Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Wyścigowy Puchar Polski: Sezon 2012 zainaugurowany
Wyścigowy Puchar Polski: Sezon 2012 zainaugurowany

Wyścigowy Puchar Polski: Sezon 2012 zainaugurowany

2012-05-01 - G. Filiks     Tagi: WPP, Wyścigowy Puchar Polski, Tor Poznań
W miniony weekend na Torze Poznań zainaugurował swój kolejny sezon Wyścigowy Puchar Polski. Ponad 40 zawodników, miało okazję rywalizować podczas dwóch rund jakie zostały rozegrane w sobotę 28 kwietnia. Wielu kierowców, jacy pojawili się podczas zawodów, wywodzi się z kartingu - choćby Norbert Stańczyk czy Bartek Idźkowski. Pierwsze treningi zostały przeprowadzone już w  piątkowe popołudnie. Słoneczna pogoda i temperatury w granicach 30 stopni sprzyjały rywalizacji. Pierwsze kwalifikacje przebiegały bardzo sprawnie. W klasie 1 N, czołówkę stanowili Przemek Kaźmierczak, który stanął na czele klasy 1N, tuz za nim Łukasz Janiak, a trzeci uplasował się Bartek Knast. Klasa 1 A to triumf w kwalifikacjach młodego poznańskiego zawodnika Maćka Szkudlarka, który uzyskał pierwszy czas kwalifikacji. Tuż za min na starcie ustawili się Karol Wyka oraz Karol Kołpak. Zwycięzcą klasy 1N, po fantastycznej walce na torze, okazał się Bartosz Knast. Na drugim miejscu do mety dosłownie o długość zderzaka dojechał Przemek Kaźmierczak, a podium uzupełnił Łukasz Janiak. Wśród A grupowych samochodów liderem po pierwszej rundzie został Maciej Szkudlarek wyprzedzając Wykę i Kołpaka. Po raz pierwszy, na torze zadebiutowały samochody Pucharu Kia Picanto. Tu prym wiódł Jakub Sudoł, który zdeklasował rywali podczas kwalifikacji. Tuż za nim na polach startowych ustawił się Krzysztof Steinhof oraz Janusz Komorowski. Kolejność na mecie pierwszego wyścigu zmieniła się podczas startu i prowadzenie objął Steinhof nie oddając go do samego końca. Tuż za nim na mecie zameldował się Sudoł i Komorowski.
W mocniejszych klasach również nie zabrakło ciekawych rozstrzygnięć podczas pierwszych kwalifikacji do I rundy WPP. W klasie 3 Paweł Młocek okazał się klasą sam dal siebie. Jadąc po raz pierwszy na Torze Poznań i po raz pierwszy za kierownicą Hondy Civic, Łodzianin nie krył zadowolenia ze zdobycia pierwszego miejsca w kwalifikacjach oraz podczas wyścigu.Klasa 4, okazała się festiwalem jednego kierowcy. Tu prym wiódł Norbert Stańczyk w Hondzie Civic Type R, wygrywając kwalifikacje przed Krzysztofem Ratajczakiem oraz Marcinem Draganem. Na mecie pierwszego wyścigu kolejność była następująca - Stańczyk, Ratajczyk i Marcin Wydra na Alfie 156.Wszyscy oczekiwali na rozstrzygnięcia jakie zapadną w klasie 5, w której zgłosili się pretendenci do wygrania wyścigu  mocniejszych klas. Tu ku zaskoczeniu pierwsze miejsce startowe wywalczył Bartosz Palusko w BMW 325. Tuż za nim kwalifikacje kończył Radek Kordecki w Porsche 911 i Marek Wolf w BMW M3. Ostatecznie Palusko nie pojawił się na linii startu, co wykorzystał Radek Kordecki wygrywając pierwszą rundę WPP w klasie 5, finiszując tuż przed Wolfem i Ryszardem Żyszczyńskim również w BMW.W klasie 7 kibice mogli obejrzeć Gerarda Paczkowskiego w Kii Ceed, który niestety tym razem nie miał zbyt trudnego zadania. Pierwsze miejsce w kwalifikacjach oraz w wyścigu zapewniło zawodnikowi z Wielkopolski pierwsze miejsce podium.

Bardzo ciekawie zapowiadała się walka w klasach 8 i 9, gdzie zgromadzeni na torze kibice oglądali wspaniałe historyczne samochody. W klasie 8 zdecydowanym liderem był Łukasz Rawecki, który zdominował kwalifikacje oraz wyścig. Walka o drugie miejsce rozegrała się między Arkadiuszem Siewierskim, a Andrzejem Grigorjew. Niestety podczas pierwszego wyścigu Siewierski musiał uznać wyższość swojego kolegi z VW Golfa i zakończył wyścig na 3 miejscu w swoim Fordzie eskort Mk2.W klasie 9 w kwalifikacjach rywalizowało 6 zawodników, z pośród których najlepszym okazał się Dawid Bokiej uzyskując lepszy czas od Piotra Fira i Roberta Abramczyka. Wyścig nie zmienił ustawienia zawodników na polach startowych i w takiej samej kolejności zawodnicy, którzy startują samochodami marki BMW, ukończyli I rundę WPP.Duże emocje czekały na zawodników już kilka godzin po pierwszych zmaganiach jakie rozegrały się podczas I rundy Wyścigowego Pucharu Polski. Organizatorzy z Automobilklubu Wielkopolskiego przygotowali bowiem dla zawodników dwie rundy rozgrywane jednego dnia. Dla samochodów, był to decydujący sprawdzian możliwości, ponieważ do przejechania było około 200 kilometrów na pełnych obrotach.I tak druga rundę WPP w klasie 1N wygrał tym razem Przemysław Kaźmierczak, wyprzedzając Bartosza Knasta i Bartka Rybienika. W klasie 1A po wykluczeniu Karola Wyki, który zaliczył falstart, a następnie nie zjechał do depo na karę driver through, zwycięzcą okazał się po raz drugi tego samego dnia Maciej Szkudlarek, który świętował pierwsze miejsce na podium 2. rundy WPP. Drugi do mety za Szkudlarkiem dotarł Karol Kołpak, a na trzecim w swoim debiutanckim występie w WPP dojechał Tomasz Zawada. Wspaniałą jazdą podczas tego wyścigu popisał się Karol Kołpak, który również zaliczył falstart. Pomimo przejazdu karnego driver through odzyskał drugą pozycję w wyścigu.W klasie 2, czyli nowych Kia Picanto dominację utrzymał Krzysztof Steinhof wyprzedzając Janusza Komorowskiego.

Klasę trzecią po raz drugi wygrał Paweł Młocek na Hondzie Civic, radząc sobie bardzo dobrze po słabszym starcie, Łodzianin odrabiał straty i jechał równym tempem wyprzedzając konkurencję.W klasie 4 bez zmian, na pierwszym miejscu do mety dojechał Norbert Stańczyk, wyprzedzając Krzysztofa Ratajczaka i Adriana Kowalskiego. Tuż za nimi na mecie uplasował się młody zawodnik, debiutujący w WPP Bartosz Idźkowski.

Wyścig klasy 5 podczas drugiej rundy WPP padł łupem Radka Kordeckiego w Porsche, który wyprzedził Marka Wolfa i Marcina Kasztelana w Renault Clio.Klasa 7 to kolejna wygrana Paczkowskiego w Kii Ceed.

W klasie 8 zwycięzcą po raz drugi tego samego dnia okazał się Łukasz Rawecki. Tym razem, drugie miejsce przypadło zawodnikowi startującemu do tej pory w wyścigach górskich Arkadiuszowi Siewierskiemu, który wyprzedził Andrzeja Grigorjew na VW Golf I.Dawid Bokiej, startujący w klasie 9, był zdecydowanym liderem wyścigu aż do momentu kiedy to awarii uległo jego BMW 635. Tym samym wyścig wygrał Robert Abramczyk wyprzedzając Piotra Gembickiego w Hondzie CRX Ballade oraz Józefa Dziób w Alfie Romeo 75.

Kolejne emocjonujące zmagania zawodników już pod koniec czerwca na Torze w Poznaniu, gdzie oprócz Wyścigowego Pucharu Polski, kibice zobaczą Europejską czołówkę zawodników wyścigowych.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wyścigowy Puchar Polski: Sezon 2012 zainaugurowany

Galerie zdjęć
Newsletter