Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Diesle będą słabsze. Silniki benzynowe znów konkurencyjne?
WEC: Diesle będą słabsze. Silniki benzynowe znów konkurencyjne?
2011-10-11 - M. Zabolski Tagi: Regulaminy, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC
Po protestach prywatnych zespołów wprowadzono nowe zapisy do regulaminu startujących w 2012 r. Mistrzostw Świata w Wyścigach Długodystansowych (World Endurance Championship). Po analizach osiągów z torów Spa Francorchamps i Le Mans postanowiono zredukować wydajność silników diesla o około 7 procent. Efekt uzyska się przez modyfikację średnicy zwężki układu dolotowego powietrza oraz zmniejszeniu ciśnienia doładowania turbiny.
Po ostatnich notorycznych wypadkach podczas dublowania w rundach Intercontinental Le Mans Cup, zdecydowano się na obowiązek zwiększenia rozmiaru lusterek oraz wyposażenia je w tryb nocny. Kierowcy w kabinie będą musieli mieć możliwość ich regulacji przy użyciu rozwiązań elektronicznych. Kamera wsteczna będzie wymagana w autach GTE oraz dozwolona we wszystkich pozostałych. Restrykcje dotyczące widoczności nie obejmują nadwozi prototypów LMP1.
Ustalono, że w przyszłrocznym serialu WEC...... silniki diesla będą słabsze o około 7 procent, przez co...
Jednostki napędowe z jednym dolotem będą miały zmniejszoną zwężkę ze średnicy 47,4 mm do 45,8 mm, zaś w przypadku dwóch nastąpi redukcja z 33,5 do 32,4 milimetra. Obecne ciśnienie 3,0 bara zostanie ustawione na poziomie 2,8 bara. Ponadto pojemności baków paliwa w prototypach kategorii LMP1 z silnikami diesla będą zmniejszone o 5 litrów (60 zamiast aktualnych 65).
Sonda: Czy modyfikacje silników diesla wpłyną na konkrencyjność jednostek benzynowych?
Po ostatnich notorycznych wypadkach podczas dublowania w rundach Intercontinental Le Mans Cup, zdecydowano się na obowiązek zwiększenia rozmiaru lusterek oraz wyposażenia je w tryb nocny. Kierowcy w kabinie będą musieli mieć możliwość ich regulacji przy użyciu rozwiązań elektronicznych. Kamera wsteczna będzie wymagana w autach GTE oraz dozwolona we wszystkich pozostałych. Restrykcje dotyczące widoczności nie obejmują nadwozi prototypów LMP1.
... najlepsi będą musieli mocno zakasać rękawy, aby nadal dominowaćWprowadzono również nowe regulacje dotyczące bezpieczeństwa...
Ustalono także zasady dla samochodów hybrydowych. Te będą mogły korzystać z dodatkowego zasilania tylko dla przednich kół i wyłącznie powyżej 120 kilometrów na godzinę. Zdefiniowano również specjalne wymogi dotyczące układów hamulcowych dla hybryd. Wszystkie powyższe zapisy stanowią część dokumentu, według którego zostanie stworzony oficjalny regulamin WEC. Specjalna komisja cyklu zbierze się w tym celu 21 listopada, a ostateczny kształt poznamy najwcześniej w grudniu.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WEC: Diesle będą słabsze. Silniki benzynowe znów konkurencyjne?
Podobne: WEC: Diesle będą słabsze. Silniki benzynowe znów konkurencyjne?
WEC: Audi i Toyotę czeka zacięta walka o mistrzostwo po zmianie regulaminu »
WEC: Trzy auta mogą punktować w 24h Le Mans 2012 »
WEC: Przedstawiono zarys regulaminu na 2012 r. »
Weekend w motorsporcie: Alonso i spółka wygrali na Sebring »
Podobne galerie: WEC: Diesle będą słabsze. Silniki benzynowe znów konkurencyjne?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit