Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Folkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w Polsce (wideo)
Folkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w Polsce

Folkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w Polsce (wideo)

2014-04-30 - G. Filiks     Tagi: Rallycross, Wideo, Video, Folkrace
Dobry pomysł, znalezienie ludzi, którzy go poprą, pół roku przygotowań, starań o uprawnienia, ciężka praca wielu osób zarówno w garażach, jak i na torze - tylko te cechy mogły spowodować, że reaktywacja popularnej kiedyś w Polsce amatorskiej odmiany rallycrossu udała się! Rozegrana 27 kwietnia I runda Folkrace OPONEO CUP na trwałe zapisała się w głowach organizatorów, uczestników i widzów.
 
Folkrace 2014 - przegląd I rundy od M.C. Records

Pomysł Marcina Gagackiego i Marcina Bilskiego, a organizacja w ramach Automobilklubu Kujawsko-Pomorskiego przy współpracy LKT „Wyczół” Gościeradz spowodowały, że 17 kierowców mogło amatorsko pościgać się na szutrowo-asfaltowych trasach Toru Rallycrossowego w Toruniu przy ul. Bielańskiej 66. Nagroda? Tytuł Mistrza Okręgu Bydgoskiego PZM w 5 klasach i upominki rzeczowe. Frekwencja zarówno kierowców, jak i kibiców dopisała, pomoc drogowa nie musiała interweniować, dlatego wyścig można uznać za udany.
Folkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w PolsceFolkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w Polsce
Najczęściej eksploatowanym autem na Folkrace OPONEO CUP było BMW E36, tani, popularny samochód, który dzięki obecności tylnego napędu sprawia, że przejazdy wyglądają naprawdę atrakcyjnie. Jeśli czujesz, że potrzebujesz adrenaliny i zrealizowania pasji do wyścigów, Folkrace to zdecydowanie najlepsza opcja.
Folkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w PolsceFolkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w Polsce
Toruński tor uzyskał homologację do 2017 roku, a najbliższa przyszłość to kolejne 5 rund w sezonie 2014. Aby mogło się tak stać, potrzebne były blisko 2 miesiące prac bezpośrednio na miejscu: wytyczenie trasy, zapewnienie odpowiedniego podłoża szutrowego, odsłonięcie krawężników i tarek (pomalowanie na nowo), wykonanie instalacji elektrycznej (z wieży sędziowskiej do budki startera), wyprowadzenie aparatury startowej i falstartu działającej na fotokomórkach, remont biura zawodów, przygotowanie band ochronnych z tysięcy opon, równanie stanowisk dla sędziów w punktach obserwacyjnych, malowanie linii toru i wiele innych czynności.

„Wszystko to udało się zamknąć w terminie, który wydawał się niemożliwy".
- powiedział Marcin Gagacki. „Nie chcieliśmy zawieść zawodników, którzy regularnie informowali nas o postępach w budowie swoich aut (...)"



źródło: informacja prasowa/folkrace.pl, fot. Facebook

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Folkrace - reaktywacja amatorskiego rallycrossu w Polsce (wideo)