Motorsport » Sporty samochodowe » WEC: Toyota zmienia silnik na sezon 2016

WEC: Toyota zmienia silnik na sezon 2016
2015-06-13 - G. Filiks Tagi: Toyota, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, Silnik, LMP1
Toyota dołująca w kategorii LMP1 podczas obecnego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), ogłosiła zmianę silnika na 2016 rok.
Japończycy najlepsi w sezonie 2014, teraz ustępują Audi oraz Porsche. Postanowili więc porzucić wolnossącą jednostkę napędową V8 o pojemności 3.7 litra już na następny sezon zamiast jak pierwotnie planowali na rok 2017. „Przejdziemy na nowy silnik. Fabryka w Japonii już ciężko nad nim pracuje, ale na razie możemy ujawnić tylko tyle, że będzie benzynowy". - powiedział serwisowi Autosport dyrektor zespołu Toyota Motorsport, Rob Leupen.
Toyota przypuszczalnie postawiła na jednostkę o małej pojemności z turbodoładowaniem, na wzór 2-litrowego V4 turbo w prototypie Porsche. Poza tym, jeszcze zamieni superkondensator magazynujący energię z hamowania na zwykłe baterie, by jak Porsche odzyskiwać maksymalną ilość energii, czyli 8 megadżuli na jednym okrążeniu.
„Czujemy, że musimy przejść do podklasy 8MJ. Można zrobić to i z superkondensatorem, ale zniechęca swoją wagą". - wyjaśnił Leupen.
Autosport dodał, że prototyp Toyoty na sezon 2016 ma nosić oznaczenie TS050 i jest już niemal zaprojektowany.
Japończycy najlepsi w sezonie 2014, teraz ustępują Audi oraz Porsche. Postanowili więc porzucić wolnossącą jednostkę napędową V8 o pojemności 3.7 litra już na następny sezon zamiast jak pierwotnie planowali na rok 2017. „Przejdziemy na nowy silnik. Fabryka w Japonii już ciężko nad nim pracuje, ale na razie możemy ujawnić tylko tyle, że będzie benzynowy". - powiedział serwisowi Autosport dyrektor zespołu Toyota Motorsport, Rob Leupen.
Toyota przypuszczalnie postawiła na jednostkę o małej pojemności z turbodoładowaniem, na wzór 2-litrowego V4 turbo w prototypie Porsche. Poza tym, jeszcze zamieni superkondensator magazynujący energię z hamowania na zwykłe baterie, by jak Porsche odzyskiwać maksymalną ilość energii, czyli 8 megadżuli na jednym okrążeniu.
„Czujemy, że musimy przejść do podklasy 8MJ. Można zrobić to i z superkondensatorem, ale zniechęca swoją wagą". - wyjaśnił Leupen.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
WEC: Toyota zmienia silnik na sezon 2016
WEC: Toyota zmienia silnik na sezon 2016
Gregory22 2015-06-13 13:34
Masakra Silnik V4 Turbo jak to brzmi :-P jeszcze trochę to maksymalnie Silnik Będzie V2 Super Turbo/Elektro 2-cylindrowy , mega oszczędność pół spalinowy pół Elektryczny :-P Było V12 , V10 , V8 , [jest V6 lub V8 ] a teraz kombinują z V4 szok dokąd to zmierza , na pewno nie na ekologię .
Podobne: WEC: Toyota zmienia silnik na sezon 2016



Podobne galerie: WEC: Toyota zmienia silnik na sezon 2016



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Toyota
Galerie zdjęć
Newsletter