Motorsport » Sporty samochodowe » WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring

WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
2014-04-30 - G. Filiks Tagi: Citroen, Hungaroring, WTCC
Podczas nadchodzącej rundy WTCC na torze Hungaroring samochody dominującego Citroena będą jeździć aż 60 kilogramów cięższe niż inne wozy.
To efekt przepisów serii o niwelowaniu różnic w osiągach między autami.
Citroen wszedł do WTCC z hukiem, pewnie wygrywając modelem C-Elysee obie dotąd rozegrane sesje kwalifikacyjne i wszystkie cztery wyścigi. Dlatego nadchodzącego weekendu na Węgrzech każdemu pozostałemu samochodowi z kategorii TC1 - Chevroletowi Cruze, Hondzie Civic i Ładzie Grancie - zostanie odjęte całe 60 kilogramów balastu, z jakim dotychczas jeździł.
Citroen C-Elysee natomiast cały 60-kilogramowy balast musi zachować. To daje szansę rywalom na zbliżenie się do aut francuskiej marki, prowadzonych przez 4-krotnego mistrza WTCC - Yvana Mullera, legendę rajdów Sebastiena Loeba oraz obecnego lidera klasyfikacji generalnej cyklu Jose Marię Lopeza. Według kalkulacji FIA, Citroen C-Elysee podczas dwóch pierwszych tegorocznych eliminacji WTCC był szybszy na pojedynczym okrążeniu niż Chevrolet Cruze średnio o 1.6 sekundy, od Hondy Civic o 1.8 sekundy, zaś od Łady Granty aż o 3.1 sekundy.
Waga samochodów WTCC w kategorii TC1 na torze Hungaroring:
Citroen C-Elysee WTCC - 1160 kg (60 kg balastu)
Chevrolet RML Cruze TC1 - 1100 kg (0 kg balastu)
Honda Civic WTCC - 1100kg (0 kg balastu)
Łada Granta Sport - 1100 kg (0 kg balastu)
To efekt przepisów serii o niwelowaniu różnic w osiągach między autami.
Citroen wszedł do WTCC z hukiem, pewnie wygrywając modelem C-Elysee obie dotąd rozegrane sesje kwalifikacyjne i wszystkie cztery wyścigi. Dlatego nadchodzącego weekendu na Węgrzech każdemu pozostałemu samochodowi z kategorii TC1 - Chevroletowi Cruze, Hondzie Civic i Ładzie Grancie - zostanie odjęte całe 60 kilogramów balastu, z jakim dotychczas jeździł.
Citroen C-Elysee natomiast cały 60-kilogramowy balast musi zachować. To daje szansę rywalom na zbliżenie się do aut francuskiej marki, prowadzonych przez 4-krotnego mistrza WTCC - Yvana Mullera, legendę rajdów Sebastiena Loeba oraz obecnego lidera klasyfikacji generalnej cyklu Jose Marię Lopeza. Według kalkulacji FIA, Citroen C-Elysee podczas dwóch pierwszych tegorocznych eliminacji WTCC był szybszy na pojedynczym okrążeniu niż Chevrolet Cruze średnio o 1.6 sekundy, od Hondy Civic o 1.8 sekundy, zaś od Łady Granty aż o 3.1 sekundy.
Waga samochodów WTCC w kategorii TC1 na torze Hungaroring:
Chevrolet RML Cruze TC1 - 1100 kg (0 kg balastu)
Honda Civic WTCC - 1100kg (0 kg balastu)
Łada Granta Sport - 1100 kg (0 kg balastu)
źródło: touringcartimes.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
Podobne: WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring




Podobne galerie: WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Citroen