Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Kia Platinum Cup: Piłka meczowa Wróbla
Kia Platinum Cup: Piłka meczowa Wróbla

Kia Platinum Cup: Piłka meczowa Wróbla

2018-08-30 - G. Filiks     Tagi: KIA LOTOS RACE, Kia Platinum Cup, Wróbel, Kia Picanto
Kierowcy Kia Platinum Cup mają za sobą blisko półtoramiesięczną przerwę wakacyjną. Powoli jednak muszą otrząsnąć się z błogiego lenistwa, ponieważ już na początku września czeka ich rywalizacja w czeskim Moście, gdzie mistrzowski tytuł na jedną rundę przed końcem rywalizacji może zdobyć Konrad Wróbel.

Lider klasyfikacji sezonu obecnie ma 82 punkty przewagi nad znajdującym się za nim Filipem Tokarem, 100 punktów nad trzecim Lukasem Keilem i 103 punkty nad czwartym Kamilem Serafinem. Podczas każdej z dwóch ostatnich rund do zdobycia jest po 155 punktów, ale należy pamiętać, że zgodnie z regulaminem do końcowej klasyfikacji liczy się jedenaście najlepszych z dwunastu zaliczonych wyścigów. Oznacza to, że poza szukaniem odpowiednich ustawień i walką o jak najlepsze pozycje, zespoły będą musiały także zaopatrzyć się w kalkulatory, by na bieżąco sprawdzać sytuację. Z pewnością będzie to jeden z najbardziej ekscytujących weekendów Kia Platinum Cup. „Punkty są ważne i staram się policzyć, ile muszę ich zdobyć, by wywalczyć tytuł. Ważne jest jednak dojeżdżanie do mety wyścigów, które pozostały do końca sezonu. Po Moście mamy jeszcze Belgię. Patrząc na cały sezon jestem w dobrej formie. Wygrałem prawie wszystko, co było do wygrania. Mam nadzieję, że nie wypadłem z wprawy i moja forma nadal jest wysoka. Chcę nadal iść w kierunku zwycięstw". - mówi Wróbel.

Jednak jego główny rywal nie zamierza się poddawać.

„Moim celem jest tytuł mistrzowski. Na pewno różnica punktowa między mną a pierwszym miejscem jest duża, ale póki jest to matematycznie realne nie zamierzam odpuszczać i zmieniać celu". - oświadcza Tokar. Podobnie jak miało to miejsce na Slovakiaringu, kierowcy Kia Platinum Cup będą towarzyszyć zawodnikom rywalizującym w mistrzostwach Europy ciężarówek. Obserwowanie kolegów w dużo większych maszynach zapewni startującym w Picanto dodatkowe emocje, zwłaszcza, że po długiej prostej startowej ogromne ciężarówki muszą zwolnić do bardzo ciasnej szykany prawy-lewy, która jest także niemałym wyzwaniem podczas wyścigów Kia Platinum Cup. Tak jak na Slovakiaringu, również w Moście ważne będzie wykorzystanie tuneli aerodynamicznych, ale Wróbel pokazał podczas czwartej rundy mistrzostw Polski, że nawet na torze z najdłuższymi prostymi można przewodzić stawce od startu do mety.
„Przed sezonem obawiałem się startu na Słowacji. Miałem mieszane uczucia co do tego toru, ponieważ tam, podobnie jak na Moście, niezwykle ważny był tunel aerodynamiczny. W Czechach jest jednak nieco łatwiej. Nie mam zespołowego kolegi, z którym mógłbym wspólnie pojechać kwalifikacje i muszę kombinować. Mam nieco trudniej". - tłumaczy Wróbel.
Kia Platinum Cup: Piłka meczowa WróblaKia Platinum Cup: Piłka meczowa Wróbla
 Autodrom Most został oddany do użytku w 1983 roku, a historia sportów motorowych w regionie sięga lat 40. W 1947 roku w Moście zorganizowano wyścigi motocyklowe, których trasa przebiegała wokół lokalnego browaru. Z biegiem lat sprawdzano różne konfiguracje miejskich tras, zanim zdecydowano się na pętlę w pobliżu dworca kolejowego. Budowa toru w miejscu byłej kopalni rozpoczęła się w 1978 roku. Obiekt szybko zyskał licencje FIA i FIM, ale przez kolejne dziesięciolecia nie był rozbudowywany. Mimo to w 1992 roku zorganizowano na nim nieoficjalne zawody ciężarówek, które okazały się ogromnym sukcesem. Na starcie stanął między innymi rajdowy mistrz świata Stig Blomqvist, a powodzenie imprezy sprawiło, że od tego czasu Grand Prix Czech jest nieodłącznym elementem mistrzostw Europy ciężarówek.
Kia Platinum Cup: Piłka meczowa WróblaKia Platinum Cup: Piłka meczowa Wróbla
W 1995 roku na krótki czas tor stracił licencje i konieczna była jego renowacja. W ciągu pięciu miesięcy udało się wprowadzić najnowsze standardy bezpieczeństwa, co pozwoliło odzyskać prawo do organizacji zawodów. W 1996 roku powstało centrum medyczne i trybuny na prostej start/meta. W 2004 roku przeprowadzono ostatnie większe prace nad torem i wtedy do pętli dodano szykanę po prostej startowej, która do dziś jest jedną z najlepszych możliwości do wyprzedzenia rywala. Tor mierzy 4222 metry i ma dwadzieścia jeden zakrętów. Rekord okrążenia należy do Stefana Mucke, który za kierownicą Mercedesa-Benz "C" DTM w 2009 roku uzyskał czas 1:25,610. Motocyklowy rekord należy do Polaka: Pawła Szkopka, który w 2015 roku popisał się rezultatem 1:35,705.

„Podoba mi się Autodrom Most. W poprzednich sezonach wygrywałem tutaj na mokrym i suchym, więc cieszę się, że na niego wracam i mam nadzieję, że powalczę w czołówce. Nitka jest bardzo techniczna i wymaga odwagi. Wchodząc w niektóre zakręty, nie widać ich końca". - opisał czeski obiekt Wróbel.Rywalizacja w Moście rozpocznie się w piątek od dwóch 30-minutowych treningów, które zaplanowano na 12:00 oraz 14:35. Sobota będzie stała pod znakiem kwalifikacji. 20-minutowe Q1 rozpocznie się o 10:05, 15-minutowe Q2 o 13:30, a ostateczna walka o pole position rozegra się podczas 10-minutowego Q3, które wystartuje o 15:25. Oba wyścigi kierowcy pojadą w niedzielę: pierwszy o 9:45, a drugi o 16:35.



źródło: informacja prasowa

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Kia Platinum Cup: Piłka meczowa Wróbla

Newsletter
Galerie zdjęć