Motorsport » Sporty samochodowe » Kia Lotos Race - zmiana warty w sezonie 2017
Kia Lotos Race - zmiana warty w sezonie 2017
2017-04-04 - G. Filiks Tagi: Kia Picanto, KIA LOTOS RACE
Po raz pierwszy od wielu lat w Mistrzostwach Polski Kia Picanto debiutanci stanowią większą grupę niż kierowcy, którzy już startowali w cyklu. W stawce zawodników są reprezentanci Polski, Niemiec i Węgier. Barw tego ostatniego kraju bronią… dwie kobiety. Przedział wiekowy kierowców wynosi od 14 do 43 lat, bo Kia Lotos Race to jedyna seria wyścigowa, która jest w zasięgu ręki niemal każdego miłośnika sportu samochodowego. Ogromne emocje podczas 12 wyścigów na 6 europejskich torach zapowiadają się także dlatego, że na starcie zabraknie zawodników, którzy zajęli całe podium w klasyfikacji generalnej Mistrzostw Polski Kia Picanto w ubiegłym roku.
Zgodnie z podstawowym założeniem Kia Lotos Race, którym jest nie tylko wyławianie i szlifowanie młodych talentów, ale - przede wszystkim - umożliwienie kierowcom wejścia na ścieżkę kariery w sporcie samochodowym, aktualni Mistrz i Wicemistrz Polski Kia Picanto - Karol Urbaniak i Albert Legutko - w tym roku będą próbować swoich sił w Renault Clio Cup Central Europe. Co ciekawe, Mistrzostwa Polski Kia Picanto i Renault Clio Cup Central Europe spotkają się już podczas pierwszej tegorocznej rundy KIA LOTOS RACE rozgrywanej na Motorsport Arena Oschersleben. Jak najszybsi kierowcy zeszłorocznych Mistrzostw Polski Kia Picanto poradzą sobie w mocniejszych samochodach i jak za kierownicą wyczynowych Picanto zaprezentują się ich następcy, będzie można przekonać się już w ostatni weekend kwietnia.
W ślady Urbaniaka i Legutki poszli jeszcze Max Zchuppe oraz Tomasz Magdziarz. Ostatni z wymienionych będzie próbował łączyć udział w dwóch seriach wyścigowych - planuje jednocześnie spróbować sił w Renault Clio Cup i kontynuować karierę w Kia Lotos Race. Szczególnie podczas rundy na Motorsport Arena Oschersleben może okazać się to nie lada wyzwaniem. Na przesiadkę z auta do auta w czasie treningów i kwalifikacji były piłkarz będzie miał tylko 15 minut. W trakcie niedzielnych zawodów też nie będzie łatwo, gdyż wyścigi obydwu serii zaplanowano tuż po sobie. „Trzeba w końcu stanąć na pudle nad 1 i… przejść do czegoś mocniejszego”. - mówi Magdziarz z uśmiechem.
Damian Litwinowicz też chwali sobie atmosferę w Kia Lotos Race i podobnie jak Magdziarz zaliczy w tym roku trzeci sezon w mistrzostwach. Cieszy się też zaciętą walką na torze. Te dwa aspekty - wyrównany, wysoki poziom współzawodnictwa oraz wyjątkowy klimat - przyciągają do Kia Lotos Race nowych zawodników. Nie tylko tych najmłodszych, którzy trafiają tu z kartingu, ale również znacznie starszych, którzy w profesjonalnym wydaniu chcą realizować marzenia z młodości. „Bardzo ważne jest profesjonalne wsparcie ze strony Kia Motors Polska. Tylko dzięki temu możemy ścigać się po całej Europie i w super atmosferze za dość przystępne pieniądze jak na profesjonalny motosport”. - mówi jeden z tegorocznych debiutantów, 39-letni Jakub Dwernicki, który w czasach liceum przez 4 lata ścigał się w kartingu i był na dobrej drodze do tytułu Mistrza Polski w tej dyscyplinie.Kartingowe korzenie mają także 14-latkowie - między innymi Nikodem Wierzbicki i Szymon Jabłoński. Ten pierwszy ostatnie 6 lat spędził w profesjonalnym kartingu w Polsce, Czechach oraz we Włoszech. Oprócz tego, jak tłumaczy „od 3 lat wraz z Janem Antoszewskim oraz Damianem Litwinowiczem trenujemy na lotniskach poprzednimi Picanto, jeszcze z czasów Kia Lotos Cup. Od 2 lat mam pozwolenia na branie udziału w imprezach typu Track Day oraz Superoes na Torze Poznań, a od zeszłego roku biorę udział także w treningach organizowanych na zagranicznych torach”.
Nie ma się co dziwić, że w tej sytuacji Jabłoński może uważać, że przygodę z motorsportem rozpoczął zbyt późno, bo w wieku… 12 lat. „Dlatego z kartingu do wyścigów samochodowych przesiadam się najwcześniej jak to możliwe”. - mówi Szymon.Wyścigowy weekend Kia Lotos Race na Motorsport Arena Oschersleben zacznie się w piątek 28 kwietnia, od dwóch 30-minutowych treningów (początek o godzinie 9:15 i 13:50). W sobotę już na godzinę 8:30 zaplanowano pierwszą z trzech sesji kwalifikacyjnych, która będzie trwała 30 minut. Druga część, trwająca 15 minut, rozpocznie się o godzinie 11:20. 10-minutowy finał czasówki wystartuje o godzinie 17:15. Pierwszy wyścig w niedzielę rozpocznie się o godzinie 9:40, drugi o 15:45. Oprócz wyścigów Kia Lotos Race i Renault Clio Cup Central Europe, na Motorsport Arena Oschersleben będzie można zobaczyć również zawody niemieckiej Formuły 4, niemieckiej edycji serii TCR oraz zmagania kierowców jeżdżących w ADAC GT Masters.
Nie ma się co dziwić, że w tej sytuacji Jabłoński może uważać, że przygodę z motorsportem rozpoczął zbyt późno, bo w wieku… 12 lat. „Dlatego z kartingu do wyścigów samochodowych przesiadam się najwcześniej jak to możliwe”. - mówi Szymon.Wyścigowy weekend Kia Lotos Race na Motorsport Arena Oschersleben zacznie się w piątek 28 kwietnia, od dwóch 30-minutowych treningów (początek o godzinie 9:15 i 13:50). W sobotę już na godzinę 8:30 zaplanowano pierwszą z trzech sesji kwalifikacyjnych, która będzie trwała 30 minut. Druga część, trwająca 15 minut, rozpocznie się o godzinie 11:20. 10-minutowy finał czasówki wystartuje o godzinie 17:15. Pierwszy wyścig w niedzielę rozpocznie się o godzinie 9:40, drugi o 15:45. Oprócz wyścigów Kia Lotos Race i Renault Clio Cup Central Europe, na Motorsport Arena Oschersleben będzie można zobaczyć również zawody niemieckiej Formuły 4, niemieckiej edycji serii TCR oraz zmagania kierowców jeżdżących w ADAC GT Masters.
źródło: informacja prasowa
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Kia Lotos Race - zmiana warty w sezonie 2017
Podobne: Kia Lotos Race - zmiana warty w sezonie 2017

Podobne galerie: Kia Lotos Race - zmiana warty w sezonie 2017
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter