Motorsport  »  Sporty samochodowe  »  24h Le Mans: Porsche zdominowało kwalifikacje, Giermaziak na końcu stawki
			
			
			
			 
									
					
					24h Le Mans: Porsche zdominowało kwalifikacje, Giermaziak na końcu stawki
							2015-06-12 - G. Filiks     Tagi: Porsche, Le Mans, Giermaziak, Jani, Wyniki, Kwalifikacje, 24h Le Mans
						
						
						Porsche zdominowało trzyczęściowe kwalifikacje do 24-godzinnego wyścigu Le Mans, zajmując swoimi trzema prototypami LMP1 trzy pierwsze miejsca.
Zwycięzcą czasówki został Neel Jani. Szwajcar zmieniający się za sterami Porsche 919 Hybrid dysponującym doładowaniem elektrycznym o maksymalnej wartości 8 megadżuli z Romainem Dumasem i Markiem Liebem, środowej nocy ustanowił nowy rekord obecnej konfiguracji toru Circuit de la Sarthe, notując 3:16.887. W czwartek nikt nie zbliżył się do tego rezultatu.
			 Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid Neel Jani (w środku) z partnerami z załogi - Romainem Dumasem (od lewej) i Markiem Liebem (od prawej)
			
						Porsche zdobyło pierwsze pole position do najważniejszych zawodów długodystansowych świata od 27 lat, jednocześnie już szóste z rzędu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
Neel Jani (w środku) z partnerami z załogi - Romainem Dumasem (od lewej) i Markiem Liebem (od prawej)
			
						Porsche zdobyło pierwsze pole position do najważniejszych zawodów długodystansowych świata od 27 lat, jednocześnie już szóste z rzędu w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC).
Drugie miejsce ze stratą 0.880 sekundy zajął Timo Bernhard, trzecie Nick Tandy, wolniejszy od Janiego już o 1.975 sekundy.
Przypomnijmy, że zmiennikami Tandy'ego są aktywny kierowca Formuły 1 Nico Hulkenberg oraz Earl Bamber, który ubiegłego roku pokonał naszego Kubę Giermaziaka w walce o mistrzostwo Porsche Supercup.
Audi R18 e-tron quattro ma być groźnym rywalem dla Porsche na dystansie wyścigu, ale w kwalifikacjach nie potrafiło zagrozić pojazdowi siostrzanej marki z koncernu Volkswagena. Najszybszy kierowca Audi - Loic Duval stracił do Janiego 2.979 sekundy, co dało jego załodze 4. pozycję. Pozostałe dwa prototypy producenta spod znaku czterech przeplatających się pierścieni sklasyfikowano na kolejnych dwóch lokatach.
Triumfatorzy ubiegłorocznej edycji 24h Le Mans i dwóch pierwszych wyścigów tegorocznego sezonu WEC - trio Andre Lotterer, Marcel Fassler, Benoit Treluyer, zajęli 5. miejsce.
	
	
	
	
						Za trzema Porsche i trzema Audi uplasowały się dwie Toyoty TS040 Hybrid. Kierowca szybszej z nich Stephane Sarrazin ustanowił czas gorszy niż Jani o 6.656 sekundy.
Aktualni mistrzowie świata - Anthony Davidson i Sebastien Buemi, wspólnie z Kazukim Nakajimą rozpoczną zawody tylko jako ósma załoga.Radykalny Nissan GT-R LM Nismo z silnikiem z przodu zgodnie z przewidywaniami całkowicie odstawał tempem od swoich rywali. Najlepszy zawodnik tego prototypu Harry Tinkcnell stracił do Janiego już 20.108 sekundy i ustąpił wszystkim kierowcom innych aut LMP1, w tym wozom prywatnych ekip.Najwolniejszy z trzech Nissanów nawet ustąpił najszybszemu w kategorii LMP2 prototypowi Oreca 05 (z silnikiem Nissana) zespołu KCMG, prowadzonemu przez Richarda Bradleya.
Giermaziak jak debiutant
Niestety, słaby występ zaliczył także Giermaziak. Polak zmieniający się za kierownicą Ferrari 458 Italia GT2 zespołu JMW Motorsport z Amerykaninem Michaelem Avenattim oraz księciem Arabii Saudyjskiej Abdulazizem Turki Al-Faisal, od pierwszej do trzeciej sesji przyśpieszył o blisko sekundę i doszedł do rezultatu 3:59.612, mimo to nie poprawił swojej dopiero 53. lokaty na 56 samochodów.
			 Ferrari 458 Italia GT2 zespołu JMW Motorsport
Ferrari 458 Italia GT2 zespołu JMW Motorsport Kuba Giermaziak (w środku) ze zmiennikami - Abdulazizem Turki al-Faisal (od lewej) i Michaelem Avenattim (od prawej)
			Nasz rodak był wolniejszy o 4.510 sekundy sekundy od najszybszego w najniższej klasie GTE Am Pedro Lamy'ego z Aston Martina Vantage V8.
Kuba Giermaziak (w środku) ze zmiennikami - Abdulazizem Turki al-Faisal (od lewej) i Michaelem Avenattim (od prawej)
			Nasz rodak był wolniejszy o 4.510 sekundy sekundy od najszybszego w najniższej klasie GTE Am Pedro Lamy'ego z Aston Martina Vantage V8.
W GTE Pro wygrał też Aston Martin, dosiadany przez Richie Stanawaya. Nowozelandczyk pokonał o zaledwie 0.097 sekundy Gianmarię Bruniego z Ferrari 458 Italia teamu AF Corse.
Na starcie wyścigu w sobotę nie stanie Chevrolet Corvette C7R nr 63, rozbity podczas ostatniej części kwalifikacji w sekcji Porsche Curves przez Jana Magnussena.
					
					
Zwycięzcą czasówki został Neel Jani. Szwajcar zmieniający się za sterami Porsche 919 Hybrid dysponującym doładowaniem elektrycznym o maksymalnej wartości 8 megadżuli z Romainem Dumasem i Markiem Liebem, środowej nocy ustanowił nowy rekord obecnej konfiguracji toru Circuit de la Sarthe, notując 3:16.887. W czwartek nikt nie zbliżył się do tego rezultatu.
 Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid Neel Jani (w środku) z partnerami z załogi - Romainem Dumasem (od lewej) i Markiem Liebem (od prawej)
Neel Jani (w środku) z partnerami z załogi - Romainem Dumasem (od lewej) i Markiem Liebem (od prawej)
			Drugie miejsce ze stratą 0.880 sekundy zajął Timo Bernhard, trzecie Nick Tandy, wolniejszy od Janiego już o 1.975 sekundy.
Przypomnijmy, że zmiennikami Tandy'ego są aktywny kierowca Formuły 1 Nico Hulkenberg oraz Earl Bamber, który ubiegłego roku pokonał naszego Kubę Giermaziaka w walce o mistrzostwo Porsche Supercup.
Audi R18 e-tron quattro ma być groźnym rywalem dla Porsche na dystansie wyścigu, ale w kwalifikacjach nie potrafiło zagrozić pojazdowi siostrzanej marki z koncernu Volkswagena. Najszybszy kierowca Audi - Loic Duval stracił do Janiego 2.979 sekundy, co dało jego załodze 4. pozycję. Pozostałe dwa prototypy producenta spod znaku czterech przeplatających się pierścieni sklasyfikowano na kolejnych dwóch lokatach.
Triumfatorzy ubiegłorocznej edycji 24h Le Mans i dwóch pierwszych wyścigów tegorocznego sezonu WEC - trio Andre Lotterer, Marcel Fassler, Benoit Treluyer, zajęli 5. miejsce.
Aktualni mistrzowie świata - Anthony Davidson i Sebastien Buemi, wspólnie z Kazukim Nakajimą rozpoczną zawody tylko jako ósma załoga.Radykalny Nissan GT-R LM Nismo z silnikiem z przodu zgodnie z przewidywaniami całkowicie odstawał tempem od swoich rywali. Najlepszy zawodnik tego prototypu Harry Tinkcnell stracił do Janiego już 20.108 sekundy i ustąpił wszystkim kierowcom innych aut LMP1, w tym wozom prywatnych ekip.Najwolniejszy z trzech Nissanów nawet ustąpił najszybszemu w kategorii LMP2 prototypowi Oreca 05 (z silnikiem Nissana) zespołu KCMG, prowadzonemu przez Richarda Bradleya.
Giermaziak jak debiutant
Niestety, słaby występ zaliczył także Giermaziak. Polak zmieniający się za kierownicą Ferrari 458 Italia GT2 zespołu JMW Motorsport z Amerykaninem Michaelem Avenattim oraz księciem Arabii Saudyjskiej Abdulazizem Turki Al-Faisal, od pierwszej do trzeciej sesji przyśpieszył o blisko sekundę i doszedł do rezultatu 3:59.612, mimo to nie poprawił swojej dopiero 53. lokaty na 56 samochodów.
 Ferrari 458 Italia GT2 zespołu JMW Motorsport
Ferrari 458 Italia GT2 zespołu JMW Motorsport Kuba Giermaziak (w środku) ze zmiennikami - Abdulazizem Turki al-Faisal (od lewej) i Michaelem Avenattim (od prawej)
Kuba Giermaziak (w środku) ze zmiennikami - Abdulazizem Turki al-Faisal (od lewej) i Michaelem Avenattim (od prawej)
			W GTE Pro wygrał też Aston Martin, dosiadany przez Richie Stanawaya. Nowozelandczyk pokonał o zaledwie 0.097 sekundy Gianmarię Bruniego z Ferrari 458 Italia teamu AF Corse.
Na starcie wyścigu w sobotę nie stanie Chevrolet Corvette C7R nr 63, rozbity podczas ostatniej części kwalifikacji w sekcji Porsche Curves przez Jana Magnussena.
| 24-godzinny wyścig Le Mans - kwalifikacje - wyniki (TOP 10 + Giermaziak) | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Załoga (nr) | Samochód | Czas | Strata | Klasa | ||
| 1. | Jani / Dumas / Lieb (18) | Porsche 919 Hybrid | 3:16.887 | - | LMP1 | |
| 2. | Bernhard / Webber / Hartley (17) | Porsche 919 Hybrid | 3:17.767 | +0.880s | LMP1 | |
| 3. | Tandy / Hulkenberg / Bamber (19) | Porsche 919 Hybrid | 3:18.862 | +1.975s | LMP1 | |
| 4. | Duval / Di Grassi / Jarvis (8) | Audi R18 e-tron quattro | 3:19.866 | +2.979s | LMP1 | |
| 5. | Lotterer / Treluyer / Fassler (7) | Audi R18 e-tron quattro | 3:20.561 | +3.674s | LMP1 | |
| 6. | Albuquerque / Bonanomi / Rast (9) | Audi R18 e-tron quattro | 3:20.997 | +4.110s | LMP1 | |
| 7. | Sarrazin / Wurz / Conway (2) | Toyota TS040 Hybrid | 3:23.543 | +6.656s | LMP1 | |
| 8. | Buemi / Davidson / Nakajima (1) | Toyota TS040 Hybrid | 3:23.767 | +6.880s | LMP1 | |
| 9. | Prost / Beche / Heidfeld (12) | Rebellion R-One - AER | 3:26.874 | +9.987s | LMP1 | |
| 10. | Imperatori / Kraihamer / Abt (13) | Rebellion R-One - AER | 3:8.930 | +12.043s | LMP1 | |
| 53. | Giermaziak / Al Faisal / Avenatti (66) | Ferrari 458 Italia GT2 | 3:59.612 | +42.725s | GTE Am | |
Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
24h Le Mans: Porsche zdominowało kwalifikacje, Giermaziak na końcu stawki
Podobne: 24h Le Mans: Porsche zdominowało kwalifikacje, Giermaziak na końcu stawki
				 24h Le Mans: Drugie z rzędu zwycięstwo Janiego w kwalifikacjach »
24h Le Mans: Drugie z rzędu zwycięstwo Janiego w kwalifikacjach »
					
					 Porsche wygrywa 24h Le Mans z Hulkenbergiem, Bamberem i Tandym. Giermaziak na mecie »
Porsche wygrywa 24h Le Mans z Hulkenbergiem, Bamberem i Tandym. Giermaziak na mecie »
					
					 Rekordowo szybkie Porsche w pierwszej części kwalifikacji do 24h Le Mans, Giermaziak nie zachwycił »
Rekordowo szybkie Porsche w pierwszej części kwalifikacji do 24h Le Mans, Giermaziak nie zachwycił »
					
					 Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Dramat Toyoty i kolejny triumf Porsche w 24h Le Mans »
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Dramat Toyoty i kolejny triumf Porsche w 24h Le Mans »
					
				Podobne galerie: 24h Le Mans: Porsche zdominowało kwalifikacje, Giermaziak na końcu stawki
				
				
				
				
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				 Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
Verstappen wygrywa w debiucie GT3 na Nürburgringu. To nie koniec, a dopiero początek przygody! »
					
					 Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
Tymek Kucharczyk mistrzem Euroformula Open! Historyczny triumf Polaka na Monzy o 0,001 sekundy! »
					
					 Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
Polak w Formule 3! Maciej Gładysz dołączy do zespołu, w którym startował Hamilton, Russell i Leclerc »
					
				Tapety na pulpit Porsche
				
				
				
				
				
				
				
			 Audi R18 e-tron quattro
Audi R18 e-tron quattro Loic Duval
Loic Duval Toyota TS040 Hybrid
Toyota TS040 Hybrid Stephane Sarrazin
Stephane Sarrazin Harry Tinkcnell
Harry Tinkcnell Nissan GT-R LM Nismo
Nissan GT-R LM Nismo

 
						
						 
						
						 Tapety Porsche
						
						Tapety Porsche  Lamborghini Gallardo LP560-4 - tuning IMSA
Lamborghini Gallardo LP560-4 - tuning IMSA  Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone - Pitbabes
Grand Prix Wielkiej Brytanii - Silverstone - Pitbabes  Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Tapety Mitsubishi
Tapety Mitsubishi  
 
			
 
 
			