Ta strona wykorzystuje "pliki cookie" zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatnościNie pokazuj
Motorsport  »  Sporty motocyklowe  »  MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014

MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014

2014-03-07 - G. Filiks     Tagi: Ducati, MotoGP, Wyścigi motocyklowe
Podczas nadchodzącego sezonu w motocyklowej serii MotoGP będą obowiązywać nie jak pierwotnie ustalono dwie, a trzy klasy.

To pokłosie ostatniej decyzji Ducati, by przejść z kategorii Factory do Open, utworzonej z myślą o słabszych, prywatnych ekipach.

W Open zespoły mają kilka istotnych przywilejów i rywale Ducati - zwłaszcza Honda - skarżyli się, że korzystanie z nich przez fabryczny team będzie nieuczciwe.
MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
Władze MotoGP znalazły kompromisowe rozwiązanie, tworząc środkową klasę Factory 2 i automatycznie włączając do niej zawodników Ducati - Andreę Dovizioso oraz Cala Crutchlowa.

W Factory 2 zespół będzie miał identyczne udogodnienia jak w Open, ale tylko dopóki jego reprezentanci nie zaczną regularnie stawać na podium.
MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
Gdy to się stanie, motocykl Ducati zostanie ograniczony do 22.5 litra paliwa na wyścig (jednoślad w Open może spalić 24 litry, zaś motocykl Factory 20 litrów), a także do 9 silników na sezon (w Open można wykorzystać 12 jednostek napędowych, a w Factory tylko 5).

Na razie nie wiadomo, czy do Factory 2 będzie musiał przenieść się jeszcze jakiś inny zespół i czy są zainteresowani dobrowolną przeprowadzką tam.
Tegoroczny sezon MotoGP startuje 23 marca w Katarze.
MotoGP - lista startowa na sezon 2014 z podziałem na klasy
Nr
ZawodnikZespółMotocykl
Klasa
93
Marc Marquez
Honda
Honda
Factory
26
Dani Pedrosa
Honda
Honda
Factory
99
Jorge Lorenzo
Yamaha
Yamaha
Factory
46
Valentino Rossi
Yamaha
Yamaha
Factory
6
Stefan Bradl
LCR
Honda
Factory
38
Bradley Smith
Tech 3
Yamaha
Factory
44
Pol Espargaro
Tech 3
Yamaha
Factory
19
Alvaro Bautista
Gresini
Honda
Factory
4
Andrea Dovizioso
Ducati
Ducati
Factory 2
35
Cal Crutchlow
Ducati
Ducati
Factory 2
41
Aleix Espargaro
ForwardFTR/Yamaha
Open
5
Colin Edwards
ForwardFTR/Yamaha
Open
69
Nicky Hayden
Aspar
Honda
Open
7
Hiroshi Aoyama
Aspar
Honda
Open
29
Andrea Iannone
Pramac
Ducati
Open
68
Yonny Hernandez
Pramac
Ducati
Open
45
Scott Redding
Gresini
Honda
Open
8
Hector Barbera
Avintia
FTR
Open
63
Mike di Meglio
Avintia
FTR
Open
9
Danilo Petrucci
Ioda
ART
Open
70
Michael Laverty
Paul Bird
PBM/ART
Open
23
Bloc Parkes
Paul Bird
PBM/ART
Open
17
Karel Abraham
Cardion AB
Honda
Open



źródło: autosport.com

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014

MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
Tonny7 2014-03-07 10:24
To jest dosyć uczciwe rozwiązanie.
MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
ZUO 2014-03-09 08:22
Nooo...może zawodnikom, których posiadają to tak ale Ducati to raczej regularne podium w tym sezonie nie grozi.
MotoGP podzielone na trzy klasy w sezonie 2014
bkay 2014-03-10 21:23
Honda musi wszystko oprotestować choć mają najlepszy motocykl. Jak chcieli wprowadzić standardową elektronike dla wszystkich, honda groziła odejściem z motogp. Ducati przeszlo do klasy open, Honda widzi w tym problem.