Motorsport » Sporty motocyklowe » Zawodnicy MotoGP chcą zakazania skrzydeł na motocyklach
Zawodnicy MotoGP chcą zakazania skrzydeł na motocyklach
2016-04-13 - G. Filiks Tagi: Rossi, MotoGP, Pedrosa, Skrzydło, Crutchlow, Motocyklowe Mistrzostwa Świata
Coraz więcej zawodników MotoGP opowiada się za zabronieniem skrzydeł na motocyklach, w obawie o bezpieczeństwo.
Lotki przyczepiane na owiewkach dla zwiększenia docisku aerodynamicznego są najnowszym trendem w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. Pod koniec sezonu 2015 wprowadziło je Ducati, w ślad za włoskim producentem szybko poszły Honda i Yamaha.
Już podczas inauguracji sezonu 2016 w Katarze Cal Crutchlow zwrócił uwagę, że zawodnicy dysponujący "wingletami" mogą kroić nimi ciała rywali.
„Z jednej strony nie chcę nic mówić, bo może ich potrzebujemy - jeśli działają! Ale wyobraź sobie, gdyby to przecięło komuś nogę". - mówił Brytyjczyk.
„Twierdzą, że prędzej się połamią, ale skąd to wiedzą? Już testowali je?"
Spytany, czy skrzydeł powinno się zakazać na następny sezon, Crutchlow odparł: „Co jeśli wcześniej kogoś skaleczą?"
„Ale nie zabronią ich, na pewno".
Dani Pedrosa po wpadnięciu na Andreę Dovizioso w GP Ameryk wprost apelował o wycofanie lotek.
„Na szczęście (Dovizioso) nic się nie stało. Uderzenie było bardzo silne, na szczęście moje skrzydła nie są takie duże". - tłumaczył reprezentant Hondy.
„Według mnie trzeba wycofać te skrzydła ze względów bezpieczeństwa. W Argentynie winglet Andrei (Iannone) przeciął Marcowi (Marquezowi) kamerę - która jest dosyć odporna".
„Jeżeli uszkodził ją, w zetknięciu z ciałem skutki mogą być dużo gorsze".
Valentino Rossi z kolei skrytykował wygląd skrzydeł.
„Generalnie nie lubię ich, bo są dosyć brzydkie". - powiedział.
Włoch natomiast nie obawia się ich.
„Nie sądzę, że są niebezpieczne". - dodał.Lotek już zakazano w zeszłym miesiącu w Moto2, zaś w Moto3 mają zniknąć do końca roku.
Lotki przyczepiane na owiewkach dla zwiększenia docisku aerodynamicznego są najnowszym trendem w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. Pod koniec sezonu 2015 wprowadziło je Ducati, w ślad za włoskim producentem szybko poszły Honda i Yamaha.
Już podczas inauguracji sezonu 2016 w Katarze Cal Crutchlow zwrócił uwagę, że zawodnicy dysponujący "wingletami" mogą kroić nimi ciała rywali.
„Z jednej strony nie chcę nic mówić, bo może ich potrzebujemy - jeśli działają! Ale wyobraź sobie, gdyby to przecięło komuś nogę". - mówił Brytyjczyk.
„Twierdzą, że prędzej się połamią, ale skąd to wiedzą? Już testowali je?"
Spytany, czy skrzydeł powinno się zakazać na następny sezon, Crutchlow odparł: „Co jeśli wcześniej kogoś skaleczą?"
„Ale nie zabronią ich, na pewno".
Dani Pedrosa po wpadnięciu na Andreę Dovizioso w GP Ameryk wprost apelował o wycofanie lotek.
„Na szczęście (Dovizioso) nic się nie stało. Uderzenie było bardzo silne, na szczęście moje skrzydła nie są takie duże". - tłumaczył reprezentant Hondy.
„Według mnie trzeba wycofać te skrzydła ze względów bezpieczeństwa. W Argentynie winglet Andrei (Iannone) przeciął Marcowi (Marquezowi) kamerę - która jest dosyć odporna".
Valentino Rossi z kolei skrytykował wygląd skrzydeł.
„Generalnie nie lubię ich, bo są dosyć brzydkie". - powiedział.
Włoch natomiast nie obawia się ich.
„Nie sądzę, że są niebezpieczne". - dodał.Lotek już zakazano w zeszłym miesiącu w Moto2, zaś w Moto3 mają zniknąć do końca roku.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Zawodnicy MotoGP chcą zakazania skrzydeł na motocyklach
Podobne: Zawodnicy MotoGP chcą zakazania skrzydeł na motocyklach




Podobne galerie: Zawodnicy MotoGP chcą zakazania skrzydeł na motocyklach
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit