Motorsport » Sporty samochodowe » Prototypy LMP1 mają zyskać DRS

Prototypy LMP1 mają zyskać DRS
2016-06-16 - G. Filiks Tagi: LMP1, DRS, Wyścigi długodystansowe, Le Mans
ACO zarządzające Długodystansowymi Mistrzostwami Świata i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans planuje wyposażyć w system DRS prototypy LMP1 - ale tylko prywatnych zespołów.
Znana przede wszystkim z Formuły 1 regulacja tylnego skrzydła, która redukuje opór powietrza, aby przyśpieszyć pojazd w celu ułatwienia wyprzedzenia rywala, ma zawitować do WEC w 2018 roku. Będzie częścią zmian dążących do wyrównania szans LMP1 fabrycznych i prywatnych.
„Różnica między autami hybrydowymi oraz prywatnymi w 2011 roku wynosiła 2,5 sekundy na okrążeniu (na torze Le Mans - red.), ale teraz wzrosła do 7,5 sekundy". - wskazuje dyrektor sportowy ACO, Vincent Beaumesnil. Stąd małe zainteresowanie prywatnych ekip startami w najwyższej kategorii.
Zanim wejdzie DRS, już w przyszłym roku prywatne LMP1 zyskają większy spojler z tyłu i szerszą o 1 centymetr karoserię z przodu, będą mogły ważyć 28 kilogramów mniej (830 kilogramów), wykorzystywać silnik o dowolnej pojemności i zużyć dowolną liczbę jednostek w sezonie, a także pozbędą się miernika momentu obrotowego oraz jednego z dwóch mierników przepływu paliwa.
Zajdą zmiany również w fabrycznych LMP1, które będą musiały mieć przedni splitter wyższy o 1,5 centymetra i tylny dyfuzor mniejszy o 5 centymetrów. Chodzi głównie o względy bezpieczeństwa, ale modyfikacje te jednocześnie spowolnią hybrydy.
Znana przede wszystkim z Formuły 1 regulacja tylnego skrzydła, która redukuje opór powietrza, aby przyśpieszyć pojazd w celu ułatwienia wyprzedzenia rywala, ma zawitować do WEC w 2018 roku. Będzie częścią zmian dążących do wyrównania szans LMP1 fabrycznych i prywatnych.
„Różnica między autami hybrydowymi oraz prywatnymi w 2011 roku wynosiła 2,5 sekundy na okrążeniu (na torze Le Mans - red.), ale teraz wzrosła do 7,5 sekundy". - wskazuje dyrektor sportowy ACO, Vincent Beaumesnil. Stąd małe zainteresowanie prywatnych ekip startami w najwyższej kategorii.
Zanim wejdzie DRS, już w przyszłym roku prywatne LMP1 zyskają większy spojler z tyłu i szerszą o 1 centymetr karoserię z przodu, będą mogły ważyć 28 kilogramów mniej (830 kilogramów), wykorzystywać silnik o dowolnej pojemności i zużyć dowolną liczbę jednostek w sezonie, a także pozbędą się miernika momentu obrotowego oraz jednego z dwóch mierników przepływu paliwa.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Prototypy LMP1 mają zyskać DRS
Podobne: Prototypy LMP1 mają zyskać DRS




Podobne galerie: Prototypy LMP1 mają zyskać DRS
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć