Motorsport » Sporty samochodowe » 24h Le Mans: Duval utrzymał pole position dla Audi nr 2. Toyoty z tyłu
24h Le Mans: Duval utrzymał pole position dla Audi nr 2. Toyoty z tyłu
2013-06-21 - G. Filiks Tagi: Audi, Wyniki, Kwalifikacje, Duval, 24h Le Mans
Najlepszy czas Loica Duvala z środowych kwalifikacji do 81. edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans pozostał niepobity w dwóch pozostałych sesjach.
Audi utrzymało na czele tabeli wszystkie swoje wozy. Za R18 e-tron quattro nr 2, którym Duval dzieli się z Tomem Kristensenem oraz Allanem McNishem, drugie miejsce zdobył samochód niemieckiego producenta oznaczony numerem 1, trzecie jego wyścigówka nr 3. Toyota musiała uznać wyższość rywala i uplasowała modele TS030 Hybrid na pozycjach 4-5.
W ostatnich kwalifikacjach, przeprowadzonych wczorajszej nocy, było już ciekawie, jednak wynik Duvala i tak pozostał najlepszy. Gorąco zrobiło się podczas finałowych 20 minut. Andre Lotterer w Audi nr 1 oraz di Grassi w Audi nr 3 pojechali szybciej pierwszy sektor, lecz zwolnili na pozostałej części toru Circuit de la Sarthe, tam gdzie asfalt wciąż był wilgotny po popołudniowej ulewie.
Lotterer zbliżył się do czasu Duvala na 1.347 sekundy i odebrał Audi nr 3 drugą lokatę.
Toyota nigdy nie była w stanie zaatakować pole position - oba jej wozy pozostały ponad 4 sekundy od najlepszego czasu. W trzeciej sesji zamieniły się miejscami, bowiem Stephane Sarrazin samochodem nr 8 nieznacznie pobił rezultat z środy auta nr 7.
Wśród prywaciarzy najszybsza okazała się Lola-Toyota nr 12 stajni Rebellion Racing, ale straciła do Audi nr 2 aż 6.5 sekundy.
W kategorii LMP2 pole position rzutem na taśmę wyrwał Morgan-Nissan nr 24 ekipy OAK Racing. Olivier Pla wykręcił nim czas 3:38.621 i poprawił o prawie sekundę najlepszy rezultat z środy pojazdu ORECA-Nissan nr 26 zespołu Delta-ADR.
W GTE Pro pierwsze miejsce utrzymał Aston Martin Vantage nr 99, ale Frederic Makowiecki musiał wczoraj poprawić swój środowy wynik, aby to zrobić. Jego czas pobił bowiem Stefan Mucke w Aston Martinie nr 97. Francuz odpowiedział podkręceniem tempa o sekundę.
Za Aston Martinami, trzecie miejsce zajęło Porsche 911 RSR nr 92, czwarte Ferrari 458 Italia nr 51. Corvetta wystawiająca modele C6-ZR1 nie potrafiła nawiązać walki z europejskimi konkurentami. Jej najszybszy wóz nr 74 stracił do wyniku Makowieckiego cztery sekundy.
Aston Martin nie miał sobie równych również w GTE Am. Na czele pozostał samochód brytyjskiej marki oznaczony numerem 95. Allan Simonsen poprawił wczoraj swój czas z środy o ponad sekundę i właśnie tyle stracił do niego Paolo Ruberti w Porsche nr 88.
W trzech sesjach kwalifikacyjnych łącznie 4 razy wywieszono czerwoną flagę. Poza wspomnianym wcześniej Downsem, wypadek mieli jeszcze Jonny Kane w HPD nr 21 ekipy Strakka, Christophe Bourett w Porsche nr 76 zespołu Imsa i Pierre Thiriet w ORECA-Nissan n 46 teamu TDS. Ostatni z wymienionych czeka na dopuszczenie do wyścigu.
81. edycja 24-godzinnych zawodów Le Mans, będąca trzecią rundą tegorocznej edycji Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), wystartuje w sobotę o godzinie 15:00.
Audi utrzymało na czele tabeli wszystkie swoje wozy. Za R18 e-tron quattro nr 2, którym Duval dzieli się z Tomem Kristensenem oraz Allanem McNishem, drugie miejsce zdobył samochód niemieckiego producenta oznaczony numerem 1, trzecie jego wyścigówka nr 3. Toyota musiała uznać wyższość rywala i uplasowała modele TS030 Hybrid na pozycjach 4-5.
Audi R18 e-tron quattro nr 2zwycięska załoga z kwalifikacji - Tom Kristensen, Loic Duval, Allan McNish
Drugie kwalifikacje, rozegrane czwartkowego popołudnia, zakłócił deszcz. Dlatego w klasyfikacji nie zaszły żadne zmiany. Zwyciężyła Toyota nr 7, ale Alexander Wurz uzyskał nią czas 18 sekund wolniejszy od wyniku z poprzedniego dnia Duvala - mimo że najszybsze okrążenie pokonał już na oponach typu slick. Lucas di Grassi za sterami Audi nr 3 był gorszy niż Austriak o niecałe 0.1 sekundy.
Druga sesja jak pierwsza została skrócona, też przez uszkodzenie bariery. Gdy do końca pozostawało nieco ponad 40 minut, Matt Downs rozbił pojazd ORECA-Nissan kategorii LMP2 zespołu Boutsen Ginion na odcinku prowadzącym do sekcji Indianapolis.W ostatnich kwalifikacjach, przeprowadzonych wczorajszej nocy, było już ciekawie, jednak wynik Duvala i tak pozostał najlepszy. Gorąco zrobiło się podczas finałowych 20 minut. Andre Lotterer w Audi nr 1 oraz di Grassi w Audi nr 3 pojechali szybciej pierwszy sektor, lecz zwolnili na pozostałej części toru Circuit de la Sarthe, tam gdzie asfalt wciąż był wilgotny po popołudniowej ulewie.
Toyota nigdy nie była w stanie zaatakować pole position - oba jej wozy pozostały ponad 4 sekundy od najlepszego czasu. W trzeciej sesji zamieniły się miejscami, bowiem Stephane Sarrazin samochodem nr 8 nieznacznie pobił rezultat z środy auta nr 7.
Wśród prywaciarzy najszybsza okazała się Lola-Toyota nr 12 stajni Rebellion Racing, ale straciła do Audi nr 2 aż 6.5 sekundy.
W kategorii LMP2 pole position rzutem na taśmę wyrwał Morgan-Nissan nr 24 ekipy OAK Racing. Olivier Pla wykręcił nim czas 3:38.621 i poprawił o prawie sekundę najlepszy rezultat z środy pojazdu ORECA-Nissan nr 26 zespołu Delta-ADR.
W GTE Pro pierwsze miejsce utrzymał Aston Martin Vantage nr 99, ale Frederic Makowiecki musiał wczoraj poprawić swój środowy wynik, aby to zrobić. Jego czas pobił bowiem Stefan Mucke w Aston Martinie nr 97. Francuz odpowiedział podkręceniem tempa o sekundę.
Za Aston Martinami, trzecie miejsce zajęło Porsche 911 RSR nr 92, czwarte Ferrari 458 Italia nr 51. Corvetta wystawiająca modele C6-ZR1 nie potrafiła nawiązać walki z europejskimi konkurentami. Jej najszybszy wóz nr 74 stracił do wyniku Makowieckiego cztery sekundy.
Aston Martin nie miał sobie równych również w GTE Am. Na czele pozostał samochód brytyjskiej marki oznaczony numerem 95. Allan Simonsen poprawił wczoraj swój czas z środy o ponad sekundę i właśnie tyle stracił do niego Paolo Ruberti w Porsche nr 88.
