Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  ILMC, 12h Sebring: Oreca ograł fabryczne Peugeoty i Audi
ILMC, 12h Sebring: Oreca ograł fabryczne Peugeoty i Audi

ILMC, 12h Sebring: Oreca ograł fabryczne Peugeoty i Audi

2011-03-20 - M. Zabolski     Tagi: Sebring, Intercontinental Le Mans Cup, Oreca
Zwycięstwem Team Oreca Matmut zakończyła się 1. runda Intercontinental Le Mans Cup w 12-godzinnym wyścigu na Sebring International Raceway w USA. Za francuską ekipą prowadzącą starego Peugeota 908 dojechał zespół Highcroft Racing, bolidem Hondy ARX-01e. Dopiero na trzecim miejscu pojawił się faworyt i obrońca tytułu, fabryczny zespół Peugeot Sport. Producencki zespół Audi nieoczekiwanie nawet nie znalazł się na podium. Sensacja na Florydzie nie była spodziewana, choć debiutant, Luic Duval z Oreca wygrał ostatni trening przed kwalifikacjami. Te jednak wygrał Peugeot za sprawą Stephane’a Sarrazina w fabrycznej 908-ce. Drugie pole zapewnił dla Audi, Romain Dumas, zaś podobny układ był także w drugiej linii. Zwycięska załoga Lapierre / Duval / Panis osiągnęła piąty rezultat.
ILMC 2011 - 12h Sebring - start wyścigu
Wyścig rozpoczął się pomyślnie dla Peugeota, który po godzinie podwójnie przewodził w stawce. Na starcie bez problemu ruszył Franck Montagny. Alex Wurz zdołał poradzić sobie z Alanem McNishem w Audi R15+, który początkowo przebił się z czwartego miejsca na drugie. Pecha miał Micke Rockenfeller, który oprócz nienajlepszego startu musiał zjechać wcześniej na pit stop, aby zmienić przebitą lewa tylną oponę (co później wydarzyło się ponownie!). Do jednego z kluczowych momentów wyścigu doszło na półmetku rywalizacji. Wówczas ogromne straty poniosły załogi Audi i Peugeota, które zaliczyły wspólną kraksę. Na zakręcie 17, Marc Gene uderzył 908-ką w R15+ prowadzone przez Dindo Capello. W konsekwencji tego w Audi odpadło koło, a naprawa zajęła 7 okrążeń. To jednak nic w porównaniu z nowym Peugeotem, który stracił aż 19 kółek.
Po wypadku na podium awansowały: prototypowa Honda ARX oraz Team Oreca. Ci drudzy po 9 godzinach zajmowali już drugie miejsce ze stratą 4,2 sekundy do fabrycznego Peugeota, prowadzonego przez zwycięzcę kwalifikacji, Stehapne’a Sarrazina. Niedługo potem, Luic Duval objął prowadzenie ze względu na zmianę kierowcy. Jak się okazało, przez błędy Peugeota nie musiał go już oddawać do końca.Nowy Peugeot 908 najpierw wymagał wymiany nosa, zaś następnie Pedro Lamy zaliczył obrót po wyjeździe z pit lane przez niedogrzane opony. Ostateczną klęskę przyniósł końcowy pit stop, na którym zbyt wcześnie opuszczono podnośnik i Franck Montagny musiał od nowa uruchamiać jednostkę napędową. Strat nie udało się już odrobić, a na dodatek przed nich wskoczył Simon Pagenaud w ARX-01e, finiszując niespełna 32 sekundy za zwycięzcą.W kategorii GTE Pro sukces odniosła ekipa BMW z byłym mistrzem WTCC, Andym Priaulxem na czele (oprócz niego Joey Hand i Dirk Muller). Ich M3 GT zdołało dotrzeć w czołowej dziesiątce generalki. Klasa GTE amatorów przypadła załodze Rugolo / Krohn / Jonsson w Ferrari F430. W stawce P2 najszybszy okazał się zespół Lola-Honda w składzie Tucker / Hunter / Reay / Diaz.
ILMC 2011 - 12h Sebring
 poz.kierowca
samochód
strata
 1Lapierre / Duval / Panis
Peugeot 908 HDi FAP
332 okr.
 2Brabham / Fanchitti / Pagenaud
HPD ARX-01e +31,868
 3Montagny / Sarrazin / Lamy
Peugeot 908
+44,502
 4Capello / Kristensen / McNish
Audi R15+ TDI
-5 okr.
 5Bernhard / Dumas / Rockenfeller
Audi R15+ TDI -6 okr.
 6Dyson / Smith / Cochran
Lola B09/86-Mazda
-8 okr.
 7Prost / Jani / Bleekemolen
Lola B10/60-Toyota
-12 okr.
 8Wurz / Gene / Davidson
Peugeot 908 -17 okr.
 9Petersen / Cameron / Guasch
Oreca FLM09
-20 okr.
 10Priaulx / Muller / Hand
BMW M3 GT
-20 okr.



źródło: fot. Facebook

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

ILMC, 12h Sebring: Oreca ograł fabryczne Peugeoty i Audi

Galerie zdjęć
Newsletter