Motorsport » Sporty samochodowe » 24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position

24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position
2012-06-15 - G. Filiks Tagi: Audi, Hybryda, Wyniki, Kwalifikacje, Lotterer, 24h Le Mans
Andre Lotterer minionej nocy napisał nową kartę historii motorsportu, zapewniając hybrydowemu samochodowi pierwsze pole startowe do 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
Zeszłoroczny triumfator legendarnych zawodów swój rekordowy czas 3:23.787 wykręcił już na początku finałowej sesji kwalifikacyjnej, uszczęśliwiając resztę załogi Audi R18 e-tron quattro nr 1. Powracająca na szczyt wyścigów długodystansowych Toyota nie liczyła się w walce o pole position, chociaż i tak zaimponowała. Anthony Davidson wywalczył modelem TS030 Hybrid z numerem 8 trzecie miejce, ulegając Lottererowi o nieco ponad sekundę. Drugą lokatę w Audi R18 Ultra numer 3 zdobyła załoga Romain Dumas/Loic Duval/Marc Gene. Czwartą pozycję tuż przed końcem zmagań wywalczyło drugie hybrydowe Audi oznaczone numerem 2 z Tomem Kristensenem na pokładzie. Z piątego pola wyruszy druga Toyota numer 7. Kazuki Nakajima przejechał nią okrążenie w czasie 3:25.488, przegrywając czwarte miejsce o zaledwie 0.055 sekundy. Z wielkiej szóstki najgorzej poradziło sobie Audi R18 Ultra numer 4, które poprowadziło dwóch debiutantów na Le Mans - Marco Bonanomi i Oliver Jarvis oraz Mike Rockenfeller, mający na koncie triumf w zawodach. Siódme miejsce i miano najlepszego spoza czołówki wywalczył wóz Strakka HPD nr 21. Danny Watts pokonał nim barierę 3 minut i 30 sekund, zostawiając w tyle dwie Lole ekipy Rebellion. Pierwszą dziesiątkę uzupełniło Pescarolo Dome, jednak swój występ zakończyło na barierkach po kontakcie z Zytekiem. Incydent ten spowodował wywieszenie czerwonej flagi.
W klasie LMP2 zwyciężył John Martin za sterami ADR-Delta, przebijając rezultat Olivera Pla z OAK Racing, który na początku sesji obrócił swojego Morgana. Duet Brundle w Zyteku stajni Greaves uzyskał 11. wynik w swojej klasie i 24. ogólnie.
Wśród GTE Pro triumfowało Ferrari teamu Luxury Racing z Frederikiem Makowieckim na pokładzie. Drugie miejsce trochę nieoczekiwanie zdobył fabryczny Aston Martin. Zapewnił mu je Darren Turner. Czas Olivera Gavina z wczoraj wystarczył, by dać trzecią lokatę Corvettcie. W GTE Am równych sobie nie miało Porsche Flying Lizard, prowadzone przez Darrena Lawa, Setha Neimana i Spencera Pumpelly'ego.Przykuwający uwagę DeltaWing Nissan ostatniej nocy nie poprawił swojego czasu z pierwszej sesji kwalifikacyjnej i ostatecznie został sklasyfikowany na 29. miejscu.
Zeszłoroczny triumfator legendarnych zawodów swój rekordowy czas 3:23.787 wykręcił już na początku finałowej sesji kwalifikacyjnej, uszczęśliwiając resztę załogi Audi R18 e-tron quattro nr 1. Powracająca na szczyt wyścigów długodystansowych Toyota nie liczyła się w walce o pole position, chociaż i tak zaimponowała. Anthony Davidson wywalczył modelem TS030 Hybrid z numerem 8 trzecie miejce, ulegając Lottererowi o nieco ponad sekundę. Drugą lokatę w Audi R18 Ultra numer 3 zdobyła załoga Romain Dumas/Loic Duval/Marc Gene. Czwartą pozycję tuż przed końcem zmagań wywalczyło drugie hybrydowe Audi oznaczone numerem 2 z Tomem Kristensenem na pokładzie. Z piątego pola wyruszy druga Toyota numer 7. Kazuki Nakajima przejechał nią okrążenie w czasie 3:25.488, przegrywając czwarte miejsce o zaledwie 0.055 sekundy. Z wielkiej szóstki najgorzej poradziło sobie Audi R18 Ultra numer 4, które poprowadziło dwóch debiutantów na Le Mans - Marco Bonanomi i Oliver Jarvis oraz Mike Rockenfeller, mający na koncie triumf w zawodach. Siódme miejsce i miano najlepszego spoza czołówki wywalczył wóz Strakka HPD nr 21. Danny Watts pokonał nim barierę 3 minut i 30 sekund, zostawiając w tyle dwie Lole ekipy Rebellion. Pierwszą dziesiątkę uzupełniło Pescarolo Dome, jednak swój występ zakończyło na barierkach po kontakcie z Zytekiem. Incydent ten spowodował wywieszenie czerwonej flagi.
Wśród GTE Pro triumfowało Ferrari teamu Luxury Racing z Frederikiem Makowieckim na pokładzie. Drugie miejsce trochę nieoczekiwanie zdobył fabryczny Aston Martin. Zapewnił mu je Darren Turner. Czas Olivera Gavina z wczoraj wystarczył, by dać trzecią lokatę Corvettcie. W GTE Am równych sobie nie miało Porsche Flying Lizard, prowadzone przez Darrena Lawa, Setha Neimana i Spencera Pumpelly'ego.Przykuwający uwagę DeltaWing Nissan ostatniej nocy nie poprawił swojego czasu z pierwszej sesji kwalifikacyjnej i ostatecznie został sklasyfikowany na 29. miejscu.
24h Le Mans - Kwalifikacje - Wyniki Końcowe (czołówka) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Czas | Klasa | ||
1. | Fassler/Lotterer/Treluyer | Audi e-tron | 3:23.787 | LMP1 | |
2. | Dumas/Duval/Gene | Audi Ultra | 3:24.078 | LMP1 | |
3. | Davidson/Buemi/Sarrazin | Toyota | 3:24.842 | LMP1 | |
4. | Capello/Kristensen/McNish | Audi e-tron | 3:25.433 | LMP1 | |
5. | Wurz/Lapierre/Nakajima | Toyota | 3:25.488 | LMP1 | |
6. | Bonanomi/Jarvis/Rockenfeller | Audi Ultra | 3:26.420 | LMP1 | |
7. | Leventis/Watts/Kane | Strakka HPD | 3:29.622 | LMP1 | |
8. | Prost/Jani/Heidfeld | Rebellion Lola-Toyota | 3:29.837 | LMP1 | |
9. | Belicchi/Primat/Bleekemolen | Rebellion Lola-Toyota | 3:31.866 | LMP1 | |
10. | Ara/Minassian/Bourdais | Pescarolo Dome-Judd | 3:33.066 | LMP1 | |
14. | Martin/Charouz/Graves | ADR ORECA-Nissan | 3:38.181 | LMP2 | |
29. | Franchitti/Krumm/Motoyama | DeltaWing Nissan | 3:42.612 | CDNT | |
34. | Makowiecki/Melo/Farnbacher | Luxury Ferrari | 3:55.393 | GTE Pro | |
39. | Neiman/Pilet/Pumpelly | Flying Lizard Porsche | 3:57.594 | GTE Am |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position
Podobne: 24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position




Podobne galerie: 24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć