Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
			
			
			
			 
									
					
					WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
							2014-04-30 - G. Filiks     Tagi: Citroen, Hungaroring, WTCC
						
						
						Podczas nadchodzącej rundy WTCC na torze Hungaroring samochody dominującego Citroena będą jeździć aż 60 kilogramów cięższe niż inne wozy.
To efekt przepisów serii o niwelowaniu różnic w osiągach między autami.
Citroen wszedł do WTCC z hukiem, pewnie wygrywając modelem C-Elysee obie dotąd rozegrane sesje kwalifikacyjne i wszystkie cztery wyścigi. Dlatego nadchodzącego weekendu na Węgrzech każdemu pozostałemu samochodowi z kategorii TC1 - Chevroletowi Cruze, Hondzie Civic i Ładzie Grancie - zostanie odjęte całe 60 kilogramów balastu, z jakim dotychczas jeździł.
Citroen C-Elysee natomiast cały 60-kilogramowy balast musi zachować. To daje szansę rywalom na zbliżenie się do aut francuskiej marki, prowadzonych przez 4-krotnego mistrza WTCC - Yvana Mullera, legendę rajdów Sebastiena Loeba oraz obecnego lidera klasyfikacji generalnej cyklu Jose Marię Lopeza. Według kalkulacji FIA, Citroen C-Elysee podczas dwóch pierwszych tegorocznych eliminacji WTCC był szybszy na pojedynczym okrążeniu niż Chevrolet Cruze średnio o 1.6 sekundy, od Hondy Civic o 1.8 sekundy, zaś od Łady Granty aż o 3.1 sekundy.
Waga samochodów WTCC w kategorii TC1 na torze Hungaroring:
Citroen C-Elysee WTCC     - 1160 kg (60 kg balastu)
Chevrolet RML Cruze TC1 - 1100 kg (0 kg balastu)
Honda Civic WTCC - 1100kg (0 kg balastu)
Łada Granta Sport - 1100 kg (0 kg balastu)
	
	
	
	
						
					
					
To efekt przepisów serii o niwelowaniu różnic w osiągach między autami.
Citroen wszedł do WTCC z hukiem, pewnie wygrywając modelem C-Elysee obie dotąd rozegrane sesje kwalifikacyjne i wszystkie cztery wyścigi. Dlatego nadchodzącego weekendu na Węgrzech każdemu pozostałemu samochodowi z kategorii TC1 - Chevroletowi Cruze, Hondzie Civic i Ładzie Grancie - zostanie odjęte całe 60 kilogramów balastu, z jakim dotychczas jeździł.
Citroen C-Elysee natomiast cały 60-kilogramowy balast musi zachować. To daje szansę rywalom na zbliżenie się do aut francuskiej marki, prowadzonych przez 4-krotnego mistrza WTCC - Yvana Mullera, legendę rajdów Sebastiena Loeba oraz obecnego lidera klasyfikacji generalnej cyklu Jose Marię Lopeza. Według kalkulacji FIA, Citroen C-Elysee podczas dwóch pierwszych tegorocznych eliminacji WTCC był szybszy na pojedynczym okrążeniu niż Chevrolet Cruze średnio o 1.6 sekundy, od Hondy Civic o 1.8 sekundy, zaś od Łady Granty aż o 3.1 sekundy.
Waga samochodów WTCC w kategorii TC1 na torze Hungaroring:
Chevrolet RML Cruze TC1 - 1100 kg (0 kg balastu)
Honda Civic WTCC - 1100kg (0 kg balastu)
Łada Granta Sport - 1100 kg (0 kg balastu)
źródło: touringcartimes.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
Podobne: WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
				 WTCC, Hungaroring: Menu i Muller nie pozwolili na sensacje »
WTCC, Hungaroring: Menu i Muller nie pozwolili na sensacje »
					
					 WTCC, Hungaroring: Huff nie przeszedł Q1! Dobre kwalifikacje dla Villi i Menu »
WTCC, Hungaroring: Huff nie przeszedł Q1! Dobre kwalifikacje dla Villi i Menu »
					
					 WTCC, Hungaroring: Volvo napsuje krwi Chevroletowi? »
WTCC, Hungaroring: Volvo napsuje krwi Chevroletowi? »
					
					 WTCC, Hungaroring: Chevrolety najszybsze w teście. Problemy w debiucie Leonów 1.6 turbo »
WTCC, Hungaroring: Chevrolety najszybsze w teście. Problemy w debiucie Leonów 1.6 turbo »
					
				Podobne galerie: WTCC: Rywale Citroena maksymalnie odciążeni na Hungaroring
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit Citroen
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			







 
						
						 
						
						 Tapety Citroen
						
						Tapety Citroen  Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Nowe Audi A5 Sportback
Nowe Audi A5 Sportback  Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes
Grand Prix Japonii - Fuji - Pitbabes  Tapety Chevrolet
Tapety Chevrolet  
 
			
 
 
			