Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Wywiad z Natalią Kowalską
Natalia Kowalska

Wywiad z Natalią Kowalską

2010-08-24 - Ł. Łuniewski     Tagi: Wywiady, Kowalska, Formuła 2
Dopiero na początku września zawodniczka Cyfra + F2 Racing zasiądzie ponownie za kierownicą bolidu. Jak spędza czas wolny? Jak odpoczywa? Przekonajcie się sami!

Jenson Button i Nico Rosberg wzięli udział w triathlonie, Kubica podróżuje. A jak wakacje spędza Natalia Kowalska? Przede wszystkim nadrabiam czas z rodziną. Od początku roku byłam w domu tylko pojedyncze dni z powodu szkoły w Warszawie i ciągłych wyjazdów na zawody. Teraz jest zatem czas żeby pobyć z rodziną i w rodzinnym mieście.

Jak dbasz o kondycję podczas tak długiej przerwy? Staram się aktywnie spędzać przerwę. Gram w tenisa, jeżdżę na rowerze, biegam. Niedługo zaczynam intensywne treningi przygotowujące do przyszłego sezonu, więc teraz trenuję głównie żeby pozostać w formie.

Na oficjalnej stronie Formuły 2 można przeczytać ciekawy materiał odnośnie rozwoju bolidów w tej serii. Rok temu czas najszybszego okrążenia w Brnie to było 1:48.006, w tym sezonie już 1:45.597. To znak, że F2 to odpowiednie miejsce na nauką i zebranie dużej porcji doświadczenia. Zgadzasz się?
Oczywiście. Nie zapominajmy, że F2 to reaktywowana seria, gdzie bolidy były zbudowane w zeszłym roku. Ciągle będą ulepszali osiągi. A już teraz, zarówno zawodnicy jak i osiągi bolidu pokazują, że to nie przelewki. Poza osiągami, jest wielu szybkich zawodników na równym poziomie, co powoduje, że walka jest bardzo wyrównana. Za Tobą już siedem wyścigowych weekendów. Co Cię dotychczas najbardziej zaskoczyło w F2, z czym miałaś największe problemy?

Chyba przede wszystkim właśnie to jak bardzo wyrównana jest stawka oraz jak bardzo dobrzy inżynierowie i mechanicy pracują w serii. Wielu, jak nie większość, mechaników i inżynierów pracowało w zespołach Formuły 1 czy Le Mans Series, więc mają przeogromną wiedzę i doświadczenie. Natomiast jeśli chodzi o zawodników to słyszałam wiele głosów w Polsce, że w tym roku stawka w F2 nie jest imponująca. Ale jak zobaczymy na zawodników, którzy jechali w czołówce już w zeszłym roku, jak Vasiliauskas czy de Marco, którzy mają duży problem, żeby wejść na podium, to możemy wywnioskować, że stawka nie jest ani słabsza ani mniej wyrównana. Na razie wakacje, ale zapewne myślisz już o kolejnym starcie. Na początku września czeka Cię występ w Oschersleben, a więc wreszcie tor, który znasz. Co zatem możesz powiedzieć o niemieckim obiekcie?

Jest to techniczny, średnio szybki tor z dwiema prostymi. Ma zakręty zarówno bardzo wolne jak i średnio szybkie. Zasadniczo jest to obiekt, który większość zawodników zna i zawsze jest tam interesująca walka. Wracając do tematu wakacji. Czekałaś na nie z utęsknieniem, by chwilkę odpocząć, czy gdy tylko nadarza się okazja, siadasz za kierownicą prywatnego auta?

Szczerze powiem to nie jestem fanką zbyt dużych przerw między zawodami, ale musimy pamiętać, że to przerwy nie tylko dla zawodników, ale także dla wszystkich mechaników, inżynierów, wszystkich osób w teamie oraz oficjeli. I na pewno wszyscy zawodnicy przyjadą ze świeżo naładowanymi bateriami, więc wszyscy będą dawali z siebie jeszcze więcej. Na pewno pomaga to w psychicznej formie, bo mamy czas na dokładne przeanalizowania, wyluzowanie się, wyciągnięcie wniosków. Opowiedz może troszkę właśnie o jeździe na normalnych drogach. Jakie masz rady dla początkujących kierowców? Na co powinni zwracać największą uwagę?

Przede wszystkim chyba musimy pamiętać, że po 30 godzinach wyjeżdżonych podczas kursu nauki jazdy jeszcze niewiele potrafimy i w sumie nie jesteśmy jeszcze zbyt dobrymi kierowcami. Wiem, że nie brzmi to najlepiej, ale nie można powiedzieć o kimś „kierowca”, kiedy wyjechał 30 godzin, z czego 10 godzin uczył się parkować, kolejne kilka uczył się ulic w mieście, a w sumie na naukę kontroli samochodu czasu było niewiele albo w ogóle. Potrzeba jest wiele kilometrów. A najczęściej mamy takie mylne wrażenie, że już możemy jeździć z dużymi prędkościami po drogach.

Twoja siostra, która swego czasu również się ścigała i to z sukcesami, bacznie śledzi Twoją karierę? Doradza Ci coś? Rozmawiacie często o wyścigach?

Pewnie, ogląda każdy wyścig, rozmawiamy po każdym wyścigu i kwalifikacjach. Jeśli chodzi o całą rodzinę to mam ogromne wsparcie z ich strony i zawsze jest między nami temat wyścigów. To właśnie oni tak wiele poświęcili czasu, środków, nerwów.

Zapewne widziałaś ostatnią Grand Prix F1 i manewr wyprzedzania Rubensa Barrichello przez Michaela Schumachera. Jak ocenisz tą sytuację? Czy Niemiec, legenda tego sportu, tegorocznymi występami nie zepsuje swojego dotychczas znakomitego wizerunku?

Na pewno zepsuje. Schumacher to już nie jest 20-letni kierowca bez doświadczenia. Oczywiście, pojechał „twardo”, ale jest różnica między dobrym ściganiem, a niebezpiecznym ściganiem. Są pewne reguły i nie powinno się ich łamać, a w szczególności taki kierowca z takim autorytetem.



źródło: kowalskanatalia.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Wywiad z Natalią Kowalską

Galerie zdjęć
Newsletter