Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h

Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h

Francuski „Sport Auto” wydał pod koniec ubiegłego roku jubileuszowy, 600. numer magazynu. Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, jak z tej okazji na lotnisku zorganizowano unikatowy test przyspieszenia sportowych pojazdów. Poprzeczkę ustawiono na nietypowym poziomie, ponieważ wehikuły musiały rozpędzić się na czas aż do 300 km/h. Zachęcamy do poznania dokładnych danych testu i obejrzenia najlepszych onboardów.
0-300 km/h - bolid F1 Lotus Renault GP R30
Sprawdzian odbył się na mokrej nawierzchni. Być może nie ma zdziwienia w tym, że najszybszy był bolid Formuły 1 zespołu Lotus Renault GP (model R30), którym Nicolas Prost zrobił 300 km/h w 12,1 sekundy. Drugi w zestawieniu był prototyp LMP1 teamu Pescarolo. Prowadzący auto, Christophe Tinseau osiągnął ustaloną barierę dopiero po niespełna 16-tu sekundach.
0-300 km/h - prototyp Pescarolo-Judd LMP1
Ciekawostką jest to, że startujący w 24 godzinach Le Mans samochód był o 0,4 sekundy szybszy w sprincie do popularnej „setki” od bolidu F1. Na tym dystansie zaimponował także 1000-konny Bugatti Veyron Grand Sport z napędem na 4 koła. Potem jednak zaczął regularnie tracić, przegrywając bardzo wyraźnie z wymienionymi konkurentami.
0-300 km/h - Bugatti Veyron Grand Sport
To potwierdza m.in. filozofię legendarnego inżyniera Lotusa, Colina Chapmana, uznającego niską masę za jeden z głównych kluczy do sukcesu. Posiadające napęd tylko na tył wyczynowe pojazdy zdystansowały blisko dwutonowy supersamochód, mając znacznie mniej mocy. Prototyp LMP1 waży 900 kg i dysponuje mocą 670 KM, zaś bolid F1 to zaledwie 620 kg przy 750 KM. Osiągi do 100 km/h na poziomie powyższych miał także motocykl, Suzuki Hayabusa. Jednoślad nie zdołał się jednak rozpędzić do trzykrotnie większej prędkości. V-max osiągnął po 24,2 sekundy, a było to 298 km/h. Poniżej prezentujemy tabelę czasów - dziesięciu testowanych maszyn.
0-300 km/h - Nissan GT-R
Test przyspieszenia do 300 km/h magazynu "Sport Auto"
pojazd
100 km/h
200 km/h
300 km/h
Lotus Renault GP R30
3,25 s
5,95 s
12,1 s
Pescarolo-Judd LMP1 2,8 s
6,5 s
15,9 s
Bugatti Veyron Grand Sport
3,2 s
9,0 s
19,7 s
Nissan GT-R
3,5 s11,4 s
37,4 s
Porsche Panamera Turbo S
3,8 s
11,9 s 40,7 s
Mercedes SLS AMG
4,4 s
13,7 s
43,1 s
Audi R8 Spyder
4,6 s
14,3 s 43,9 s
0-300 km/h - Porsche Panamera Turbo S
Pojazdy, które nie osiągnęły 300 km/h
pojazd
100 km/h
200 km/h
v-max
Suzuki Hayabusa 3,2 s
7,8 s
24,2 s (298 km/h)
BMW X6 M
4,8 s
17,3 s
49,6 s (282 km/h)
Cadillac CTS-V Wagon
5,3 s
17,1 s
48 s (278 km/h)
0-300 km/h - Mercedes SLS AMG
 
0-300 km/h - Audi R8 Spyder



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h

Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
kurna 2012-01-12 19:21
jak wy kurna liczy cie ten czas audi r8 300 robi w 33s a wy obliczyliscie 44.nie no kurna ale daliscie dupy.
Galerie zdjęć
Newsletter