Motorsport » Sporty samochodowe » WTCC, Walencja: Menu niespokojny przed niedzielnym wyścigiem

WTCC, Walencja: Menu niespokojny przed niedzielnym wyścigiem
Mimo udanego występu w otwierającej sezon rundzie, kierowca Chevroleta Alain Menu, widzi niewielkie szanse na powtórzenie sukcesu swojego zespołu. - Nie sądzę, byśmy mogli liczyć na zwycięstwo, jednak w przeszłości zdarzało nam się uzyskiwać znacznie lepsze wyniki, niż się spodziewaliśmy - informuje Menu.
- Sądzę, że Walencja będzie w tym roku szczególnym wyzwaniem, przez balast, jaki będziemy wieźć. Kierowca Chevroleta może mieć rację, biorąc pod uwagę różnice w wadze poszczególnych modeli. Już w zeszłym roku samochody Chevroleta były cięższe o 20 kg od samochodów jednego z głównych rywali, czyli BMW. Ze względu na wejście w życie nowych przepisów, w tym roku różnica ta wynosi 40 kg. Samochody innych zespołów też ważą mniej - Seaty aż o 50 kg. Podobne obawy ma także drugi kierowca Chevroleta, Yvan Muller, który na początku marca wygrał na torze Monza oba wyścigi pierwszej rundy, a w zeszłym roku odniósł podwójne zwycięstwo właśnie na torze w Walencji. - W zeszłym roku, trzy BMW były przed nami przez cały drugi wyścig i wygraliśmy jedynie, dlatego że wyeliminowali siebie nawzajem w ostatnich zakrętach. Jestem pewien, że możemy być szybcy na jednym okrążeniu, ale w wyścigach będziemy w dużo trudniejszej sytuacji i będziemy musieli zrobić wszystko, co się da żeby oszczędzać opony na końcówkę wyścigu.
Dodajmy, że tegoroczny wyścig został wydłużony o 4 km w stosunku do roku poprzedniego. Czy zmiana to przyczyni się do jeszcze większego zużycia opon w autach Chevroleta na tym torze, przekonamy się już w niedzielę.
- Sądzę, że Walencja będzie w tym roku szczególnym wyzwaniem, przez balast, jaki będziemy wieźć. Kierowca Chevroleta może mieć rację, biorąc pod uwagę różnice w wadze poszczególnych modeli. Już w zeszłym roku samochody Chevroleta były cięższe o 20 kg od samochodów jednego z głównych rywali, czyli BMW. Ze względu na wejście w życie nowych przepisów, w tym roku różnica ta wynosi 40 kg. Samochody innych zespołów też ważą mniej - Seaty aż o 50 kg. Podobne obawy ma także drugi kierowca Chevroleta, Yvan Muller, który na początku marca wygrał na torze Monza oba wyścigi pierwszej rundy, a w zeszłym roku odniósł podwójne zwycięstwo właśnie na torze w Walencji. - W zeszłym roku, trzy BMW były przed nami przez cały drugi wyścig i wygraliśmy jedynie, dlatego że wyeliminowali siebie nawzajem w ostatnich zakrętach. Jestem pewien, że możemy być szybcy na jednym okrążeniu, ale w wyścigach będziemy w dużo trudniejszej sytuacji i będziemy musieli zrobić wszystko, co się da żeby oszczędzać opony na końcówkę wyścigu.
źródło: tct.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
WTCC, Walencja: Menu niespokojny przed niedzielnym wyścigiem
Podobne: WTCC, Walencja: Menu niespokojny przed niedzielnym wyścigiem




Podobne galerie: WTCC, Walencja: Menu niespokojny przed niedzielnym wyścigiem
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter