Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  VW Castrol Cup: Kupcikas, Kruger i Kisiel w ogniu pytań po rundzie na Slovakia Ringu
VW Castrol Cup: Kupcikas, Kruger i Kisiel w ogniu pytań po rundzie na Slovakia Ringu

VW Castrol Cup: Kupcikas, Kruger i Kisiel w ogniu pytań po rundzie na Slovakia Ringu

W przedostatni weekend wakacji rozegrano kolejną rundą Volkswagen Castrol Cup. Kierowcy polskiego pucharu VW Golfa zmierzyli się na słowackim torze Slovakia Ring. Podczas emocjonujących wyścigów u naszego południowego sąsiada triumfowali lider klasyfikacji generalnej Robertas Kupcikas oraz Jan Kisiel, który został pierwszym zwycięzcą znad Wisły w sezonie 2014. Bardzo dobrze pojechał także Jeffrey Kruger. Reprezentant RPA dwukrotnie finiszował drugi i też taką pozycję okupuje w tabeli łącznej cyklu.Najlepsi kierowcy jak po każdej eliminacji zostali wywołani do tablicy przez organizatorów Volkswagen Castrol Cup. Przeczytajcie, co powiedzieli.

Robertas Kupcikas - wygrana w pierwszym wyścigu, 3. miejsce w drugich zawodach
Pytanie: Czy przed startem do pierwszego wyścigu na Słowacji wiedziałeś, że na tym torze trudno jest jechać na czele stawki i utrzymywać prowadzenie? Twoja taktyka polegająca na tym, by zachować więcej Push - to - Passów na koniec wyścigu powstała jeszcze przed startem, czy wpadłeś na ten pomysł już w trakcie rywalizacji?

„Szczerze mówiąc, to nie miałem pojęcia, że jazda na czele jest na tym torze taka wymagająca. W ubiegłym roku nie miałem okazji tego sprawdzić. A moja taktyka? Zrodziła się w trakcie wyścigu. Z kolei przed drugim wyścigiem byłem przekonany, że muszę uciekać od konkurentów zaraz po starcie. W połowie wyścigu już wiedziałem, że to nie będzie możliwe i chyba lepiej było by ruszać z dalszej pozycji. Było już jednak za późno, więc starałem się robić swoje, najlepiej jak umiem".


To był twój najtrudniejszy weekend wyścigowy w tym sezonie Volkswagen Castrol Cup?

„Tak, zdecydowanie tak. Na Słowacji było naprawdę ciężko".

W ubiegłorocznej rundzie na Słowacji miałeś ogromnego pecha i nie udało Ci się ukończyć dwóch wyścigów. W tym roku było już zdecydowanie lepiej, więc czy twoje nastawienie do tego toru się zmieniło?


„To prawda, w ubiegłym roku na Słowacji uciekło mi wiele punktów, konkurenci mi odskoczyli i nie udało się ich dogonić do końca sezonu. Niemniej jednak nie mogę powiedzieć, że nie lubię tego toru, choć trzeba przyznać, że wyścigi na tym obiekcie są naprawdę trudne. Tu się jeździ trochę, jak w wyścigu kolarskim - najtrudniej ma ten na czele. Jednak w wyścigach chyba chodzi właśnie o to, by zmagać się z trudnościami, szukać najlepszych rozwiązań i ciężko pracować".

Jeffrey Kruger - 2. miejsce w obu wyścigach
Pytanie: Przed piątą rundą miałeś już okazję poznać słowacki tor podczas przedsezonowych testów. Czy było jednak cokolwiek, co Cię zaskoczyło na Slovakia Ringu?

„Ten tor jest dość długi i szeroki, więc nie spodziewałem się aż tak zaciętej i kontaktowej rywalizacji. Dlatego muszę przyznać, że zaskoczyło mnie to, że właśnie na tym torze mieliśmy najbardziej emocjonującą rundę w tym roku. W obu wyścigach bardzo dużo się działo".
Jesteś zadowolony z tego, jak ten sezon układa się dla Ciebie? Czy twoja pozycja w punktacji jest taka, jakiej oczekiwałeś?

„Jestem bardzo zadowolony z moich wyników i jazdy w tym sezonie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że dla moich najgroźniejszych konkurentów to drugi sezon w Volkswagen Castrol Cup. Dlatego staram się ich podglądać podczas każdej rundy i uczyć się tak szybko, jak tylko potrafię, a przede wszystkim - poprawiać moją jazdę".

Po pięciu rundach już pewnie dobrze poznałeś pucharowego Golfa. Możesz go porównać z wyścigowym Polo, którym jeździłeś w poprzednim sezonie?


„Volkswagen Polo, jakim ścigałem się w indyjskiej edycji pucharu Polo w przybliżeniu był mniejszą wersją Golfa GTI, którym jeżdżę w tym sezonie. Jestem bardzo wdzięczny za to, że mogłem zaliczyć pełny sezon za kierownicą Polo. W tym samochodzie nauczyłem się jazdy sportowej z wykorzystaniem takich podzespołów, jak skrzynia DSG, szpera (mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym - przyp. red.) czy układ startowy. Największą różnicą między Polo i Golfem jest znacznie większa moc i system Push - to - Pass. Mogę śmiało powiedzieć, że gdyby nie sezon w Polo Cup, to byłoby mi znacznie trudniej w Volkswagen Castrol Cup".

Jan Kisiel - 16. miejsce w pierwszym wyścigu, wygrana w drugich zawodach
Pytanie: Twoja strata do trzeciego miejsca w klasyfikacji to 16 punktów. Jeśli uda Ci się skończyć ten sezon, podobnie jak poprzedni, na najniższym stopniu podium to uznasz to za sukces czy rozczarowanie?

„W tym sezonie taki wynik należy rozpatrywać jako sukces, bo poziom rywalizacji znacznie się podniósł. Niemniej jednak podchodzę do rywalizacji ambicjonalnie, co oznacza, że wolałbym wywalczyć lepszy rezultat na koniec sezonu. Drugie miejsce bardzo by mnie ucieszyło. Oczywiście najlepsze byłoby pierwsze, ale to jest już chyba nieosiągalne".


Czy myślałeś już o planach na kolejny sezon?

„Cały czas o tym myślę, ale jeszcze nic nie jest postanowione czy przesądzone. Dużo zależy od tego jaki wynik uda mi się osiągnąć w tym sezonie. Chciałbym wystartować w Porsche Supercup i o to byłoby łatwiej gdybym wygrał Volkswagen Castrol Cup. W Niemczech wkrótce wystartuje puchar Audi TT i wydaje się to wartą rozważenia alternatywą. Sporo się w tym sezonie nauczyłem, ale nie opuszcza mnie pech. Na Słowacji zarobiłem 25 sekund kary, w Poznaniu popełniłem drobny falstart, a w Niemczech miałem kontakt z Maćkiem Steinhofem i złapałem kapcia".

Zauważyliśmy, że w tym sezonie mocno poprawiłeś swoje tempo i koncentrację w kwalifikacjach. W jakich innych aspektach rozwinąłeś się jako kierowca?

„Przede wszystkim mam więcej doświadczenia za kierownicą. Poza tym inaczej podchodzę do zawodów. W tym sezonie już na pierwszym treningu sprawdzam rozwiązania pod kwalifikacje i szukam optymalnej prędkości. Myślę, że w mojej jeździe i taktyce jest też więcej spokoju i opanowania".



źródło: informacja prasowa/volkswagencastrolcup.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

VW Castrol Cup: Kupcikas, Kruger i Kisiel w ogniu pytań po rundzie na Slovakia Ringu

Galerie zdjęć
Newsletter