Motorsport » Sporty samochodowe » Porsche GT3 Cup po Slovakiaring

Porsche GT3 Cup po Slovakiaring
2010-08-27 - Ł. Łuniewski Tagi: Slovakiaring, Porsche GT3 Cup Trophy
Teodor Myszkowski utrzymuje prowadzenie w klasyfikacji generalnej Porsche GT3 Cup Trophy po niełatwych zmaganiach w 7. i 8. rundzie wyścigów rozgrywanych na słowackim torze Slovakiaring.
W miniony weekend na torze Slovakiaring pod Bratysławą, w ramach 33 Cena Slovenska odbyły się 7. i 8. runda wyścigu Porsche GT3 Cup Trophy zaliczanych do Wyścigowych Mistrzostw Samochodowych Polski. Najlepszy z Polaków dwukrotnie finiszował za Słowakiem Zdeno Mikuláško z zespołu MKM Racing, który po obu kwalifikacjach startował z lepszych pozycji. W sobotniej rundzie, w trakcje sprintu Dywizji 4 pow. 2000 cm3 najszybsze spośród ścigających się Porsche okazało się znacznie mocniejsze GT3 Cup z silnikiem z modelu RSR prowadzone przez Zdeno Mikuláško. Słowak zaklasyfikował się w generalce sobotniego wyścigu dwie pozycje przed najszybszym z Polaków Teodorem Myszkowskim, który ukończył bieg na 8 miejscu. Reprezentujący barwy Teo Motors 37-letni poznaniak kontrolował jednocześnie sytuacje na torze i utrzymywał dystans do kończącego na trzecim miejscu, Andy’ego Studenica z ARC Bratislava. W niezwykle dramatycznych okolicznościach rozegrany został natomiast niedzielny sprint Dywizji 4 pow. 2000 cm3 i 8. runda Porsche GT3 Cup Trophy. Tuż po starcie, na prostej startowej doszło do kolizji pomiędzy BMW M3 GTR Marcela Kusina a Porsche 996 RSR Gregora Zsigo. W efekcie BMW zatrzymało się na środku toru, co zmusiło organizatowów do wywieszenia żółtych flag i wprowadzenia na tor samochodu bezpieczeństwa. Niestety, nie wszyscy kierowcy zastosowali się do ostrzeżeń i na kolejnym okrążeniu w powstałym zamieszaniu Radosław Kordecki startujący w Ferrari F430 w barwach zespołu Fuchs Star Moto, chcąc uniknąć kolizji ze stojącym na torze BMW, wpadł w poślizg, następnie auto przebiło barierę energochłonną, wybite w powietrze koziołkowało i spadło tuż przed siatką oddzielającą trybuny kibiców od toru. Samochód momentalnie stanął w płomieniach a kierowcę z licznymi poparzeniami przewieziono do szpitala. Wyścig wstrzymano a restart nastąpił po kilkudziesięciu minutach za Safety Car. Na podium niedzielnego sprintu Dywizji 4 pow. 2000 cm3 stanęli kierowcy debiutujący w DTM. Wyścig wygrał startujący z pole position Audi A4 DTM Portualczyk Filip Albuquerque z zespołu Bohemia Racing, który wyprzedził o 0,9 sekundy Štefana Rosinę jadącego Mercedesem Benz DTM. Jako trzeci stanął na podium lider mistrzostw Słowacji, Filip Sládecka na Audi A4 DTM. Maciej Stańco, jedenasty w kwalifikacjach, ukończył wyścig na tym samym miejscu. Tuż za Ferrari finiszowało Porsche 997 GT3 Cup Teodora Myszkowskiego. Komplet punktów w Porsche GT3 Cup Trophy i WSMP zebrał Zdeno Mikuláško z zespołu MKM Racing. Polski kierowca zajął w klasyfikacji Porsche GT3 Cup Trophy drugą, mocną pozycję i utrzymał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej Porsche GT3 Cup Trophy.
Tor jest piekielnie szybki i śliski, ale i o to chodzi - opowiadał po wyścigu Teodor Myszkowski, najlepszy na Słowacji kierowca Porsche GT3 Cup Trophy wśród Polaków i lider klasyfikacji generalnej pucharu. Jazda na nim sprawiła mi dużą frajdę. Jestem bardzo zadowolony z wyniku. Już teraz z niecierpliwością czekam na kolejne rundy, które odbędą się 4 i 5 września w Poznaniu. Koledzy ze Słowacji obiecali, że też się pojawią, więc rywalizacja będzie bardzo zacięta.
W miniony weekend na torze Slovakiaring pod Bratysławą, w ramach 33 Cena Slovenska odbyły się 7. i 8. runda wyścigu Porsche GT3 Cup Trophy zaliczanych do Wyścigowych Mistrzostw Samochodowych Polski. Najlepszy z Polaków dwukrotnie finiszował za Słowakiem Zdeno Mikuláško z zespołu MKM Racing, który po obu kwalifikacjach startował z lepszych pozycji. W sobotniej rundzie, w trakcje sprintu Dywizji 4 pow. 2000 cm3 najszybsze spośród ścigających się Porsche okazało się znacznie mocniejsze GT3 Cup z silnikiem z modelu RSR prowadzone przez Zdeno Mikuláško. Słowak zaklasyfikował się w generalce sobotniego wyścigu dwie pozycje przed najszybszym z Polaków Teodorem Myszkowskim, który ukończył bieg na 8 miejscu. Reprezentujący barwy Teo Motors 37-letni poznaniak kontrolował jednocześnie sytuacje na torze i utrzymywał dystans do kończącego na trzecim miejscu, Andy’ego Studenica z ARC Bratislava. W niezwykle dramatycznych okolicznościach rozegrany został natomiast niedzielny sprint Dywizji 4 pow. 2000 cm3 i 8. runda Porsche GT3 Cup Trophy. Tuż po starcie, na prostej startowej doszło do kolizji pomiędzy BMW M3 GTR Marcela Kusina a Porsche 996 RSR Gregora Zsigo. W efekcie BMW zatrzymało się na środku toru, co zmusiło organizatowów do wywieszenia żółtych flag i wprowadzenia na tor samochodu bezpieczeństwa. Niestety, nie wszyscy kierowcy zastosowali się do ostrzeżeń i na kolejnym okrążeniu w powstałym zamieszaniu Radosław Kordecki startujący w Ferrari F430 w barwach zespołu Fuchs Star Moto, chcąc uniknąć kolizji ze stojącym na torze BMW, wpadł w poślizg, następnie auto przebiło barierę energochłonną, wybite w powietrze koziołkowało i spadło tuż przed siatką oddzielającą trybuny kibiców od toru. Samochód momentalnie stanął w płomieniach a kierowcę z licznymi poparzeniami przewieziono do szpitala. Wyścig wstrzymano a restart nastąpił po kilkudziesięciu minutach za Safety Car. Na podium niedzielnego sprintu Dywizji 4 pow. 2000 cm3 stanęli kierowcy debiutujący w DTM. Wyścig wygrał startujący z pole position Audi A4 DTM Portualczyk Filip Albuquerque z zespołu Bohemia Racing, który wyprzedził o 0,9 sekundy Štefana Rosinę jadącego Mercedesem Benz DTM. Jako trzeci stanął na podium lider mistrzostw Słowacji, Filip Sládecka na Audi A4 DTM. Maciej Stańco, jedenasty w kwalifikacjach, ukończył wyścig na tym samym miejscu. Tuż za Ferrari finiszowało Porsche 997 GT3 Cup Teodora Myszkowskiego. Komplet punktów w Porsche GT3 Cup Trophy i WSMP zebrał Zdeno Mikuláško z zespołu MKM Racing. Polski kierowca zajął w klasyfikacji Porsche GT3 Cup Trophy drugą, mocną pozycję i utrzymał pozycję lidera w klasyfikacji generalnej Porsche GT3 Cup Trophy.
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Porsche GT3 Cup po Slovakiaring
Podobne: Porsche GT3 Cup po Slovakiaring



Podobne galerie: Porsche GT3 Cup po Slovakiaring


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter