Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Audi wydłużyło tył R18 e-tron quattro - specjalnie na 24h Le Mans

WEC: Audi wydłużyło tył R18 e-tron quattro - specjalnie na 24h Le Mans
2013-04-26 - G. Filiks Tagi: Wyścigi długodystansowe, 24h Le Mans, Audi R18 e-tron quattro
Audi zaprezentowało nową, eksperymentalną wersję 'long-tail' swojego hybrydowego prototypu R18 e-tron quattro, która może wystąpić w tegorocznej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
'Long-tail' ma dłuższy tył od standardowego samochodu, mimo to wciąż liczy 4.650 metrów. Jakim sposobem? W pierwotnej wersji R18 e-tron quattro tylne skrzydło wystaje za bryłę pojazdu, w wariancie 'long-tail' jest nią całkowicie wsparte. „Chodzi po prostu o inne rozłożenie propocji w limicie długości samochodu". - wyjaśnia Audi Sport na profilu facebookowym. Wersja 'long-tail' powstała specjalnie na 24h Le Mans, by dostosować R18 e-tron quattro do długich prostych toru Circuit de la Sarthe. Auto zostanie najpierw sprawdzone podczas majowego, 6-godzinnego wyścigu na Spa, drugiej rundy sezonu 2013 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC). Pojadą nim Marc Gene, Lucas di Grassi oraz Oliver Jarvis. W Belgii zjawią się też dwie standardowe wersje prototypu Audi.
„Jednak nie będziemy porównywać całych czasów okrążeń obu wariantów pojazdu. Zamiast tego, przeanalizujemy różnice tempa między nimi w poszczególnych sektorach toru". - dodało Audi Sport w oświadczeniu prasowym.
'Long-tail' ma dłuższy tył od standardowego samochodu, mimo to wciąż liczy 4.650 metrów. Jakim sposobem? W pierwotnej wersji R18 e-tron quattro tylne skrzydło wystaje za bryłę pojazdu, w wariancie 'long-tail' jest nią całkowicie wsparte. „Chodzi po prostu o inne rozłożenie propocji w limicie długości samochodu". - wyjaśnia Audi Sport na profilu facebookowym. Wersja 'long-tail' powstała specjalnie na 24h Le Mans, by dostosować R18 e-tron quattro do długich prostych toru Circuit de la Sarthe. Auto zostanie najpierw sprawdzone podczas majowego, 6-godzinnego wyścigu na Spa, drugiej rundy sezonu 2013 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC). Pojadą nim Marc Gene, Lucas di Grassi oraz Oliver Jarvis. W Belgii zjawią się też dwie standardowe wersje prototypu Audi.
„Jednak nie będziemy porównywać całych czasów okrążeń obu wariantów pojazdu. Zamiast tego, przeanalizujemy różnice tempa między nimi w poszczególnych sektorach toru". - dodało Audi Sport w oświadczeniu prasowym.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Audi wydłużyło tył R18 e-tron quattro - specjalnie na 24h Le Mans
Podobne: WEC: Audi wydłużyło tył R18 e-tron quattro - specjalnie na 24h Le Mans




Podobne galerie: WEC: Audi wydłużyło tył R18 e-tron quattro - specjalnie na 24h Le Mans
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter