Motorsport » Sporty samochodowe » Audi istotnie przebudowało swój prototyp LMP1. Zobacz
Audi istotnie przebudowało swój prototyp LMP1. Zobacz
2015-03-09 - G. Filiks Tagi: Audi, Wyścigi długodystansowe, World Endurance Championship, WEC, LMP1, Długodystansowe Mistrzostwa Świata, Audi R18 e-tron quattro
Audi pokazało tegoroczną wersję swojego prototypu LMP1 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), mocno różniącą się od ostatniej.
Po tym, jak ubiegłego roku Audi przegrało w WEC z Toyotą, postanowiło istotnie przebudować swój model R18 e-tron quattro na sezon 2015. Ujawniony podczas zeszłotygodniowych testów na torze Sebring w Stanach Zjednoczonych, w trakcie których jeździł w tymczasowym malowaniu, z zewnątrz pojazd ma przede wszystkim wyraźnie inny nos, a także dłuższy tył, podyktowany zmianą przepisów.
Zobacz także: Porsche LMP1 w nowej wersji na sezon 2015 - zdjęcia »O ile wyścigówka przeszła raczej ewolucję niż rewolucję, ponieważ nie zmieniono jej podstawowej konstrukcji, o tyle jak podkreślił Reinke „sięgnięto głęboko w obszary rozwoju, w których było widać potencjał".
„Szczerze wierzę - i to więcej niż nadzieja - że dokładnie naprawiliśmy niedoskonałości auta. Powinniśmy więc być znacznie mocniejsi generalnie". - dodał.
Audi poda później konkretne parametry tegorocznej wersji swojego LMP1, takie jak specyfikacja systemu hybrydowego, silnika, czy innych rzeczy ukrytych pod karoserią.
W trakcie pięciodniowych zajęć na Sebring, wóz pokonał łącznie ponad 6 tysięcy kilometrów. Były to jego drugie testy.
Audi będzie ścigać się tego roku w LMP1 z trzema innymi producentami samochodowymi - Toyotą, Porsche oraz Nissanem wracającym z radykalnym prototypem z silnikiem z przodu.
Nowy sezon WEC startuje za nieco ponad miesiąc, 12 kwietnia na torze Silverstone.
Po tym, jak ubiegłego roku Audi przegrało w WEC z Toyotą, postanowiło istotnie przebudować swój model R18 e-tron quattro na sezon 2015.
Nowa wersja Audi R18 e-tron quattro (źródło: Facebook, Joest Racing)Audi R18 e-tron quattro w sezonie 2014
Christopher Reinke stojący na czele działu LMP1 w Audi powiedział, że w R18 e-tron quattro tak naprawdę jest nowe „wszystko co z karbonu, poza monokokiem i skrzynią biegów".Zobacz także: Porsche LMP1 w nowej wersji na sezon 2015 - zdjęcia »
„Szczerze wierzę - i to więcej niż nadzieja - że dokładnie naprawiliśmy niedoskonałości auta. Powinniśmy więc być znacznie mocniejsi generalnie". - dodał.
Audi poda później konkretne parametry tegorocznej wersji swojego LMP1, takie jak specyfikacja systemu hybrydowego, silnika, czy innych rzeczy ukrytych pod karoserią.
Audi będzie ścigać się tego roku w LMP1 z trzema innymi producentami samochodowymi - Toyotą, Porsche oraz Nissanem wracającym z radykalnym prototypem z silnikiem z przodu.
Nowy sezon WEC startuje za nieco ponad miesiąc, 12 kwietnia na torze Silverstone.
źródło: autosport.com
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi istotnie przebudowało swój prototyp LMP1. Zobacz
Podobne: Audi istotnie przebudowało swój prototyp LMP1. Zobacz
Podsumowanie weekendu w motorsporcie: Wygrana Pedrosy i podium Lorenzo w MotoGP »
Audi nie podjęło decyzji ws. odejścia z Długodystansowych Mistrzostw Świata »
Audi LMP1 poważnie zmienione na sezon 2016. Zobacz »
WEC: Audi pokazało prototyp LMP1 na sezon 2014 »
Podobne galerie: Audi istotnie przebudowało swój prototyp LMP1. Zobacz
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć