Motorsport » Sporty samochodowe » 24h Le Mans: Pierwsze kwalifikacje dla Lotterera w hybrydowym Audi

24h Le Mans: Pierwsze kwalifikacje dla Lotterera w hybrydowym Audi
Andre Lotterer dyktował tempo podczas pierwszej nocnej sesji kwalifikacyjnej przed 24-godzinnymi zawodami Le Mans. Za sterami oznaczonego numerem jeden Audi R18 e-tron quattro Niemiec uzyskał świetny rezultat 3:25.453, pokonując o 1.083 zespołowego partnera Toma Kristensena, który mimo napotkania tłoku na torze wywalczył drugie miejsce.
Lotterer wykręcił rewelacyjny czas już po wywieszeniu flagi w szachownicę i mógł pojechać nawet szybciej, gdyby nie musiał wyprzedzać walczących ze sobą dwóch prototypów. Większość kierowców Audi swoje szybkie okrążenia zaliczyło we wczesnej fazie zmagań, następnie skoncentrowało się na programie długich przejazdów. E-tron quattro z numerem 1 w pewnym momencie miało wycieczkę poza tor i zostało lekko uszkodzone (sprawcą incydentu był Marcel Fessler), ale potem Lotterer udowodnił, że wóz utrzymał swoje tempo.
20 minut przed końcem kwallfikacji na szybkie kółko ruszył Loic Duval w Audi R18 ultra nr 3. Francuz pojechał świetny pierwszy sektor, uzyskując wynik 3:26.694, który do ostatnich momentów dawał mu drugie miejsce. 10 minut przed końcem sesji do kokpitu e-tron quattro nr 2 powrócił Kristensen, ale nie mógł znaleźć czystego kółka, ponieważ na torze zrobiło się bardzo tłoczno.
Wśród kierowców Toyoty początkowo najszybszy był Nicolas Lapierre. Francuz ustanowił rezultat 3:27.191, po czym oddał TS030 Hybrid numer 7 debiutantowi na Le Mans - Kazuce Nakajimie. Czas Lapierre dał załodze czwarte miejsce, przed Audi R18 Ultra nr 4 z kierowcami Rockenfeller/Jarvis/Bonanomi.Druga Toyota oznaczona numerem 8 ruszyła do akcji dopiero po 40 minutach, ponieważ wymieniano w niej silnik. Stephane Sarrazin uzyskał rezultat 3:30.183, następnie oddał auto w ręce Anthony'ego Davidsona, który 25 minut przed końcem poprawił wynik kolegi na 3:28.295. Potem do auta wskoczył jeszcze Sebastien Buemi, ale nie zdołał zejść niżej.Szóstą lokatę wywalczyła najlepsza wśród zespołów niefabrycznych załoga nr 21, korzystająca z wozu Strakka HPD. Trio Jonny Kane, Danny Watts, Nick Leventis zdołało wypracować rezultat gorszy od najlepszego wyniku Lotterera o 7.297 sekundy.
W klasie LMP2 bój był ponownie bardzo zacięty - czołową szóstkę dzieliła różnica zaledwie 2 sekund. Najszybszy okazał się Christophe Tinseau w TDS Racing ORECA-Nissan. Weteran Le Mans wykręcił czas 3:39.252. Druga lokata przypadła załodze nr 48 Murphy ORECA-Nissan, która ustanowiła wynik 3:39.877.Wśród GTE Pro przez większość sesji warunki dyktował Chevrolet Corvette. Załoga nr 74 - Gavin/Westbrook/Milner pokonała o mniej niż 0.2 sekundy team nr 59 - Melo/Makowiecki/Franbacher korzystający z Ferrari. Najlepszy Aston Martin zajął czwartą pozycję.
W GTE Am poza zasięgiem rywali po raz kolejny była załoga nr 79 Flying Lizard Porsche, która ustanowiła rezultat 3:57.594. Wóz ekipy przez większość kwalifikacji prowadził Spencer Pumpelly. Weteran serii American Le Mans regularnie kręcił lepsze czasy od reszty stawki GTE Am.DeltaWing Nissan zgodnie z życzeniem przekroczyło magiczną barierę 3 minut i 43 sekund. Michael Krumm wykręcił maszyną czas 3:42.612. Jednak chwilę później Niemiec zbyt agresywnie zaatakował krawężnik, uszkodził gaśnicę, przez co doszło do awarii elektroniki i auto stanęło.
Po wypadkach na treningu do pierwszych kwalfiikacji nie przystąpiły dwa samochody - Pescarolo nr 16 klasy LMP1 oraz AF Corse Ferrari nr 51 klasy GTE Pro.
W klasie LMP2 bój był ponownie bardzo zacięty - czołową szóstkę dzieliła różnica zaledwie 2 sekund. Najszybszy okazał się Christophe Tinseau w TDS Racing ORECA-Nissan. Weteran Le Mans wykręcił czas 3:39.252. Druga lokata przypadła załodze nr 48 Murphy ORECA-Nissan, która ustanowiła wynik 3:39.877.Wśród GTE Pro przez większość sesji warunki dyktował Chevrolet Corvette. Załoga nr 74 - Gavin/Westbrook/Milner pokonała o mniej niż 0.2 sekundy team nr 59 - Melo/Makowiecki/Franbacher korzystający z Ferrari. Najlepszy Aston Martin zajął czwartą pozycję.
W GTE Am poza zasięgiem rywali po raz kolejny była załoga nr 79 Flying Lizard Porsche, która ustanowiła rezultat 3:57.594. Wóz ekipy przez większość kwalifikacji prowadził Spencer Pumpelly. Weteran serii American Le Mans regularnie kręcił lepsze czasy od reszty stawki GTE Am.DeltaWing Nissan zgodnie z życzeniem przekroczyło magiczną barierę 3 minut i 43 sekund. Michael Krumm wykręcił maszyną czas 3:42.612. Jednak chwilę później Niemiec zbyt agresywnie zaatakował krawężnik, uszkodził gaśnicę, przez co doszło do awarii elektroniki i auto stanęło.
Po wypadkach na treningu do pierwszych kwalfiikacji nie przystąpiły dwa samochody - Pescarolo nr 16 klasy LMP1 oraz AF Corse Ferrari nr 51 klasy GTE Pro.
24h Le Mans - Kwalifikacje nr 1 (czołówka) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kierowca | Samochód | Czas | Klasa | ||
1. | Fassler/Lotterer/Treluyer | Audi e-tron | 3:25.453 | LMP1 | |
2. | Capello/Kristensen/McNish | Audi e-tron | 3:26.536 | LMP1 | |
3. | Dumas/Duval/Gene | Audi Ultra | 3:26.694 | LMP1 | |
4. | Wurz/Lapierre/Nakajima | Toyota | 3:27.191 | LMP1 | |
5. | Bonanomi/Jarvis/Rockenfeller | Audi Ultra | 3:27.554 | LMP1 | |
6. | Davidson/Buemi/Sarrazin | Toyota | 3:28.295 | LMP1 | |
7. | Leventis/Watts/Kane | Strakka HPD | 3:32.750 | LMP1 | |
8. | Belicchi/Primat/Bleekemolen | Rebellion Lola-Toyota | 3:33.140 | LMP1 | |
9. | Prost/Jani/Heidfeld | Rebellion Lola-Toyota | 3:33.211 | LMP1 | |
10. | Ara/Minassian/Bourdais | Pescarolo Dome-Judd | 3:34.716 | LMP1 | |
13. | Beche/Thiriet/Tinseau | TDS ORECA-Nissan | 3:39.252 | LMP2 | |
26. | Franchitti/Krumm/Motoyama | DeltaWing Nissan | 3:42.612 | CDNT | |
33. | Gavin/Milner/Westbrook | Corvette | 3:55.910 | GTE Pro | |
38. | Neiman/Pilet/Pumpelly | Flying Lizard Porsche | 3:57.594 | GTE Am |
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
24h Le Mans: Pierwsze kwalifikacje dla Lotterera w hybrydowym Audi
Podobne: 24h Le Mans: Pierwsze kwalifikacje dla Lotterera w hybrydowym Audi




Podobne galerie: 24h Le Mans: Pierwsze kwalifikacje dla Lotterera w hybrydowym Audi
Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter