieni się większość skrzyni biegów, układ hamulcowy, czy niektóre elementy zawieszenia.
Formuła 2 poza tym będzie dalej mieć DRS i opony Pirelli.
„Zawsze koncentrowaliśmy się na zapewnieniu mocnego, bezpiecznego i wymagającego bolidu, który będzie sprzyjał manewrom wyprzedzania". - mówi szef F2, Bruno Michel. „Wierzymy, że dzięki nowemu pakietowi aerodynamicznemu ten samochód zarówno poprawi wyścigi, jak i dostarczy jeszcze więcej rozrywki naszym fanom".„Naszą filozofią zawsze było dopasowanie tego do kontroli kosztów utrzymywanej dla zespołów".
Opracowany przez Dallarę model F2 2018 napędza 3,4-litrowy silnik turbo Mecachrome, generujący 620 KM przy 8750 obr./min. Dzięki niemu wóz przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 2,9 sekundy i od 0 do 200 km/h w 6,6 sekundy. W przeciwieństwie do jednostek napędowych F1, nie jest to hybryda. Silnik z systemami odzyskiwania energii po prostu byłby zbyt kosztowny dla zespołów. Aby trzymać w ryzach koszty zdecydowano się także wyposażyć nowy bolid w wiele części mechanicznych pochodzących z obecnego samochodu, wdrożonego w 2011 roku, gdy mistrzostwa nosiły nazwę GP2. Nie zmieni się większość skrzyni biegów, układ hamulcowy, czy niektóre elementy zawieszenia.
„Zawsze koncentrowaliśmy się na zapewnieniu mocnego, bezpiecznego i wymagającego bolidu, który będzie sprzyjał manewrom wyprzedzania". - mówi szef F2, Bruno Michel. „Wierzymy, że dzięki nowemu pakietowi aerodynamicznemu ten samochód zarówno poprawi wyścigi, jak i dostarczy jeszcze więcej rozrywki naszym fanom".„Naszą filozofią zawsze było dopasowanie tego do kontroli kosztów utrzymywanej dla zespołów".
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Nowy bolid Formuły 2 na sezon 2018 z osłoną na kokpit - zobacz
Podobne: Nowy bolid Formuły 2 na sezon 2018 z osłoną na kokpit - zobacz




Podobne galerie: Nowy bolid Formuły 2 na sezon 2018 z osłoną na kokpit - zobacz



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć