Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  Dublet Audi w dramatycznym 24h Le Mans
			
			
			
			 
									
					
					Dublet Audi w dramatycznym 24h Le Mans
							2014-06-15 - G. Filiks     Tagi: Audi, Treluyer, Wyniki, Wyścigi długodystansowe, Lotterer, Fassler, 24h Le Mans
						
						
						Audi wywalczyło dublet w tegorocznej edycji chyba bardziej niż kiedykolwiek pełnego dramatów 24-godzinnego wyścigu Le Mans.
To piąty triumf z rzędu marki z Inglostadt i już trzynasty ogólnie podczas dobowego maratonu na Circuit de la Sarthe.
Po 379 okrążeniach, pierwsze metę przecięło Audi R18 e-tron quattro oznaczone numerem 2, którym jechali Marcel Fassler, Andre Lotterer oraz Benoit Treluyer. Szwajcarsko-niemiecko-francuska załoga wygrała 24h Le Mans trzeci raz.
			 Audi R18 e-tron quattro
Audi R18 e-tron quattro Zwycięska załoga - (od lewej) Andre Lotterer, Benoit Treluyer, Marcel Fassler
			
						Na dystancie całych zawodów każdy z siedmiu fabrycznych prototypów najwyższej kategorii LMP1 wpadał w poważne tarapaty.
Zwycięska załoga - (od lewej) Andre Lotterer, Benoit Treluyer, Marcel Fassler
			
						Na dystancie całych zawodów każdy z siedmiu fabrycznych prototypów najwyższej kategorii LMP1 wpadał w poważne tarapaty.
Niedzielnego poranka w Audi zwycięzców oraz podążającym za nim siostrzanym wozie nr 1 załogi Tom Kristensen, Lucas di Grassi, Marc Gene zdefektowały turbosprężarki.
To włączyło do walki o wygraną Porsche 919 Hybrid prowadzone przez trio Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard. Samochód z numerem 20 objął pozycję lidera zaledwie trzy godziny przed końcem zmagań. Jednak w 22. godzinie Webber dramatycznie zwolnił, poinformował o utracie mocy i zjechał do boksów. Ale nawet jeszcze zanim to się stało, Porsche nr 20 straciło prowadzenie na rzecz wracającego do gry Audi nr 2 z Lottererem za sterami.
Odpadnięcie Porsche nr 20 pozwoliło Audi nr 1 finiszować na drugim miejscu, z 3 okrążeniami straty do zwycięzców.
	
	
	
	
						Toyota wywalczyła najniższy stopień podium. Lecz to marne pocieszenie dla japońskiego koncernu, który kontrolował zawody przez ponad połowę dystansu.
Najlepsza w kwalifikacjach Toyota TS040 Hybrid nr 7 załogi Kazuki Nakajima, Alex Wurz i Stephane Sarrazin liderowała 13 godzin, ale niedzielnego poranka awaria elektryki zatrzymała Nakajimę na torze.Toyota oznaczona numerem 8 załogi Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sebastien Buemi zajęła 3. miejsce mimo dużego wypadku już na początku wyścigu, skutkującego uszkodzeniami auta. W bardzo mokrych warunkach pogodowych Lapierre zderzył się z Audi nr 3 prowadzonym przez Marco Bonanomiego. Włoch już nie pojechał dalej. W kraksie uczestniczyło także Ferrari 458 Italia, którym Sam Bird przewodził stawce najniższej kategorii GTE Am. Wicemistrz serii GP2 również musiał się wycofać. Drugie Porsche - oznaczone numerem 14, załogi Romain Dumas, Neel Jani, Marc Lieb - wypadło z gry pod koniec na skutek usterki skrzyni biegów. Po pobycie u mechaników wróciło na trasę, ale z ogromną stratą czasową.
W kategorii LMP2 po zaciętej walce zwyciężył Zytek Z11SN zespołu Jota Sport z załogą Simon Dolan, Harry Tinkcnell, Oliver Turvey. Prototyp był też na wysokim 5. miejscu ogólnie.Klasę GTE Pro pewnie wygrało Ferrari 458 Italia trójki Gianmaria Bruni, Toni Vilander i Giancarlo Fisichella po tym, jak ich rywali z początku zawodów dopadły kłopoty.
Dywizję GTE Am ostatecznie zwyciężył Aston Martin Vantage V8, którym jechał m. in. Nicki Thiim. Duński mistrz Porsche Supercup zmieniał się za kierownicą z rodakami Kristianem Poulsenem oraz Davidem Heinemeierem-Hanssonem.Eksperymentalny pojazd wyścigowy Nissan ZEOD RC zdołał pokonać ledwie 5 okrążeń. Zatrzymał się z powodu awarii skrzyni biegów.
Pełne wyniki wyścigu
					
					
To piąty triumf z rzędu marki z Inglostadt i już trzynasty ogólnie podczas dobowego maratonu na Circuit de la Sarthe.
Po 379 okrążeniach, pierwsze metę przecięło Audi R18 e-tron quattro oznaczone numerem 2, którym jechali Marcel Fassler, Andre Lotterer oraz Benoit Treluyer. Szwajcarsko-niemiecko-francuska załoga wygrała 24h Le Mans trzeci raz.
 Audi R18 e-tron quattro
Audi R18 e-tron quattro Zwycięska załoga - (od lewej) Andre Lotterer, Benoit Treluyer, Marcel Fassler
Zwycięska załoga - (od lewej) Andre Lotterer, Benoit Treluyer, Marcel Fassler
			Niedzielnego poranka w Audi zwycięzców oraz podążającym za nim siostrzanym wozie nr 1 załogi Tom Kristensen, Lucas di Grassi, Marc Gene zdefektowały turbosprężarki.
To włączyło do walki o wygraną Porsche 919 Hybrid prowadzone przez trio Mark Webber, Brendon Hartley, Timo Bernhard. Samochód z numerem 20 objął pozycję lidera zaledwie trzy godziny przed końcem zmagań. Jednak w 22. godzinie Webber dramatycznie zwolnił, poinformował o utracie mocy i zjechał do boksów. Ale nawet jeszcze zanim to się stało, Porsche nr 20 straciło prowadzenie na rzecz wracającego do gry Audi nr 2 z Lottererem za sterami.
Odpadnięcie Porsche nr 20 pozwoliło Audi nr 1 finiszować na drugim miejscu, z 3 okrążeniami straty do zwycięzców.
Najlepsza w kwalifikacjach Toyota TS040 Hybrid nr 7 załogi Kazuki Nakajima, Alex Wurz i Stephane Sarrazin liderowała 13 godzin, ale niedzielnego poranka awaria elektryki zatrzymała Nakajimę na torze.Toyota oznaczona numerem 8 załogi Anthony Davidson, Nicolas Lapierre, Sebastien Buemi zajęła 3. miejsce mimo dużego wypadku już na początku wyścigu, skutkującego uszkodzeniami auta. W bardzo mokrych warunkach pogodowych Lapierre zderzył się z Audi nr 3 prowadzonym przez Marco Bonanomiego. Włoch już nie pojechał dalej. W kraksie uczestniczyło także Ferrari 458 Italia, którym Sam Bird przewodził stawce najniższej kategorii GTE Am. Wicemistrz serii GP2 również musiał się wycofać.
W kategorii LMP2 po zaciętej walce zwyciężył Zytek Z11SN zespołu Jota Sport z załogą Simon Dolan, Harry Tinkcnell, Oliver Turvey. Prototyp był też na wysokim 5. miejscu ogólnie.Klasę GTE Pro pewnie wygrało Ferrari 458 Italia trójki Gianmaria Bruni, Toni Vilander i Giancarlo Fisichella po tym, jak ich rywali z początku zawodów dopadły kłopoty.
Dywizję GTE Am ostatecznie zwyciężył Aston Martin Vantage V8, którym jechał m. in. Nicki Thiim. Duński mistrz Porsche Supercup zmieniał się za kierownicą z rodakami Kristianem Poulsenem oraz Davidem Heinemeierem-Hanssonem.Eksperymentalny pojazd wyścigowy Nissan ZEOD RC zdołał pokonać ledwie 5 okrążeń. Zatrzymał się z powodu awarii skrzyni biegów.
| 24h Le Mans 2014 - wyścig (TOP 10) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Załoga (nr) | Samochód | Strata | Klasa | ||
| 1. | Fassler / Lotterer / Treluyer (2) | Audi R18 e-tron quattro | 379 okr. | LMP1 | |
| 2. | Di Grassi / Gene / Kristensen (1) | Audi R18 e-tron quattro | +3 okr. | LMP1 | |
| 3. | Davidson / Lapierre / Buemi (8) | Toyota TS040 Hybrid | +5 okr. | LMP1 | |
| 4. | Prost / Heidfeld / Beche (12) | Rebellion R-One - Toyota | +19 okr. | LMP1 | |
| 5. | Dolan / Tincknell / Turvey (38) | Zytek Z11SN - Nissan | +23 okr. | LMP2 | |
| 6. | Thiriet / Badey / Gommendy (46) | Ligier JSP2 - Nissan | +24 okr. | LMP2 | |
| 7. | Chatin / Panciatici / Webb (36) | Alpine A450b - Nissan | +24 okr. | LMP2 | |
| 8. | Rast / Charouz / Capillaire (24) | Oreca 03R - Nissan | +25 okr. | LMP2 | |
| 9. | Brundle / Mardenborough / Szulżickij (35) | Ligier JSP2 - Nissan | +25 okr. | LMP2 | |
| 10. | Klien / Hirsch / Brandela (43) | Morgan LMP2 - Nissan | +27 okr. | LMP2 | |
źródło: autosport.com, fot. fiawec.com
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Dublet Audi w dramatycznym 24h Le Mans
Podobne: Dublet Audi w dramatycznym 24h Le Mans
				 ILMC, 24h Le Mans: Audi zwycięża po raz drugi z rzędu »
ILMC, 24h Le Mans: Audi zwycięża po raz drugi z rzędu »
					
					 80. edycja 24h Le Mans dla załogi Lotterer/Fassler/Treluyer w hybrydowym Audi »
80. edycja 24h Le Mans dla załogi Lotterer/Fassler/Treluyer w hybrydowym Audi »
					
					 24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position »
24h Le Mans: Lotterer daje hybrydzie historyczne pole position »
					
					 Total 24h of Spa 2011: Audi wygrywa po raz pierwszy »
Total 24h of Spa 2011: Audi wygrywa po raz pierwszy »
					
				Podobne galerie: Dublet Audi w dramatycznym 24h Le Mans
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit Audi
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
 Mark Webber
Mark Webber Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid Toyota TS040 Hybrid
Toyota TS040 Hybrid Kazuki Nakajima
Kazuki Nakajima Zytek Z11SN
Zytek Z11SN Ferrari 458 Italia
Ferrari 458 Italia Aston Martin Vantage V8
Aston Martin Vantage V8 Nissan ZEOD RC
Nissan ZEOD RC


 
						
						 
						
						 Tapety Audi
						
						Tapety Audi  Grand Prix Kanady - Montreal - pitbabes
Grand Prix Kanady - Montreal - pitbabes  Tapety Moto Guzzi
Tapety Moto Guzzi  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! 
 
			
 
 
			