Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Debiuty Rebelliona R-One i Lotusa T129 w kategorii LMP1 odłożone na drugi wyścig sezonu
WEC: Debiuty Rebelliona R-One i Lotusa T129 w kategorii LMP1 odłożone na drugi wyścig sezonu
2014-04-12 - G. Filiks Tagi: Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Rebellion R-One, Lotus T129
W przyszłotygodniowej inauguracji sezonu 2014 Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC) na torze Silverstone nie wystartują nowe prototypy najwyższej kategorii LMP1 zespołów Rebellion i Lotus.
Pierwsza z wymienionych stajni szykuje samochód Rebellion R-One z silnikiem Toyoty, zaprojektowany i zbudowany przez uznaną firmę ORECA. Jednak auto nie będzie gotowe na czas i do 6-godzinnych zawodów na Silverstone w następny weekend Rebellion wystawi jeszcze używane w poprzednich latach dwa prototypy Lola-Toyota B12/60.
FIA nawet pozwoliła zwiększyć ich osiągi, by mogły rywalizować z pojazdami skontruowanymi w oparciu o nowe przepisy techniczne LMP1.
Rebellion R-One ma zadebiutować podczas drugiej tegorocznej rundy WEC - 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps w maju, choć jeszcze nie jest to do końca pewne.
Lotus T129 też poczeka
Tak samo rzecz ma się w przypadku Lotusa T129, drugiego nowego prototypu LMP1 prywatnego zespołu. Za nazwą Lotus kryje się bowiem nie brytyjski producent sportowych samochodów, a niemiecko-rumuński team Kodewa, dotychczas rywalizujący w LMP2. Ekipa musiała odłożyć pierwszy start w LMP1, ponieważ szykowany przez nią samochód w ostatniej chwili został bez silnika.
Udało się znaleźć zastępczą jednostkę napędową, ale trzeba teraz przebudować tył wozu - łącznie z monokokiem - by dostosować go do innego motoru.
Lotus jak Rebellion ma nadzieję zacząć ścigać się swoim nowym prototypem od rundy na Spa, zaś zawody na Silverstone zwyczajnie ominie.
Lotus oraz Rebellion będą rywalizować w LMP1 z fabrycznymi Audi, Porsche i Toyotami.
Pierwsza z wymienionych stajni szykuje samochód Rebellion R-One z silnikiem Toyoty, zaprojektowany i zbudowany przez uznaną firmę ORECA. Jednak auto nie będzie gotowe na czas i do 6-godzinnych zawodów na Silverstone w następny weekend Rebellion wystawi jeszcze używane w poprzednich latach dwa prototypy Lola-Toyota B12/60.
FIA nawet pozwoliła zwiększyć ich osiągi, by mogły rywalizować z pojazdami skontruowanymi w oparciu o nowe przepisy techniczne LMP1.
Rebellion R-One ma zadebiutować podczas drugiej tegorocznej rundy WEC - 6-godzinnego wyścigu na Spa-Francorchamps w maju, choć jeszcze nie jest to do końca pewne.
Lotus T129 też poczeka
Tak samo rzecz ma się w przypadku Lotusa T129, drugiego nowego prototypu LMP1 prywatnego zespołu. Za nazwą Lotus kryje się bowiem nie brytyjski producent sportowych samochodów, a niemiecko-rumuński team Kodewa, dotychczas rywalizujący w LMP2. Ekipa musiała odłożyć pierwszy start w LMP1, ponieważ szykowany przez nią samochód w ostatniej chwili został bez silnika.
Udało się znaleźć zastępczą jednostkę napędową, ale trzeba teraz przebudować tył wozu - łącznie z monokokiem - by dostosować go do innego motoru.
Lotus jak Rebellion ma nadzieję zacząć ścigać się swoim nowym prototypem od rundy na Spa, zaś zawody na Silverstone zwyczajnie ominie.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Debiuty Rebelliona R-One i Lotusa T129 w kategorii LMP1 odłożone na drugi wyścig sezonu
Podobne: WEC: Debiuty Rebelliona R-One i Lotusa T129 w kategorii LMP1 odłożone na drugi wyścig sezonu
Nowy Lotus LMP1 wycofany ze startu w 24h Le Mans »
Rebellion R-One ruszył na tor »
Weekend w motorsporcie: Alonso i spółka wygrali na Sebring »
WEC: Nowa kategoria hipersamochodów otwarta dla drogowych aut »
Podobne galerie: WEC: Debiuty Rebelliona R-One i Lotusa T129 w kategorii LMP1 odłożone na drugi wyścig sezonu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć