Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Seat Leon Supercopa - Damian Sawicki wygrał w Zandvoort
Damian Sawicki

Seat Leon Supercopa - Damian Sawicki wygrał w Zandvoort

2010-08-21 - Ł. Łuniewski     Tagi: SEAT Leon Supercopa, Lisowski, Pachura, Sawicki, Zandvoort
Damian Sawicki po wywalczeniu pole position wygrał swój czwarty wyścig w sezonie Seat Leon Supercopa. Polak dzięki zwycięstwu awansował na pozycję lidera serii.

Mateusz Lisowski startujący z piątego pola wywalczył taką samą pozycję na mecie i wygrał klasyfikację Rookies. Patryk Pachura był dwunasty. Na starcie zabrakło Mario Dablandera i Andreasa Pfistera, którzy rozbili samochody w kwalifikacjach. Po pierwszym okrążeniu Sawicki miał już 0,8 sekundy przewagi nad drugim Shane Williamsem.

Na następnym okrążeniu sędziowie nałożyli kary drive through za falstart na Frommenwilera i Sandrittera. Wówczas Sawicki posiadał już dwie sekundy przewagi nad Williamsem i stale powiększał swoją przewagę. Williams nie rezygnował jednak z walki i w pewnym momencie był tuż za plecami Polaka. Jeden ze zbyt ambitnych ataków ostudził jednak jego aspiracje, dzięki czemu Sawicki wygrał czwarty wyścig w sezonie.

Damian Sawicki: Bardzo udany występ! Kluczem do sukcesu był dziś dobry start. Na samym początku mocno odjechałem wszystkim i zbudowałem dużą przewagę. Mieliśmy ustawiony samochód, tak żeby przez 2/3 dystansu móc jechać bardzo wysokim tempem. Z kilkoma sekundami przewagi mogłem kontrolować sytuację, ale okazało się że pod koniec dystansu moje opony były w nieco gorszym stanie niż Williamsa i na trzy kółka przed metą zaczął mnie dochodzić. Szczęśliwie jednak przewaga z początku biegu była wystarczająca, aby odnieść czwarte zwycięstwo w sezonie.
Na jutro musimy trochę pozmieniać set-up auta, aby opony były w stuprocentowej formie przez pełny dystans zawodów. Tor w Zandvoort jest bardzo specyficzny i niezmiernie wymagający dla ogumienia. Nie chodzi nawet o to, że opona mocno się zużywa. Tu problemem jest wszechobecny piasek, nawiewany znad morza. W Holandii należy znaleźć kompromis między odpowiednią szybkością a przyczepnością samochodu. Trzeba tak ustawić zawieszenie i ciśnienie w ogumieniu, aby w sytuacji gdy opona zbierze piasek i zacznie się ślizgać po asfalcie, nie przegrzewała się zbyt mocno. I tak nie ma gdzie jej tu schłodzić, a mocno przegrzana nie nadaje się do szybkiej i bezpiecznej jazdy. Wówczas można pożegnać się z dobrym wynikiem.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Seat Leon Supercopa - Damian Sawicki wygrał w Zandvoort