Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi pokonało Porsche w fantastycznej walce o triumf na Spa

WEC: Audi pokonało Porsche w fantastycznej walce o triumf na Spa
2015-05-02 - G. Filiks Tagi: WEC, World Endurance Championship, Wyścigi długodystansowe, Spa, Audi
Andre Lotterer, Benoit Treluyer i Marcel Fassler odnieśli drugie zwycięstwo dla Audi na dwa dotąd rozegrane wyścigi tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Swiata (WEC), wygrywając na torze Spa-Francorchamps po kolejnym epickim pojedynku z kierowcami Porsche.
Audi R18 e-tron quattro oznaczone numerem 7 po sześciu godzinach rywalizacji triumfowało z przewagą zaledwie 13 sekund nad Porsche 919 Hybrid nr 18 załogi Marc Lieb, Romain Dumas i Neel Jani.
Audi R18 e-tron quattro nr 7. Samochód jechał w specyfikacji z niskim dociskiem, szykowanej na 24-godzinny wyścig Le Mans
Benoit Treluyer, Marcel Fassler i Andre Lotterer świętują zwycięstwo
Lotterer przejął prowadzenie na początku czwartej godziny zmagań dzięki niezmienianiu opon w pit-stopie.
Właśnie ten sposób na zaoszczędzenie czasu dał Audi wygraną, bo o ile rywal też po niego sięgał, o tyle na dłużej używanym ogumieniu już nie miał lepszego tempa.
Przez resztę rywalizacji, Porsche dwukrotnie odzyskiwało pozycję lidera, ale i dwukrotnie ją ponownie traciło. Zawody zostały okraszone manewrem wyprzedzania Treluyera na przewodzącym klasyfikacji wyścigu Liebie po zewnętrznej zakrętu Des Fagnes.
Poza Audi nr 7 i Porsche nr 18, z prototypów LMP1 bezproblemowy występ zaliczyła jeszcze tylko Toyota TS040 Hybrid nr 2 załogi Alexander Wurz, Stephane Sarrazin, Mike Conway. Jednak zwyczajnie nie miała szybkości na walkę o zwycięstwo czy nawet o podium i mimo kłopotów większości konkurentów, wciąż zajęła tylko 5. lokatę.
Najniższy stopień podium przypadł Timo Bernhardowi, Markowi Webberowi oraz Brendonowi Hartleyowi z najszybszego w kwalifikacjach Porsche nr 18, choć samochód musiał karnie przejeżdżać przez aleję serwisową po tym, jak Hartley przestrzelił szykanę Bus Stop, a potem jeszcze niedomagał mu amortyzator.
Z kolei czwarte na mecie dodatkowe Audi nr 9 załogi Rene Rast, Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi, poniosło straty czasowe przez utratę szyby z lewych drzwi.
Dodatkowe Porsche nr 19 dosiadane przez Nico Hulkenberga z Formuły 1, pogromcę Kuby Giermaziaka w Porsche Supercup - Earla Bambera, a także Nicka Tandy'ego, musiało natomiast być naprawiane z przodu. Uszkodził je Tandy, zderzając się z Kevinem Estre z Porsche 911 RSR kategorii GT.
Wreszcie aktualni mistrzowie świata Anthony Davidson i Sebastien Buemi w Toyocie nr 1 byli trapieni problemami najpierw z przepustnicą, a później z elektryką, wobec czego wylądowali na ostatniej wśród pojazdów LMP1 ósmej pozycji.W klasie LMP2 zwyciężył prototyp Gibson 015S z silnikiem Nissana zespołu Jota Sport znanego ze startów w European Le Mans Series. Harry Tincknell, Mitch Evans i Simon Dolan triumfowali nim mimo kary "drive through" za falstart.
W kategoriach GTE Pro oraz GTE Am wygrały Aston Martiny Vantage V8.W GTE Pro zwyciężyła załoga Richie Stanaway, Fernando Rees i Alex MacDowall, w GTE Am triumf święcili Pedro Lamy, Mathias Lauda oraz Paul Dalla Lana.
Kolejną eliminacją WEC będzie 24-godzinny wyścig Le Mans w dniach 13-14 czerwca. Po raz pierwszy w powojennej historii przystąpi do niego Polak, wspomniany wcześniej Giermaziak.
Skrót wyścigu
Audi R18 e-tron quattro oznaczone numerem 7 po sześciu godzinach rywalizacji triumfowało z przewagą zaledwie 13 sekund nad Porsche 919 Hybrid nr 18 załogi Marc Lieb, Romain Dumas i Neel Jani.


Właśnie ten sposób na zaoszczędzenie czasu dał Audi wygraną, bo o ile rywal też po niego sięgał, o tyle na dłużej używanym ogumieniu już nie miał lepszego tempa.
Przez resztę rywalizacji, Porsche dwukrotnie odzyskiwało pozycję lidera, ale i dwukrotnie ją ponownie traciło. Zawody zostały okraszone manewrem wyprzedzania Treluyera na przewodzącym klasyfikacji wyścigu Liebie po zewnętrznej zakrętu Des Fagnes.
Poza Audi nr 7 i Porsche nr 18, z prototypów LMP1 bezproblemowy występ zaliczyła jeszcze tylko Toyota TS040 Hybrid nr 2 załogi Alexander Wurz, Stephane Sarrazin, Mike Conway. Jednak zwyczajnie nie miała szybkości na walkę o zwycięstwo czy nawet o podium i mimo kłopotów większości konkurentów, wciąż zajęła tylko 5. lokatę.
Z kolei czwarte na mecie dodatkowe Audi nr 9 załogi Rene Rast, Filipe Albuquerque, Marco Bonanomi, poniosło straty czasowe przez utratę szyby z lewych drzwi.
Dodatkowe Porsche nr 19 dosiadane przez Nico Hulkenberga z Formuły 1, pogromcę Kuby Giermaziaka w Porsche Supercup - Earla Bambera, a także Nicka Tandy'ego, musiało natomiast być naprawiane z przodu. Uszkodził je Tandy, zderzając się z Kevinem Estre z Porsche 911 RSR kategorii GT.
Wreszcie aktualni mistrzowie świata Anthony Davidson i Sebastien Buemi w Toyocie nr 1 byli trapieni problemami najpierw z przepustnicą, a później z elektryką, wobec czego wylądowali na ostatniej wśród pojazdów LMP1 ósmej pozycji.W klasie LMP2 zwyciężył prototyp Gibson 015S z silnikiem Nissana zespołu Jota Sport znanego ze startów w European Le Mans Series. Harry Tincknell, Mitch Evans i Simon Dolan triumfowali nim mimo kary "drive through" za falstart.
W kategoriach GTE Pro oraz GTE Am wygrały Aston Martiny Vantage V8.W GTE Pro zwyciężyła załoga Richie Stanaway, Fernando Rees i Alex MacDowall, w GTE Am triumf święcili Pedro Lamy, Mathias Lauda oraz Paul Dalla Lana.
WEC - sezon 2015 - 6 Hours of Spa-Francorchamps - wyścig (TOP 10) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr) | Zespół/Samochód-Silnik | Strata | Klasa | ||
1. | Fassler / Lotterer / Treluyer (7) | Audi R18 e-tron quattro | 176 okr. | LMP1 | |
2. | Dumas / Jani / Lieb (18) | Porsche 919 Hybrid | +13.424 sek. | LMP1 | |
3. | Bernhard / Webber / Hartley (17) | Porsche 919 Hybrid | +1 okr. | LMP1 | |
4. | Albuquerque / Bonanomi / Rast (9) | Audi R18 e-tron quattro | +2 okr. | LMP1 | |
5. | Wurz / Sarrazin / Conway (2) | Toyota TS040 Hybrid | +3 okr. | LMP1 | |
6. | Hulkenberg / Bamber / Tandy (19) | Porsche 919 Hybrid | +3 okr. | LMP1 | |
7. | Di Grassi / Duval / Jarvis (8) | Audi R18 e-tron quattro | +8 okr. | LMP1 | |
8. | Davidson / Buemi (1) | Toyota TS040 Hybrid | +14 okr. | LMP1 | |
9. | Dolan / Evans / Tincknell (38) | Jota Sport / Gibson 015S - Nissan | +15 okr. | LMP2 | |
10. | Yacaman / Derani / Gonzalez (28) | G-Drive Racing / Ligier JS P2 - Nissan | +16 okr. | LMP2 |
źródło: fot. fiawec.com, Audi Sport,
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Audi pokonało Porsche w fantastycznej walce o triumf na Spa
Podobne: WEC: Audi pokonało Porsche w fantastycznej walce o triumf na Spa




Podobne galerie: WEC: Audi pokonało Porsche w fantastycznej walce o triumf na Spa



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter