Motorsport » Sporty samochodowe » WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami
WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami
2018-07-19 - G. Filiks Tagi: Toyota, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, LMP1, WEC, World Endurance Championship, Wyścigi długodystansowe
Długodystansowe Mistrzostwa Świata wprowadziły korekty, które mają zwiększyć szanse prywatnych prototypów LMP1 w rywalizacji z hybrydowymi samochodami Toyoty.
Toyota w zeszłym miesiącu nie dał najmniejszym szans rywalom w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zwyciężyła z przewagą aż 12 okrążeń nad najlepszym z prywaciarzy - autem Rebelliona. Datego teraz zmodyfikowano kontrowersyjne zasady równoważenia szans poszczególnych samochodów - tzw. Equivalence of Technology (w skrócie EoT).
Największą zmianą jest usunięcie obiecanej Toyocie 0,25-sekundowej przewagi na okrążeniu. Na Le Mans była to warte dwa razy więcej.
Poza tym zwiększono przepływ paliwa dla niehybrydowych pojazdów ze 108 do 115 kg/godz., umożliwiono szybsze tankowanie ich podczas pit-stopów, a także pozwolono, aby auta z wolnossącym silnikiem (dwa Rebelliony i BR Engineering wystawiany przez zespół DragonSpeed) były lżejsze o 15 kg.
Nowe zasady będą obowiązywać od następnej rundy sezonu 2018/2019 - sierpniowego wyścigu na Silverstone.
Toyota w zeszłym miesiącu nie dał najmniejszym szans rywalom w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Zwyciężyła z przewagą aż 12 okrążeń nad najlepszym z prywaciarzy - autem Rebelliona. Datego teraz zmodyfikowano kontrowersyjne zasady równoważenia szans poszczególnych samochodów - tzw. Equivalence of Technology (w skrócie EoT).
Największą zmianą jest usunięcie obiecanej Toyocie 0,25-sekundowej przewagi na okrążeniu. Na Le Mans była to warte dwa razy więcej.
Poza tym zwiększono przepływ paliwa dla niehybrydowych pojazdów ze 108 do 115 kg/godz., umożliwiono szybsze tankowanie ich podczas pit-stopów, a także pozwolono, aby auta z wolnossącym silnikiem (dwa Rebelliony i BR Engineering wystawiany przez zespół DragonSpeed) były lżejsze o 15 kg.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami
WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami
haha 2018-07-21 11:07
tak właśnie trzeba reagować na dominację jakiegokolwiek zespołu w jakiejkolwiek serii.Przykłady mozna pokazywac w wielu seriach:WEC,MotoGP,DTM,Indy .Tylko F1 stoi w przepisach i regulaminach sprzed 20 lat i jeszcze kierowcom za ostre sciganie sie wlepiaja kary
Podobne: WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami
WEC: Alonso twierdzi, że nie ma szybszego samochodu, rywale go wyśmiewają »
Alonso o Toyocie LMP1: Przyspiesza jak rakieta kosmiczna »
Toyota LMP1 w nowej wersji na sezon 2018/2019 »
WEC: Toyota zostaje w LMP1 »
Podobne galerie: WEC dokonuje korekty przepisów LMP1 dla zmniejszenia różnic pomiędzy Toyotą i prywatnymi prototypami
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Toyota
Newsletter
Galerie zdjęć