Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Volkswagen Castrol Cup w Moście - pojedynek Jerzego Dudka i Svena Hannawalda
			
			
			
			 
									
					
					Volkswagen Castrol Cup w Moście - pojedynek Jerzego Dudka i Svena Hannawalda
							2014-08-06 - G. Filiks     Tagi: Volkswagen Golf, Most, Jerzy Dudek, Sven Hannawald, Volskwagen Castrol Cup
						
						
						Volkswagen Castrol Cup - polski puchar VW Golfa - wraca po wakacyjnej przerwie. Czwarta runda cyklu odbędzie się w weekend 8-10 sierpnia, na torze wyścigowym w czeskim mieście Most. Oprócz dwudziestki regularnych uczestników zmagań, w Czechach jako kierowca VIP wystartuje także Sven Hannawald. Dla byłego skoczka narciarskiego, wicemistrza olimpijskiego sprzed dwunastu lat, będzie to okazja do ponownego zmierzenia się z byłym bramkarzem Jerzym Dudkiem. Wybitni sportowcy mieli już szansę sprawdzić swoją wyścigową formę na niedawnych zawodach Scirocco R-Cup z udziałem gwiazd w Moskwie. Podczas czeskiej rundy prowadzenia w klasyfikacji Volkswagen Castrol Cup będzie bronił Robertas Kupcikas.
						Weekend z wyścigowymi Golfami GTI na czeskim Autodromie Most rozpocznie się od pierwszej sesji treningowej w piątek, 8 sierpnia o 13:50. Drugi z 30-minutowych treningów zaplanowano na 17:30. O tym, kto z jakiego pola będzie ruszał do obu wyścigów czwartej rundy Volkswagen Castrol Cup zadecydują oczywiście półgodzinne kwalifikacje. O dwa jak najlepsze czasy jednego okrążenia zawodnicy będą walczyć w sobotni poranek - od 10:00. Na 13:50 zaplanowano pierwszy wyścig, podczas którego kierowcy pucharowych Golfów GTI pokonają 13 okrążeń czeskiego toru. Rywalizacja w drugim wyścigu rozpocznie się w niedzielę, w samo południe.
						W ten weekend Autodrom Most będzie też areną zmagań w innych seriach wyścigowych. Oprócz kierowców Volkswagen Castrol Cup na tor wyjadą również zawodnicy rywalizujący m.in. w Porsche GT3 Cup Challenge Central Europe oraz w wyścigowych mistrzostwach FIA strefy Europy centralnej.
Kto zatrzyma Kupcikasa?
Po pierwszych trzech tegorocznych rundach Volkswagen Castrol Cup na czele punktacji pucharu widnieje nazwisko litewskiego kierowcy. Robertas Kupcikas, bo o nim mowa, zgromadził do tej pory 220 punktów. Litwin ma na swoim koncie trzy wygrane z rzędu - dwie odniesione na EuroSpeedway Lausitz i jedną w Poznaniu. Jedno zwycięstwo mniej i 26 punktów straty do Kupcikasa ma wicelider punktacji - Marcus Fluch. Szwed musi jednak pamiętać nie tylko o ściganiu Kupcikasa, lecz także uważać na Jeffreya Krugera, który ma zaledwie dwa punkty mniej niż równo jeżdżący wicelider. Rewelacyjny debiutant z RPA pokazał, że błyskawicznie potrafi się odnaleźć na nieznanych mu torach. W drugim wyścigu na torze w Poznaniu, Kruger odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie.
	
	
	
	
						Na półmetku sezonu najwyżej sklasyfikowanym Polakiem jest doświadczony Maciek Steinhof (158 punktów), który z pewnością nie powiedział jeszcze ostatniego słowa. 156 oczek zgromadził Jan Kisiel, a czołową ósemkę uzupełniają Jonas Gelzinis (152), Krystian Korzeniowski (141)  oraz Paweł Krężelok (119). Dalej plasuje się Gosia Rdest. W punktacji przy nazwisku jedynej kobiety w pucharze widnieje liczba 100. 17. miejsce należy do Jerzego Dudka, który wywalczył do tej pory 61 punktów. Podczas ostatniej rundy w Poznaniu znany bramkarz wywalczył najlepszy rezultat w historii swoich startów w Volkswagen Castrol Cup. Dudek w pierwszym wyścigu był jedenasty, a łącznie z Poznania wywiózł 30 punktów.Do końca sezonu pozostało osiem wyścigów (podczas 4 rund: Most, Slovakia Ring, Brno, Poznań) i łącznie 400 punktów do zdobycia, więc nic nie jest jeszcze przesądzone. Jednak bardzo wyrównana i zacięta rywalizacja w tegorocznej edycji Volkswagen Castrol Cup pokazuje, że w końcówce sezonu każdy punkt może być na wagę złota. W Czechach na awans do czołowej trójki punktacji pucharu z pewnością będą liczyć najlepsi z Polaków. Zarówno doświadczony Steinhof, jak i Kisiel doskonale znają Autodrom Most. Na bardzo krętym i specyficznym czeskim torze doświadczenie może mocno przybliżyć polskich kierowców do sukcesu.
Skoczek kontra bramkarz
Za kierownicą jednego z 310-konnych Golfów GTI, jakie wyjadą na tor Autodrom Most, zasiądzie Sven Hannawald, wielki rywal Adama Małysza w skokach narciarskich przed laty. Niemiec Jest jedynym zawodnikiem, któremu udało się wygrać wszystkie cztery konkursy w prestiżowym Turnieju Czterech Skoczni. Oprócz tego Hannawald na swoim koncie ma takie sukcesy, jak drużynowe mistrzostwo olimpijskie, drużynowe mistrzostwo świata, a także dwa indywidualne triumfy w mistrzostwach świata w lotach narciarskich. W 2002 r. na igrzyskach olimpijskich w Salt Lake City zdobył także srebrny medal na małej skoczni.Hannawald po zakończeniu kariery adrenalinę, jakiej dostarczały mu skoki, zastąpił tą wydzielaną podczas rywalizacji w wyścigach samochodowych. Pierwszy kontakt Niemca z wyścigami miał miejsce podczas finałowej rundy niemieckiego pucharu Seata Leona. W kolejnych sezonach 39-latek z Erlabrunn rywalizował także za kierownicą Porsche 911 GT3 w rundach serii ADAC GT Masters. W sezonach 2011, 2012 i 2014 Hannawald gościnnie występował w wyścigach serii Scirocco R-Cup. Jego najlepszym rezultatem wywalczonym za kierownicą pucharowego Volkswagena Scirocco było 18. miejsce w drugim wyścigu na torze Red Bull Ring w 2011 r.Dla Hannawalda czeska runda Volkswagen Castrol Cup będzie drugą w tym roku okazją do zmierzenia się z Jerzym Dudkiem. Ci dwaj wybitni sportowcy, w połowie lipca rywalizowali ze sobą podczas wyścigu gwiazd Scirocco R-Cup w Moskwie. W zmaganiach na Moscow Raceway górą był polski piłkarz. Hannawald uderzył w auto Dudka, ale byłemu bramkarzowi Realu Madryt to nie przeszkodziło - Dudek obronił swoją pozycję i dojechał do mety zawodów na 9. miejscu. Z kolei Hannawald, po kolejnym kontakcie, tym razem z seksowną modelką Inessą Tuszkanową, nie ukończył zawodów. Który z nich będzie górą w Moście? Przekonamy się już w sobotę i niedzielę, 9 i 10 sierpnia.
21 zakrętów na 4 kilometrach
Czeskie miasto Most to miejsce, w którym odradzał się sport motorowy w powojennej Czechosłowacji. Początkowo - od 1947 r., na tym torze zbudowanym wokół browaru, odbywały się wyścigi motocyklowe. Wyścigi samochodowe wznowiono pięć lat później. Obiekt, na który wyjadą pucharowe Golfy, budowano w latach 1978-1983 na terenie byłej kopalni odkrywkowej. W 1995 r. obiekt przejęła spółka Autodrom Most s.r.o. i skupiła swoje wysiłki na poprawie bezpieczeństwa i funkcjonalności zaniedbanego toru. Co ciekawe, inżynierowie, którzy zaprojektowali ten tor mieli bardzo trudne zadanie. W socjalistycznych realiach Czechosłowacji nie mogli odwiedzać torów na zachodzie i konsultować się z ich konstruktorami.Na czeskim torze kierowcy wyścigowi mogą liczyć na wiele atrakcji. Obiekt w Moście ma 4,2 km długości, a na tym dystansie jest aż 9 lewych i 12 prawych zakrętów. Nie brakuje też długiej (792 m) prostej. To oznacza, że na tym torze kluczowa będzie linia jazdy oraz odnalezienie odpowiednich miejsc do efektywnego wykorzystania systemu Push - to Pass. Rekord toru - 1:26,610 s. należy do Stefana Mucke. Niemiec uzyskał ten rezultat za kierownicą samochodu z serii DTM.
Wypowiedzi przed czwartą rundą Volkswagen Castrol Cup na torze Autodrom Most:
Jakub Litwin, 12. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Tor w Moście to obiekt, który jest mi dobrze znany i bardzo lubię się na nim ścigać. Start w kolejnych zawodach jest dla mnie bardzo ważny z jednego powodu: chcę odzyskać radość ze ścigania, która w ostatnich rundach nie mogłem poczuć z powodu licznych kontaktów i kolizji na torze. Dlatego jak zawszę liczę na walkę fair-play. Po tych kilku niepowodzeniach, wracam jeszcze silniejszy do walki o najwyższe lokaty. Chcę mocno zaakcentować swoją obecność w pucharze w ten weekend. Wierzę, że będzie to udany i szczęśliwy weekend dla mnie oraz mojego zespołu".
Marcin Jaros, 14. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Przed nami półmetek sezonu, w którym już zdobyłem wiele cennych doświadczeń. Po udanych wyścigach w drugiej rundzie pucharu mój apetyt wzrósł, dlatego skupiam się na jak najszybszej, bezbłędnej i perfekcyjnej jeździe. Nie myślę o wynikach. Te na pewno przyjdą z czasem. Tor w Moście jest mi bardzo dobrze znany. Uwielbiam ten obiekt - odpowiada mi jego konfiguracja pasująca do mojego stylu jazdy. Jestem dobrej myśli i liczę na interesujące zawody nie tylko dla zawodników".
Dylan Pereira, 13. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Runda w Poznaniu była dla mnie zdecydowanie bardziej udana niż poprzednie starty w Volkswagen Castrol Cup, dlatego z optymizmem czekam na pierwszą w tym roku wizytę w Czechach. Nie jeździłem nigdy wcześniej na Autodrom Most, więc na razie intensywnie korzystam z symulatora, żeby jak najlepiej poznać trasę tego obiektu i już wiem, że to nie będą łatwe wyścigi. Trasa jest bardzo kręta, wiele zakrętów wymaga dobrego przećwiczenia, bo można na nich stracić sporo cennych ułamków sekund. Oprócz tego, jako sportowiec, przygotowuję się także fizycznie, ponieważ na torze i w samochodzie mogą panować bardzo wysokie temperatury. Liczę na to, że ten tor przypadnie mi do gustu i wywiozę z Czech sporo punktów".
Paweł Krężelok, 8. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Od ostatniej rundy w Poznaniu minęło już sporo czasu. Dbałem o to, żeby ten okres jak najlepiej przepracować. Zarówno jeśli chodzi o samą jazdę samochodem, jak i przygotowanie fizyczne. Tor w Czechach bardzo lubię. Miałem okazje się na nim ścigać w zeszłym roku. Jest on bardzo wymagających technicznie i trudny. Jednak tego typu tory lubię najbardziej. Chciałbym dobrze pojechać w kwalifikacjach".
					
Kto zatrzyma Kupcikasa?
Po pierwszych trzech tegorocznych rundach Volkswagen Castrol Cup na czele punktacji pucharu widnieje nazwisko litewskiego kierowcy. Robertas Kupcikas, bo o nim mowa, zgromadził do tej pory 220 punktów. Litwin ma na swoim koncie trzy wygrane z rzędu - dwie odniesione na EuroSpeedway Lausitz i jedną w Poznaniu. Jedno zwycięstwo mniej i 26 punktów straty do Kupcikasa ma wicelider punktacji - Marcus Fluch. Szwed musi jednak pamiętać nie tylko o ściganiu Kupcikasa, lecz także uważać na Jeffreya Krugera, który ma zaledwie dwa punkty mniej niż równo jeżdżący wicelider. Rewelacyjny debiutant z RPA pokazał, że błyskawicznie potrafi się odnaleźć na nieznanych mu torach. W drugim wyścigu na torze w Poznaniu, Kruger odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w sezonie.
Skoczek kontra bramkarz
Za kierownicą jednego z 310-konnych Golfów GTI, jakie wyjadą na tor Autodrom Most, zasiądzie Sven Hannawald, wielki rywal Adama Małysza w skokach narciarskich przed laty. Niemiec Jest jedynym zawodnikiem, któremu udało się wygrać wszystkie cztery konkursy w prestiżowym Turnieju Czterech Skoczni. Oprócz tego Hannawald na swoim koncie ma takie sukcesy, jak drużynowe mistrzostwo olimpijskie, drużynowe mistrzostwo świata, a także dwa indywidualne triumfy w mistrzostwach świata w lotach narciarskich. W 2002 r. na igrzyskach olimpijskich w Salt Lake City zdobył także srebrny medal na małej skoczni.Hannawald po zakończeniu kariery adrenalinę, jakiej dostarczały mu skoki, zastąpił tą wydzielaną podczas rywalizacji w wyścigach samochodowych. Pierwszy kontakt Niemca z wyścigami miał miejsce podczas finałowej rundy niemieckiego pucharu Seata Leona. W kolejnych sezonach 39-latek z Erlabrunn rywalizował także za kierownicą Porsche 911 GT3 w rundach serii ADAC GT Masters. W sezonach 2011, 2012 i 2014 Hannawald gościnnie występował w wyścigach serii Scirocco R-Cup. Jego najlepszym rezultatem wywalczonym za kierownicą pucharowego Volkswagena Scirocco było 18. miejsce w drugim wyścigu na torze Red Bull Ring w 2011 r.Dla Hannawalda czeska runda Volkswagen Castrol Cup będzie drugą w tym roku okazją do zmierzenia się z Jerzym Dudkiem. Ci dwaj wybitni sportowcy, w połowie lipca rywalizowali ze sobą podczas wyścigu gwiazd Scirocco R-Cup w Moskwie. W zmaganiach na Moscow Raceway górą był polski piłkarz. Hannawald uderzył w auto Dudka, ale byłemu bramkarzowi Realu Madryt to nie przeszkodziło - Dudek obronił swoją pozycję i dojechał do mety zawodów na 9. miejscu. Z kolei Hannawald, po kolejnym kontakcie, tym razem z seksowną modelką Inessą Tuszkanową, nie ukończył zawodów. Który z nich będzie górą w Moście? Przekonamy się już w sobotę i niedzielę, 9 i 10 sierpnia.
21 zakrętów na 4 kilometrach
Czeskie miasto Most to miejsce, w którym odradzał się sport motorowy w powojennej Czechosłowacji. Początkowo - od 1947 r., na tym torze zbudowanym wokół browaru, odbywały się wyścigi motocyklowe. Wyścigi samochodowe wznowiono pięć lat później. Obiekt, na który wyjadą pucharowe Golfy, budowano w latach 1978-1983 na terenie byłej kopalni odkrywkowej. W 1995 r. obiekt przejęła spółka Autodrom Most s.r.o. i skupiła swoje wysiłki na poprawie bezpieczeństwa i funkcjonalności zaniedbanego toru. Co ciekawe, inżynierowie, którzy zaprojektowali ten tor mieli bardzo trudne zadanie. W socjalistycznych realiach Czechosłowacji nie mogli odwiedzać torów na zachodzie i konsultować się z ich konstruktorami.Na czeskim torze kierowcy wyścigowi mogą liczyć na wiele atrakcji. Obiekt w Moście ma 4,2 km długości, a na tym dystansie jest aż 9 lewych i 12 prawych zakrętów. Nie brakuje też długiej (792 m) prostej. To oznacza, że na tym torze kluczowa będzie linia jazdy oraz odnalezienie odpowiednich miejsc do efektywnego wykorzystania systemu Push - to Pass. Rekord toru - 1:26,610 s. należy do Stefana Mucke. Niemiec uzyskał ten rezultat za kierownicą samochodu z serii DTM.
Wypowiedzi przed czwartą rundą Volkswagen Castrol Cup na torze Autodrom Most:
Jakub Litwin, 12. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Tor w Moście to obiekt, który jest mi dobrze znany i bardzo lubię się na nim ścigać. Start w kolejnych zawodach jest dla mnie bardzo ważny z jednego powodu: chcę odzyskać radość ze ścigania, która w ostatnich rundach nie mogłem poczuć z powodu licznych kontaktów i kolizji na torze. Dlatego jak zawszę liczę na walkę fair-play. Po tych kilku niepowodzeniach, wracam jeszcze silniejszy do walki o najwyższe lokaty. Chcę mocno zaakcentować swoją obecność w pucharze w ten weekend. Wierzę, że będzie to udany i szczęśliwy weekend dla mnie oraz mojego zespołu".
Marcin Jaros, 14. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Przed nami półmetek sezonu, w którym już zdobyłem wiele cennych doświadczeń. Po udanych wyścigach w drugiej rundzie pucharu mój apetyt wzrósł, dlatego skupiam się na jak najszybszej, bezbłędnej i perfekcyjnej jeździe. Nie myślę o wynikach. Te na pewno przyjdą z czasem. Tor w Moście jest mi bardzo dobrze znany. Uwielbiam ten obiekt - odpowiada mi jego konfiguracja pasująca do mojego stylu jazdy. Jestem dobrej myśli i liczę na interesujące zawody nie tylko dla zawodników".
Dylan Pereira, 13. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Runda w Poznaniu była dla mnie zdecydowanie bardziej udana niż poprzednie starty w Volkswagen Castrol Cup, dlatego z optymizmem czekam na pierwszą w tym roku wizytę w Czechach. Nie jeździłem nigdy wcześniej na Autodrom Most, więc na razie intensywnie korzystam z symulatora, żeby jak najlepiej poznać trasę tego obiektu i już wiem, że to nie będą łatwe wyścigi. Trasa jest bardzo kręta, wiele zakrętów wymaga dobrego przećwiczenia, bo można na nich stracić sporo cennych ułamków sekund. Oprócz tego, jako sportowiec, przygotowuję się także fizycznie, ponieważ na torze i w samochodzie mogą panować bardzo wysokie temperatury. Liczę na to, że ten tor przypadnie mi do gustu i wywiozę z Czech sporo punktów".
Paweł Krężelok, 8. miejsce w klasyfikacji generalnej: „Od ostatniej rundy w Poznaniu minęło już sporo czasu. Dbałem o to, żeby ten okres jak najlepiej przepracować. Zarówno jeśli chodzi o samą jazdę samochodem, jak i przygotowanie fizyczne. Tor w Czechach bardzo lubię. Miałem okazje się na nim ścigać w zeszłym roku. Jest on bardzo wymagających technicznie i trudny. Jednak tego typu tory lubię najbardziej. Chciałbym dobrze pojechać w kwalifikacjach".
źródło: informacja prasowa/volkswagencastrolcup.pl
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Volkswagen Castrol Cup w Moście - pojedynek Jerzego Dudka i Svena Hannawalda
Podobne: Volkswagen Castrol Cup w Moście - pojedynek Jerzego Dudka i Svena Hannawalda
				 Jerzy Dudek vs Sven Hannawald w wyścigach Volkswagen Castrol Cup (wideo) »
Jerzy Dudek vs Sven Hannawald w wyścigach Volkswagen Castrol Cup (wideo) »
					
					 Volkswagen Castrol Cup: Kupcikas dokłada drugi triumf w Moście »
Volkswagen Castrol Cup: Kupcikas dokłada drugi triumf w Moście »
					
					 Jerzy Dudek profesjonalnym kierowcą wyścigowym! Pojedzie cały sezon w Volkswagen Castrol Cup »
Jerzy Dudek profesjonalnym kierowcą wyścigowym! Pojedzie cały sezon w Volkswagen Castrol Cup »
					
					 Volkswagen Castrol Cup: Kalendarz na sezon 2014 zatwierdzony. Wyścigowe Golfy odwiedzą Lausitzring i Most »
Volkswagen Castrol Cup: Kalendarz na sezon 2014 zatwierdzony. Wyścigowe Golfy odwiedzą Lausitzring i Most »
					
				Podobne galerie: Volkswagen Castrol Cup w Moście - pojedynek Jerzego Dudka i Svena Hannawalda
				 Volkswagen Castrol Cup - Slovakia Ring 2014 »
Volkswagen Castrol Cup - Slovakia Ring 2014 »
					
					 Volkswagen Castrol Cup - Autodrom Most 2014 »
Volkswagen Castrol Cup - Autodrom Most 2014 »
					
					 Volkswagen Castrol Cup - EuroSpeedway Lausitz 2014 »
Volkswagen Castrol Cup - EuroSpeedway Lausitz 2014 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit Volkswagen
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			

 Robertas Kupcikas
Robertas Kupcikas


 Jerzy Dudek
Jerzy Dudek Sven Hannawald w Scirocco R-Cup
Sven Hannawald w Scirocco R-Cup Sven Hannawald
Sven Hannawald Jerzy Dudek
Jerzy Dudek Jerzy Dudek i Sven Hannawald na zdjęciu pamiątkowym z wyścigu gwiazd w Scirocco R-Cup
Jerzy Dudek i Sven Hannawald na zdjęciu pamiątkowym z wyścigu gwiazd w Scirocco R-Cup Autodrom Most
Autodrom Most Autodrom Most
Autodrom Most 
						
						 
						
						 Tapety Volkswagen
						
						Tapety Volkswagen  Chevrolet Camaro SS
Chevrolet Camaro SS  Grand Prix Francji - Magny Cours - pitbabes
Grand Prix Francji - Magny Cours - pitbabes  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Tapety Aprilia
Tapety Aprilia  
 
			
 
 
			