Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa

WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa

Audi niespodziewanie wygrało pełną dramatów i zwrotów akcji drugą tegoroczną rundę mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych (World Endurance Championship), rozegraną na kultowym torze Spa-Francorchamps.
 
Skrót wyścigu

W 6-godzinnych zawodach w Belgii problemy dopadły wszystkie sześć fabrycznych prototypów LMP1. Jednak Audi R18 załogi Lucas di Grassi / Loic Duval / Oliver Jarvis tylko zapobiegawczo zjechało na wymianę karoserii z tyłu, gdy już miało bezpieczną przewagę nad rywalami.
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na SpaWEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa
Marka spod znaku czterech przeplatających się pierścieni odbiła sobie utratę zwycięstwa na inaugurację sezonu 2016 na Silverstone przez dyskwalifikację, a di Grassi i Jarvis triumfowali w WEC po raz pierwszy w karierze.

Ich samochód wysunął się na prowadzenie w trakcie 4. godziny rywalizacji, gdy w Toyocie nr 5 uległ awarii silnik. Zanim do tego doszło, pojazd japońskiego koncernu liderował z przewagą okrążenia. Przeskoczył najszybsze w kwalifikacjach Porsche z numerem 1 nie zmieniając opon w pit-stopie.
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na SpaWEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa
Porsche nr 1 po oddaniu pierwszej pozycji dwa razy zjeżdżało do boksów z przebitą oponą, później straciło w pit-stopie 10 minut na naprawę przodu, a następnie zupełnie przestało się liczyć, kiedy zabrano się za wymienienie mu systemu odzyskiwania energii na przedniej osi.

Drugie Porsche przejechało niemal cały wyścig z ograniczoną mocą, wskutek problemów z układem hybrydowym. Mimo to Marc Lieb, Neel Jani i Romain Dumas jeszcze zajęli 2. miejsce.
Drugie Audi (nr 7) poniosło straty przez wizyty w alei serwisowej spowodowane uszkodzeniami podłogi samochodu. Dodatkowo Marcel Fassler spowodował kolizję z wozem LMP2.

Natomiast druga Toyota (nr 6) najpierw też miała zderzenie z wozem LMP2, gdy prowadził ją Mike Conway, a później w maszynie odmówiła posłuszeństwa elektronika.

Kłopoty faworytów sprawiły, że drugi raz z rzędu na najniższym stopniu podium stanęli kierowcy prywatnego Rebelliona - ci sami, co na Silverstone. Alexandre Imperatori, Dominik Kraihamer oraz Matheo Tuscher. Mimo, że Kraihamer miał stłuczkę, obrócił się i został za to ukarany.
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na SpaWEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa
Drugi Rebellion drugi raz z rzędu uplasował się na 4. lokacie.

Pozostałe klasy


W kategorii LMP2 w wyniku neutralizacji doszło do wyrównanej i ciekawej walki o zwycięstwo w finałowej godzinie zawodów z udziałem czterech pojazdów. Wygrał zespół Signatech Alpine wystawiający prototyp Oreca 05 z silnikiem Nissana, przemianowany w tej ekipie na Alpine A460. Samochód prowadzili Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes i Stephane Richelmi.
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na SpaWEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa
W GTE Pro wydarzyły się dwa spektakularne wypadki. Stefan Mucke wyleciał Fordem GT z Eau Rouge i rozbił się na bandzie z opon, zaś wcześniej Nicki Thiim po zderzeniu z prototypem LMP2 i również wpadnięciu na bandę z opon dachował swoim Aston Martinem.

Triumfowało Ferrari 488 GTE duetu Sam Bird / Davide Rigon. Brytyjczyk i Włoch odnieśli drugie zwycięstwo z rzędu korzystając na ogromnym pechu siostrzanej załogi Gianmaria Bruni / James Calado, którzy prowadzili od startu, ale w samej końcówce zjechali do boksów przez kłopoty z silnikiem.
WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na SpaWEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa
W GTE Am wygrał Aston Martin Vantage GTE prowadzony przez Pedro Lamy'ego, Mathiasa Laudę i Paula Dalla Lanę.
Mistrzostwa świata w wyścigach długodystansowych (World Endurance Championship) - sezon 2016 - 6 Hours of Spa-Francorchamps - wyścig (TOP 10)

Załoga (nr)
Zespół/Samochód-SilnikStrataKlasa
1. Di Grassi / Duval / Jarvis (8)
Audi / Audi R18
160 okr.
LMP1
2. Dumas / Jani / Lieb (2)
Porsche / Porsche 919 Hybrid
+2 okr.
LMP1
3.
Tuscher / Kraihamer / Imperatori (13) Rebellion / Rebellion R-One - AER
+4 okr.
LMP1
4. Prost / Piquet Jr / Hiedfeld (12)
Rebellion / Rebellion R-One - AER
+5 okr.
LMP1
5. Fassler / Lotterer / Treluyer (7)
Audi / Audi R18
+5 okr.LMP1
6.
Trummer / Webb / Rossiter (4)
ByKolles / CLM P1/01 - AER
+9 okr.
LMP1
7. Lapierre / Menezes / Richelmi (36)
Signatech Alpine / Alpine A460 - Nissan
+9 okr.
LMP2
8. Dalziel / Derani / Cumming (31)
Extreme Speed / Ligier JS P2 - Nissan
+9 okr.
LMP2
9.Merhi / Bradley / Rao (45)Manor / Oreca 05 - Nissan
+9 okr.
LMP2
10.Senna / Albuquerque / Gonzalez (43)
RGR Sport by Morand / Ligier JS P2 - Nissan
+9 okr.
LMP2
Kolejną eliminacją WEC będzie 24-godzinny wyścig Le Mans w dniach 18-19 czerwca.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

WEC: Audi triumfatorem wyniszczającego wyścigu na Spa