Motorsport » Sporty samochodowe » Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans

Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
2014-02-18 - G. Filiks Tagi: Wyścigi długodystansowe, Silniki, World Endurance Championship, WEC, Porsche 919 hybrid
Porsche podało dane techniczne silnika swojego nowego prototypu wyścigowego 919 Hybrid, którym będzie startować w 24-godzinnych zawodach Le Mans i całych Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
Samochód niemieckiej marki przygotowany do najwyższej kategorii LMP1 posiada benzynową jednostkę napędową V4 turbo o pojemności 2 litrów. Zdecydowano się na układ widlasty cylindrów zamiast rzędowego przede wszystkim dla zaoszczędzenia wagi auta. „Motor rzędowy wymagałby pewnej ramy wokół, a to oczywiście dodatkowe kilogramy i większa złożoność całej konstrukcji". - mówił Alex Hitzinger, dyrektor techniczny Porsche LMP1.
Ujawnino także szczegóły systemu hybrydowego wspomagającego silnik samochodu energią odzyskiwaną ze spalin. W nowym Porsche inaczej niż w prototypie Audi R18 e-tron quattro czy nowych bolidach Formuły 1 generator elektryczny jest połączony nie z turbosprężarką, ale z dodatkową turbiną w układzie wydechowym. Odzyskiwana energia jest magazynowana w bateriach litowo-jonowych. Porsche zgłoszono do najwyższej klasy hybryd, zakładających 8 megadżuli na jedno okrążenie w Le Mans.
Zeszłego tygodnia prototyp zaliczył kolejne testy - w Bahrajnie.
Samochód niemieckiej marki przygotowany do najwyższej kategorii LMP1 posiada benzynową jednostkę napędową V4 turbo o pojemności 2 litrów. Zdecydowano się na układ widlasty cylindrów zamiast rzędowego przede wszystkim dla zaoszczędzenia wagi auta. „Motor rzędowy wymagałby pewnej ramy wokół, a to oczywiście dodatkowe kilogramy i większa złożoność całej konstrukcji". - mówił Alex Hitzinger, dyrektor techniczny Porsche LMP1.
Ujawnino także szczegóły systemu hybrydowego wspomagającego silnik samochodu energią odzyskiwaną ze spalin. W nowym Porsche inaczej niż w prototypie Audi R18 e-tron quattro czy nowych bolidach Formuły 1 generator elektryczny jest połączony nie z turbosprężarką, ale z dodatkową turbiną w układzie wydechowym. Odzyskiwana energia jest magazynowana w bateriach litowo-jonowych. Porsche zgłoszono do najwyższej klasy hybryd, zakładających 8 megadżuli na jedno okrążenie w Le Mans.
Zeszłego tygodnia prototyp zaliczył kolejne testy - w Bahrajnie.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
4
Komentarze do:
Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
Borowczyk. 2014-02-18 14:05
V4 ? :O
Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
Beryl303 2014-02-18 14:18
Silnik z Zaporożca?;-)
Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
Adrza1 2014-02-18 14:26
zwykłe v4 pewnie jest lżejsze ale to podobno jest szerokokątne, prawie jak bokser a boksery są ciężkie(subaru)
Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
majkel3923 2014-02-18 16:52
V 4 są lżejsze niż R4 ze względu na wytrzymałość. już tłumacze... cylindry w r4 pracują koło siebie i wybuchy mieszanki paliwowej obciążają tłok a zaś w V4 komory spalania są oddalone więc mniej obciążone i można zastosować materiały lżejsze. czemu nie stosują układu v4 samochodach osobowych? ze względów finansowych
Podobne: Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans




Podobne galerie: Porsche 919 Hybrid - ujawniono parametry silnika nowej wyścigówki na Le Mans
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć