Motorsport » Sporty samochodowe » Audi R8 LMS drugiej generacji zaprezentowane w Genewie

Audi przedstawiło na salonie samochodowym w Genewie nową wersję swojego popularnego auta wyścigowego R8 LMS.
Audi R8 LMS startując w klasie GT3 od 2009 roku, zdobyło już 26 mistrzowskich tytułów w różnych seriach oraz wygrało siedem 24-godzinnych zawodów. Ubiegłego roku jednym z kierowców tego wozu był Mateusz Lisowski. Polak ścigał się nim w Blancpain Sprint Series i razem ze swoim zmiennikiem Vincentem Abrilem został czempionem kategorii Silver Cup dla zawodników poniżej 25. roku życia. Nowa generacja samochodu skonstruowana pod zmieniony regulamin techniczny GT3 na sezon 2016, ma poprawioną aerodynamikę, jest bezpieczniejsza i lżejsza.
Pojazd przewyższa wszystkie zaostrzone wymogi bezpieczeństwa dla aut GT3 na przyszły rok, dysponując m. in. wzmocnionym włóknem węglowym plastikowym zabezpieczeniem zderzeniowym z tyłu, czy otwarciem ratunkowym w dachu znanym z wozów DTM. Waga samochodu zmalała o 25 kilogramów, z 1250 do 1225 kilogramów. Jednocześnie zwiększono sztywność skrętną ramy o 39 procent.
Wyścigówka wyróżnia się jeszcze chociażby koncepcyjnie zintegrowanym tylnym dyfuzorem, co pozwoliło zmniejszyć tylne skrzydło bez utraty docisku.
Maszynę napędza silnik V10 o pojemności 5.2 litra i mocy 585 koni mechanicznych, bazujący na motorze z seryjnego auta. Dołożono do niego nową, 6-stopniową skrzynię biegów, obsługiwaną łopatkami przy kierownicy.
Audi R8 LMS nowej generacji testowane od wiosny 2014 roku, ma zaliczyć wyścigowy debiut już za dwa i pół miesiąca, podczas 24-godzinnego wyścigu na Nurburgringu w dniach 16-17 maja. Później wystartuje w dobowym maratonie na torze Spa-Francorchamps.
Pod koniec 2015 roku auto zacznie być dostarczane prywatnym zespołom.
Audi R8 LMS startując w klasie GT3 od 2009 roku, zdobyło już 26 mistrzowskich tytułów w różnych seriach oraz wygrało siedem 24-godzinnych zawodów. Ubiegłego roku jednym z kierowców tego wozu był Mateusz Lisowski. Polak ścigał się nim w Blancpain Sprint Series i razem ze swoim zmiennikiem Vincentem Abrilem został czempionem kategorii Silver Cup dla zawodników poniżej 25. roku życia. Nowa generacja samochodu skonstruowana pod zmieniony regulamin techniczny GT3 na sezon 2016, ma poprawioną aerodynamikę, jest bezpieczniejsza i lżejsza.
Pojazd przewyższa wszystkie zaostrzone wymogi bezpieczeństwa dla aut GT3 na przyszły rok, dysponując m. in. wzmocnionym włóknem węglowym plastikowym zabezpieczeniem zderzeniowym z tyłu, czy otwarciem ratunkowym w dachu znanym z wozów DTM. Waga samochodu zmalała o 25 kilogramów, z 1250 do 1225 kilogramów. Jednocześnie zwiększono sztywność skrętną ramy o 39 procent.
Wyścigówka wyróżnia się jeszcze chociażby koncepcyjnie zintegrowanym tylnym dyfuzorem, co pozwoliło zmniejszyć tylne skrzydło bez utraty docisku.
Audi R8 LMS nowej generacji testowane od wiosny 2014 roku, ma zaliczyć wyścigowy debiut już za dwa i pół miesiąca, podczas 24-godzinnego wyścigu na Nurburgringu w dniach 16-17 maja. Później wystartuje w dobowym maratonie na torze Spa-Francorchamps.
Pod koniec 2015 roku auto zacznie być dostarczane prywatnym zespołom.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Audi R8 LMS drugiej generacji zaprezentowane w Genewie
Podobne: Audi R8 LMS drugiej generacji zaprezentowane w Genewie



Podobne galerie: Audi R8 LMS drugiej generacji zaprezentowane w Genewie
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć