Motorsport » Sporty samochodowe » Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
2012-01-11 - M. Zabolski Tagi: Supersamochody, Formuła 1, Bugatti Veyron Grand Sport, Suzuki Hayabusa, Wyścigi długodystansowe, Test
Francuski „Sport Auto” wydał pod koniec ubiegłego roku jubileuszowy, 600. numer magazynu. Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, jak z tej okazji na lotnisku zorganizowano unikatowy test przyspieszenia sportowych pojazdów. Poprzeczkę ustawiono na nietypowym poziomie, ponieważ wehikuły musiały rozpędzić się na czas aż do 300 km/h. Zachęcamy do poznania dokładnych danych testu i obejrzenia najlepszych onboardów.
0-300 km/h - bolid F1 Lotus Renault GP R30
Sprawdzian odbył się na mokrej nawierzchni. Być może nie ma zdziwienia w tym, że najszybszy był bolid Formuły 1 zespołu Lotus Renault GP (model R30), którym Nicolas Prost zrobił 300 km/h w 12,1 sekundy. Drugi w zestawieniu był prototyp LMP1 teamu Pescarolo. Prowadzący auto, Christophe Tinseau osiągnął ustaloną barierę dopiero po niespełna 16-tu sekundach.0-300 km/h - prototyp Pescarolo-Judd LMP1
Ciekawostką jest to, że startujący w 24 godzinach Le Mans samochód był o 0,4 sekundy szybszy w sprincie do popularnej „setki” od bolidu F1. Na tym dystansie zaimponował także 1000-konny Bugatti Veyron Grand Sport z napędem na 4 koła. Potem jednak zaczął regularnie tracić, przegrywając bardzo wyraźnie z wymienionymi konkurentami.0-300 km/h - Bugatti Veyron Grand Sport
To potwierdza m.in. filozofię legendarnego inżyniera Lotusa, Colina Chapmana, uznającego niską masę za jeden z głównych kluczy do sukcesu. Posiadające napęd tylko na tył wyczynowe pojazdy zdystansowały blisko dwutonowy supersamochód, mając znacznie mniej mocy. Prototyp LMP1 waży 900 kg i dysponuje mocą 670 KM, zaś bolid F1 to zaledwie 620 kg przy 750 KM.
Osiągi do 100 km/h na poziomie powyższych miał także motocykl, Suzuki Hayabusa. Jednoślad nie zdołał się jednak rozpędzić do trzykrotnie większej prędkości. V-max osiągnął po 24,2 sekundy, a było to 298 km/h. Poniżej prezentujemy tabelę czasów - dziesięciu testowanych maszyn.0-300 km/h - Nissan GT-R
Test przyspieszenia do 300 km/h magazynu "Sport Auto" | |||
---|---|---|---|
pojazd |
100 km/h |
200 km/h | 300 km/h |
Lotus Renault GP R30 | 3,25 s | 5,95 s | 12,1 s |
Pescarolo-Judd LMP1 | 2,8 s | 6,5 s | 15,9 s |
Bugatti Veyron Grand Sport | 3,2 s | 9,0 s | 19,7 s |
Nissan GT-R | 3,5 s | 11,4 s | 37,4 s |
Porsche Panamera Turbo S | 3,8 s | 11,9 s | 40,7 s |
Mercedes SLS AMG | 4,4 s | 13,7 s | 43,1 s |
Audi R8 Spyder | 4,6 s | 14,3 s | 43,9 s |
0-300 km/h - Porsche Panamera Turbo S
Pojazdy, które nie osiągnęły 300 km/h | |||
---|---|---|---|
pojazd |
100 km/h |
200 km/h | v-max |
Suzuki Hayabusa | 3,2 s | 7,8 s | 24,2 s (298 km/h) |
BMW X6 M | 4,8 s | 17,3 s | 49,6 s (282 km/h) |
Cadillac CTS-V Wagon | 5,3 s | 17,1 s | 48 s (278 km/h) |
0-300 km/h - Mercedes SLS AMG
0-300 km/h - Audi R8 Spyder
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
Podobne: Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
Verva Racing Team dołącza się do zbiórki dla Leigha Adamsa »
Vettel może kontynuować karierę po odejściu z F1. Jest otwarty na start w 24h Le Mans »
Kubica rozważy starty w innej serii, jeśli nie odzyska wyścigowego fotela w F1 na sezon 2019 »
WEC: Prototypy LMP1 zostaną upodobnione do seryjnych supersamochodów »
Podobne galerie: Czy prototyp LMP1 jest szybszy od bolidu F1? Zobacz test przyspieszeń do 300 km/h
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Suzuki
Galerie zdjęć
Newsletter