Motorsport » Sporty motocyklowe » MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014

MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
2014-03-07 - G. Filiks Tagi: Ducati, MotoGP, Wyścigi motocyklowe
Podczas nadchodzącego sezonu w motocyklowej serii MotoGP będą obowiązywać nie jak pierwotnie ustalono dwie, a trzy klasy.
To pokłosie ostatniej decyzji Ducati, by przejść z kategorii Factory do Open, utworzonej z myślą o słabszych, prywatnych ekipach.
W Open zespoły mają kilka istotnych przywilejów i rywale Ducati - zwłaszcza Honda - skarżyli się, że korzystanie z nich przez fabryczny team będzie nieuczciwe. Władze MotoGP znalazły kompromisowe rozwiązanie, tworząc środkową klasę Factory 2 i automatycznie włączając do niej zawodników Ducati - Andreę Dovizioso oraz Cala Crutchlowa.
W Factory 2 zespół będzie miał identyczne udogodnienia jak w Open, ale tylko dopóki jego reprezentanci nie zaczną regularnie stawać na podium. Gdy to się stanie, motocykl Ducati zostanie ograniczony do 22.5 litra paliwa na wyścig (jednoślad w Open może spalić 24 litry, zaś motocykl Factory 20 litrów), a także do 9 silników na sezon (w Open można wykorzystać 12 jednostek napędowych, a w Factory tylko 5).
Na razie nie wiadomo, czy do Factory 2 będzie musiał przenieść się jeszcze jakiś inny zespół i czy są zainteresowani dobrowolną przeprowadzką tam.
Tegoroczny sezon MotoGP startuje 23 marca w Katarze.
To pokłosie ostatniej decyzji Ducati, by przejść z kategorii Factory do Open, utworzonej z myślą o słabszych, prywatnych ekipach.
W Open zespoły mają kilka istotnych przywilejów i rywale Ducati - zwłaszcza Honda - skarżyli się, że korzystanie z nich przez fabryczny team będzie nieuczciwe. Władze MotoGP znalazły kompromisowe rozwiązanie, tworząc środkową klasę Factory 2 i automatycznie włączając do niej zawodników Ducati - Andreę Dovizioso oraz Cala Crutchlowa.
W Factory 2 zespół będzie miał identyczne udogodnienia jak w Open, ale tylko dopóki jego reprezentanci nie zaczną regularnie stawać na podium. Gdy to się stanie, motocykl Ducati zostanie ograniczony do 22.5 litra paliwa na wyścig (jednoślad w Open może spalić 24 litry, zaś motocykl Factory 20 litrów), a także do 9 silników na sezon (w Open można wykorzystać 12 jednostek napędowych, a w Factory tylko 5).
Na razie nie wiadomo, czy do Factory 2 będzie musiał przenieść się jeszcze jakiś inny zespół i czy są zainteresowani dobrowolną przeprowadzką tam.
MotoGP - lista startowa na sezon 2014 z podziałem na klasy | |||||
---|---|---|---|---|---|
Nr | Zawodnik | Zespół | Motocykl | Klasa | |
93 | Marc Marquez | Honda | Honda | Factory | |
26 | Dani Pedrosa | Honda | Honda | Factory | |
99 | Jorge Lorenzo | Yamaha | Yamaha | Factory | |
46 | Valentino Rossi | Yamaha | Yamaha | Factory | |
6 | Stefan Bradl | LCR | Honda | Factory | |
38 | Bradley Smith | Tech 3 | Yamaha | Factory | |
44 | Pol Espargaro | Tech 3 | Yamaha | Factory | |
19 | Alvaro Bautista | Gresini | Honda | Factory | |
4 | Andrea Dovizioso | Ducati | Ducati | Factory 2 | |
35 | Cal Crutchlow | Ducati | Ducati | Factory 2 | |
41 | Aleix Espargaro | Forward | FTR/Yamaha | Open | |
5 | Colin Edwards | Forward | FTR/Yamaha | Open | |
69 | Nicky Hayden | Aspar | Honda | Open | |
7 | Hiroshi Aoyama | Aspar | Honda | Open | |
29 | Andrea Iannone | Pramac | Ducati | Open | |
68 | Yonny Hernandez | Pramac | Ducati | Open | |
45 | Scott Redding | Gresini | Honda | Open | |
8 | Hector Barbera | Avintia | FTR | Open | |
63 | Mike di Meglio | Avintia | FTR | Open | |
9 | Danilo Petrucci | Ioda | ART | Open | |
70 | Michael Laverty | Paul Bird | PBM/ART | Open | |
23 | Bloc Parkes | Paul Bird | PBM/ART | Open | |
17 | Karel Abraham | Cardion AB | Honda | Open |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
3
Komentarze do:
MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
Podobne: MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014




Podobne galerie: MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Ducati
Newsletter
Galerie zdjęć