W trzech sesjach kwalifikacyjnych łącznie 4 razy wywieszono czerwoną flagę. Poza wspomnianym wcześniej Downsem, wypadek mieli jeszcze Jonny Kane w HPD nr 21 ekipy Strakka, Christophe Bourett w Porsche nr 76 zespołu Imsa i Pierre Thiriet w ORECA-Nissan n 46 teamu TDS. Ostatni z wymienionych czeka na dopuszczenie do wyścigu.
81. edycja 24-godzinnych zawodów Le Mans, będąca trzecią rundą tegorocznej edycji Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), wystartuje w sobotę o godzinie 15:00.
24h Le Mans - kwalifikacje - ostateczne wyniki | |||||
---|---|---|---|---|---|
Załoga (nr) | Zespół/Auto-Silnik | Czas | Klasa | ||
1. | Kristensen/McNish/Duval (2) | Audi | 3:22.349 | LMP1 | |
2. | Di Grassi/Gene/Jarvis (3) | Audi | +1.347 | LMP1 | |
3. | Lotterer/Treluyer/Fassler (1) | Audi | +1.992 | LMP1 | |
4. | Davidson/Buemi/Sarrazin (8) | Toyota | +4.305 | LMP1 | |
5. | Wurz/Lapierre/Nakajima (7) | Toyota | +4.327 | LMP1 | |
6. | Prost/Jani/Heidfeld (12) | Rebellion/Lola-Toyota | +6.586 | LMP1 | |
7. | Belicchi/Beche/Cheng (13) | Rebellion/Lola-Toyota | +9.818 | LMP1 | |
8. | Kane/Watts/Leventis (21) | Strakka/HPD | +14.198 | LMP1 | |
9. | Pla/Heinemeier Hansson/Brundle (24) | OAK/Morgan-Nissan | +16.272 | LMP2 | |
10. | Rusinow/Martin/Conway (26) | Delta-ADR/ORECA-Nissan | +17.186 | LMP2 | |
11. | Dolan/Turvey/Luhr (38) | Jota/Zytek-Nissan | +18.110 | LMP2 | |
12. | Gachnang/Mailleux/Lombard (43) | Morand/Morgan-Judd | +18.392 | LMP2 | |
13. | Graves/Nakano/Hamilton (25) | Delta-ADR/ORECA-Nissan | +18.576 | LMP2 | |
14. | Imperatori/Tung/Howson (47) | KCMG/Morgan-Nissan | +18.693 | LMP2 | |
15. | Hartley/Patterson/Chandhok (48) | Murphy/ORECA-Nissan | +19.220 | LMP2 | |
16. | Panciatici/Ragues/Gommendy (36) | Signatech/ORECA-Nissan | +19.305 | LMP2 | |
17. | Baguette/Gonzalez/Plowman (35) | OAK/Morgan-Nissan | +19.505 | LMP2 | |
18. | Perez Companc/Minassian/Kaffer (49) | Pecom/ORECA-Nissan | +21.071 | LMP2 | |
19. | Thiriet/Badey/Martin (46) | TDS/ORECA-Nissan | +21.145 | LMP2 | |
20. | Mardenborough/Ordonez/Krumm (42) | Greaves/Zytek-Nissan | +22.072 | LMP2 | |
21. | Kimber-Smith/Rossi/Lux (41) | Greaves/Zytek-Nissan | +22.272 | LMP2 | |
22. | Frey/Niederhauser/Bleekemolen (34) | Race Perf'/ORECA-Judd | +22.895 | LMP2 | |
23. | Holzer/Kraihamer/Charouz (32) | Lotus-Praga | +22.925 | LMP2 | |
24. | Weeda/Rossiter/Bouchut (31) | Lotus-Praga | +25.571 | LMP2 | |
25. | Nicolet/Merlin/Mondolot (45) | OAK/Morgan-Nissan | +25.847 | LMP2 | |
26. | Tucker/Franchitti/Briscoe (33) | Level 5/HPD | +26.248 | LMP2 | |
27. | Giroix/Haezebrouck/Ihara (28) | Gulf/Lola-Nissan | +26.747 | LMP2 | |
28. | Mowlem/Burgess/Hirschi (30) | HVM Status/Lola-Judd | +27.456 | LMP2 | |
29. | Bell/Makowiecki/Senna (99) | Aston Martin | +32.286 | GTE Pro | |
30. | Dumbreck/Mucke/Turner (97) | Aston Martin | +33.096 | GTE Pro | |
31. | Lieb/Lietz/Dumas (92) | Manthey/Porsche | +33.142 | GTE Pro | |
32. | Bruni/Fisichella/Malucelli (51) | AF Corse/Ferrari | +33.560 | GTE Pro | |
33. | Auberlen/Dalla Lana/Lamy (98) | Aston Martin | +33.987 | GTE Pro | |
34. | Beretta/Kobayashi/Vilander (71) | AF Corse/Ferrari | +34.122 | GTE Pro | |
35. | Bergmeister/Pilet/Bernhard (91) | Manthey/Porsche | +34.224 | GTE Pro | |
36. | Porta/Raffin/Brandela (39) | DKR/Lola-Judd | +34.556 | LMP2 | |
37. | Downs/Dagoneau/Younessi (40) | Boutsen/ORECA-Nissan | +34.970 | LMP2 | |
38. | Nygaard/Pulsen/Simonsen (95) | Aston Martin | +35.427 | GTE Am | |
39. | Westbrook/Gavin/Milner (74) | Corvette | +36.295 | GTE Pro | |
40. | Ried/Roda/Ruberti (88) | Proton/Porsche | +36.540 | GTE Am | |
41. | Magnussen/Garcia/Taylor (73) | Corvette | +37.177 | GTE Pro | |
42. | Hall/Goethe/Campbell-Walter (96) | Aston Martin | +37.456 | GTE Am | |
43. | Gerber/Griffin/Cioci (61) | AF/Ferrari | +37.648 | GTE Am | |
44. | Milesi/Gibon/Henzler (67) | Imsa/Porsche | +38.154 | GTE Am | |
45. | Collard/Perrodo/Crubile (75) | Prospeed/Porsche | +38.333 | GTE Pro | |
46. | Dalziel/Farnbacher/Goossens (53) | SRT Viper | +38.453 | GTE Pro | |
47. | Dempsey/Foster/Long (77) | Dempsey/Porsche | +38.567 | GTE Am | |
48. | Narac/Bourret/Vernay (76) | Imsa/Porsche | +39.364 | GTE Am | |
49. | Potolicchio/Aguas/Bright (81) | 8star/Ferrari | +39.585 | GTE Am | |
50. | Bomarito/Kendall/Wittmer (93) | SRT Viper | +41.112 | GTE Pro | |
51. | Perazzini/Case/O'Young (55) | AF Corse/Ferrari | +41.617 | GTE Am | |
52. | MacNeil/Rodrigues/Dumas (70) | Larbre/Corvette | +42.163 | GTE Am | |
53. | Bornhauser/Canal/Taylor (50) | Larbre/Corvette | +42.524 | GTE Am | |
54. | Bertolini/Al Faisal/Al Qubaisi (66) | JMW/Ferrari | +43.068 | GTE Pro | |
55. | Mallegol/Bachelier/Blank (54) | AF/Ferrari | +46.715 | GTE AM | |
56. | Krohn/Jonsson/Mediani (57) | Krohn/Ferrari | +53.884 | GTE Am |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
24h Le Mans: Duval utrzymał pole position dla Audi nr 2. Toyoty z tyłu
Podobne: 24h Le Mans: Duval utrzymał pole position dla Audi nr 2. Toyoty z tyłu
24h Le Mans: Duval najszybszy w nocnych kwalifikacjach. Audi dominuje na Circuit de la Sarthe »
24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position »
DTM: Rockenfeller zwycięzcą zaciętych kwalifikacji do drugiego wyścigu na Moscow Raceway »
DTM: Ekstrom zdobywa pole position o włos na mokrym Red Bull Ringu »
Podobne galerie: 24h Le Mans: Duval utrzymał pole position dla Audi nr 2. Toyoty z tyłu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć