Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu
Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu

Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu

2016-07-12 - G. Filiks     Tagi: KIA LOTOS RACE, EuroSpeedway Lausitz, Lausitzring
W najbliższy weekend (16-17 lipca), rundą na EuroSpeedway Lausitz rozpocznie się druga połowa tegorocznych Mistrzostw Polski Kia Picanto. 2 z 3 pozostałych eliminacji do rozegrania do końca sezonu zaplanowano na torach znanych kierowcom jedynie z relacji telewizyjnych, on-boardów i gier komputerowych. Którzy zawodnicy najlepiej poradzą sobie podczas wyścigów w Niemczech, Czechach i we Włoszech? Czy niepokonany dotąd Karol Urbaniak okaże się najszybszy również na nowych dla siebie i pozostałych zawodników obiektach? Czy kolega z zespołu BM Racing, Albert Legutko, który zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji sezonu i traci do broniącego mistrzowskiego tytułu lidera klasyfikacji generalnej tylko 55 punktów, chociaż - jak dotychczas - nie wygrał żadnego wyścigu, stanie w końcu na najwyższym stopniu podium? Czy prezentujących bardzo równą, wysoką formę i zajmujących ex aequo trzecie miejsce - Damiana Litwinowicza i Pawła Wysmyka - stać na zwycięstwo w wyścigu? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przyniosą 3 rundy, czyli 6 wyścigów. Treningi przed rundą KIA LOTOS RACE na torze w Niemczech - położonym przy trasie z Berlina do Drezna, zaledwie 75 km od granicy z Polską - odbędą się w piątek, 15 lipca. Pierwszy z dwóch 30-minutowych wyjazdów na tor wyścigowych Kia Picanto zaplanowano na godzinę 9:30, drugi - na 11:35. Pierwsza, 20-minutowa sesja kwalifikacyjna wystartuje w sobotę, 16 lipca, o godzinie 9:20. Drugą część kwalifikacji, 15-minutową, zaplanowano na godzinę 12:10. Zaledwie 10-minutowy finał kwalifikacji rozpocznie się o godzinie 15:35. Do pierwszego z dwóch wyścigów w ramach Mistrzostw Polski Kia Picanto zawodnicy ruszą w niedzielę, 17 lipca, o godzinie 9:30, do drugiego - o 14:45.
Zanim wyścigowe Kia Picanto wyjadą na tor, a w głównej roli wystąpią zawodnicy, pełne ręce roboty będą mieli szefowie zespołów, obsługujących samochody wyścigowe oraz mechanicy. „Na każdy wyścig - oprócz Safety Car’a, samochodu VIP-owskiego (lub dwóch) i dwóch aut dla zawodników, których obsługujemy - zabieramy zestaw części zamiennych, który waży około 600 kg. Na zawodach zawsze mamy ze sobą zapasowy silnik, chociaż jeszcze nigdy nie był potrzebny, 2 skrzynie biegów, kilka kompletnych piast kół, elementy przedniego zawieszenia i półosie napędowe oraz tylną belkę i sporo innych części”. - opowiada Krzysztof Tobiasz z Tobiasz Racing, zespołu związanego z Mistrzostwami Polski Kia Picanto od 2006 roku. „Tak naprawdę, najcięższe dla mechaników, którzy pracują z zawodnikami nad ustawieniami samochodu i nad obsługą auta podczas zawodów, są 2 dni przed wyścigami".

„Zazwyczaj, bezpośrednio po podróży, która liczy od kilkuset do ponad 1000 kilometrów, wjeżdżamy z całym sprzętem na tor i oprócz rozłożenia namiotów, pod którymi serwisowane są auta, musimy przygotować warsztat pracy. Z reguły, najwięcej mamy jej podczas treningów, kiedy samochody przebywają na torze nawet kilka godzin w ciągu dnia. Czas kwalifikacji i wyścigów to dla mechaników okres laby
(śmiech). Chyba, że któryś z kierowców coś nabroi i na szybko, w ciągu 4-5 godzin między wyścigami, trzeba odbudować pół auta. Wtedy każdy z 4 mechaników, którzy są ze mną na zawodach wie, co ma robić”.
Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonuKia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu
Zespół BM Racing, który w tym roku obsługuje aż 5 kierowców, w tym Urbaniaka, przyjeżdża na zawody w jeszcze większym składzie. „Mózgiem zespołu jest Pan Paweł Mirecki i to on odpowiada za całą logistykę związaną z dostarczeniem wyścigowych Kia Picanto w odpowiednie miejsce w odpowiednim czasie oraz za pakowanie wszystkich niezbędnych części i narzędzi. Podczas każdej rundy KLR na jeden samochód przypada dwóch mechaników, więc jest z nami 10 mechaników plus rodzice i kibice. Ja na zawody zawsze przyjeżdżam z tatą i śpimy w busie na torze”. - mówi Urbaniak. I dodaje: „Wiem, że przed każdą rundą samochód jest po gruntownym przeglądzie i gotowy do jazdy. Ja muszę po prostu tylko wsiąść i zrobić swoją robotę tak, jak potrafię najlepiej. Przez 3 lata współpracy z zespołem BM Racing nauczyliśmy się ustawiać samochód tak, że na każde zawody jest optymalnie przygotowany. Na torze wprowadzamy jedynie niewielkie korekty, jak - na przykład - dostosowujemy ciśnienie powietrza w oponach czy zbieżność kół”.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu

Podobne: Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu
Podobne galerie: Kia Lotos Race rozpoczyna w Niemczech drugą połowę sezonu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć